תכנון עלויות שיפוץ של חדר שירותים

חדר שירותים הוא אחד האזורים האינטימיים ביותר בבית. אפילו כשמדובר בחדר שירותים לאורחים, אנחנו מעוניינים ליצור חלל מאובזר היטב שנעים לשהות בו. עם זאת, גם בחדר שירותים קטן יחסית, מותקנות תשתיות מורכבות העשויות להיות יקרות מאוד. כבעלי הבית נרצה שהשיפוץ יהיה איכותי וישרת אותנו שנים ארוכות, אך כמובן שלא תמיד נוכל לחרוג ממסגרת התקציב שקבענו.

כיצד מתכננים את שיפוץ חדר השירותים ואת עלותו? קראו במאמר הבא.

היקף השיפוץ

בשלב הראשון, חשוב שתחליטו מהו היקף השיפוץ שבו אתם מעוניינים, ומה עליו לכלול. אם האסלות חדשות יחסית ופועלות כשורה, ייתכן שניתן להסתפק בשדרוג מושב האסלה או בהחלפת האריחים. במקרים רבים, ניתן גם להדביק את האריחים החדשים על גבי הישנים וכך לחסוך משמעותית בזמן העבודה ובעלות השיפוץ. עם זאת, לעיתים אין מנוס משיפוץ מאסיבי של חדר השירותים, בייחוד עם האסלה ישנה מאוד וכבר אינה נראית במיטבה. שיפוץ חדר השירותים יכול גם לכלול הרחבה של החדר או פתיחת חלון שמטרתו לאפשר אוורור טוב יותר של האזור. כפי שניתן להבין, עלות השיפוץ תלויה בתוכנית שבחרתם, והיא בדרך כלל תתחיל בכמה אלפי שקלים ועשויה להגיע גם לכמה עשרות אלפים.

אסלות – אסלה תלויה או אסלה עומדת?

אם התקציב העומד לרשותכם הוא מוגבל, ייתכן כי תעדיפו לבחור באסלה הקלאסית – אסלה פשוטה מחרס שצמוד לה מכל הדחה מפלסטיק. אסלה זו תהיה זולה ביותר, וגם התיקון שלה יהיה פשוט יחסית, אך מבחינה עיצובית היא נחשבת פחות אסתטית. אפשרות קצת יותר יקרה אך גם יותר נאה תהיה אסלת מונובלוק שבה האסלה ומכל ההדחה עשויים כיחידה אחת מחרס וכך נוצר מראה אחיד יותר. גם במקרה זה, אם יידרשו תיקונים בחדר השירותים, יהיה ניתן לבצע אותם בקלות יחסית ובעלות שאינה גבוהה. אם זאת, בדרך כלל אם בחרתם במוצר איכותי ואמין, לרוב לא יידרשו תיקונים, ולכן רבים בוחרים להתקין אסלה תלויה עם ניאגרה סמויה. אסלה מעין זו אינה מחוברת לרצפה ומכל הניאגרה שלה מותקן לרוב בתוך הקיר. כך ניתן ליצור קווים מינימליסטיים ואף לנקות את הרצפה שמתחת לאסלה בקלות. עם זאת, אסלה תלויה/ אסלה סמויה היא בדרך כלל יקרה יותר וגם התיקון שלה מורכב ויקר יותר מכיוון שהיא מותקנת בתוך הקיר.

כשהשירותים בתוך חדר האמבטיה

בבתים רבים, השירותים הם חלק מחדר האמבטיה, ובמקרה זה כדאי לפעמים לשפץ את החדר כולו, על מנת ליצור מראה הרמוני. במסגרת השיפוץ תוכלו להחליף את אריחי חדר המקלחת, להתקין כיור אמבטיה חדש וכמובן לשדרג את המקלחון. כיום ניתן למצוא בשוק סוגים שונים של מקלחונים, ותוכלו לבחור בין מקלחון חזית לבין מקלחון פינתי, מעוגל או קטום. הבחירה צריכה להיעשות בהתאם למבנה חדר האמבטיה וכדאי לוודא שהוא אינו סמוך מדי לאסלת השירותים. אם חדר האמבטיה קטן מאוד או אם מעוניינים ליצור מרחב גדול יותר והפרדה בין האסלה לבין המקלחון, ניתן לבחון במקלחון שהפינה שלו קטומה וכך אפשר להגדיל את האזור הפנוי בחדר. מקלחון חזית לעומת זאת יהיה אידיאלי בחדרים גדולים יחסית שבהם ניתן לתחם את אזור המקלחת בין הקירות. במקרה זה תוכלו לשלב קיר זכוכית אחד ולבחור גם דוגמה ייחודית שתשמש לעיטור ולהסתרה.