סוגים של ברזים למטבח

אם נחשוב לרגע ברצינות על מהותו של הברז, נבין כי למעשה מדובר בעוד אביזר פוקנציונלי הממוקם מעל כיור מטבח, שמטרתו היא להעביר מים ממערכת האינסטלציה – אל פנים הבית. על אף שזה נכון בהחלט, הברז עבר גלגולים ומהפכות עיצוביות שונות בשנים האחרונות, ומפריט פונקציונלי בלבד הוא תופס מקום של כבוד גם בפן העיצובי, שימוש בחומרים עדכניים וטכנולוגיות חדשות. אילו סוגי ברזים למטבח עיקריים ישנם?

שינוי מהותי במראה הברז
בין הגישות העיצוביות החדישות בכל הנוגע לברזי מטבח, ישנם שתי מגמות שונות זו מזו. הראשונה מדגישה את מבנה הברז ונותנת לו נוכחות משמעותית בחלל המטבח, והגישה השניה מצמצמת למינימום את נוכחותו של הברז ונותנת מקום של כבוד דווקא למים עצמם, לאופן הנביעה שלהם מברז ולאופן הזרימה שלהם. לא משנה לאיזו אסכולה אתם משתייכים וכיצד אתם מעדיפים שהברז שלכם יראה, חשוב להתאים את העיצוב של הברז לעיצוב הכללי במטבח כולו.
סוגי ברזים נבחרים

כיום ישנם מספר סוגי ברזים, כשהמשותף לכולם הוא אחד: כולם נקראים ברזי "מיקסר", שכן הם מערבלים את המים בטרם הם יוצאים דרך פיית הברז.

ברז נשלף – ברז מטבח נשלף הופך את החיים במטבח להרבה יותר פשוטים וקלים. הוא כולל צינור פנימי ומאפשר שליטה כמעט מקסימלית על המרחב במטבח. כך ניתן לערוך את עבודת הבישול טוב יותר (שכן יש גישה טובה יותר לכיור וסביבתו) וכן ניתן לנקות בקלות את איזור הכיור והשיש.
ברז סוללה – ברז סוללה נחשב למודרני והוא ימצא בדרך כלל במטבחים בעלי עיצוב אורבני. הברז מותקן על גבי הקיר וכולל, בדרך כלל, שתי ידיות המווסתות את עוצמת המים וכן את טמפרטורת המים.

ברז Stand Alone – חידוש נוסף בתחום ברזי המטבח הוא ברזי Stand Alone, המותקנים על הרצפה ולא מחוברים לקיר כלל. כמובן שעל מנת להתקין ברז כזה יש להתחשב במגבלות המקום וכן נדרש תכנון מוקדם במערכת האינסטלציה. יחד עם זאת, מדובר בפתרון מודרני ויפה להפליא.
ברז עומד על משטח – ברז שאינו מחובר לכיור מטבח אלא מחובר למשטח אחר ופונה לכיוון הכיור. מצויד בידית אחת או שתיים המאפשרת לשלוט על טמפרטורת המים ועוצמתם.
ברז תעשייתי – לא מדובר בברז שנלקח ממפעל תעשייתי, אלא ברז במראה אורבני-תעשייתי – מראה שנהיה יותר ויותר אופנתי בשנים האחרונות. הברז יוצר מראה דרמטי בחלל ומעניק למטבח צביון מעניין במיוחד.

חומרים נבחרים
רוב הברזים מתחלקים לשני חומרי גלם עיקריים: פלסטיק ומתכת, כשברזי המתכת נחשבים עמידים יותר ויקרים יותר בהתאם.
הברזים העשויים מתכת עשוים פליז המורכב מ- 60% נחושת ו-40% אבץ, ועוברים תהליכי גימור אסתטיים בטרם ההתקנה במטבח, כמו למשל ציפוי הברז בניקל, כרום ואפילו נחושת. החומרים הללו נכונים לכל הסגנונות העיצוביים – קלאסי, מודרני וגם סגנון עתיק.