לא לוקחים סיכונים! טיפים לאמבטיה בטוחה יותר

מגיל קטן מלמדים אותנו לעבוד במטבח בזהירות כדי לא להיחתך או לקבל כוויה, ומלמדים אותנו להסתכל היטב לשני הכיוונים לפני שחוצים את הכביש. לעומת זאת אנחנו כמעט ולא מדברים על הסכנות הפוטנציאליות בחדר האמבטיה ועל הדרכים למנוע אותן. הכתבה הזו חשובה לכולנו, ובמיוחד להורים לילדים קטנים, קשישים ואנשים עם מוגבלויות. אספנו עבורכם כמה טיפים חשובים:

1. לוותר על השטיחים
אנחנו הראשונים להמליץ על חדרי אמבטיה מעוצבים, אך שטיחונים בחדר האמבטיה מגדילים מאוד את הסיכון להחליק.

2. העדיפו משטחים מונעי החלקה
חדר האמבטיה מאופיין בשינויים קיצוניים בלחות ובטמפרטורה, וכמובן הרבה מים באים במגע עם המשטחים השונים. ולכן אלמנטים כמו אמבטיון, שיש וריצוף חייבים להיות עמידים ובטיחותיים. התקנה של ריצוף מחוספס ומונע החלקה משפרת מאוד את הבטיחות, ואם אין אפשרות להחליף את הריצוף אפשר להשתמש בשטיחונים מיוחדים ומונעי החלקה (בניגוד לפריטים הדקורטיביים עליהם דיברנו בסעיף הקודם).

3. גישה נוחה לאמבטיה
הסעיף הזה חשוב במיוחד עבור קשישים וכל מי שסובל מחולשת שרירים או קושי בהליכה ועמידה. תשמחו לגלות ששינויים קטנים כמו התקנה של מקלחון לאמבטיה שניתן להזיז ולפתוח, התקנה של ידיות אחיזה ושימוש בכיסא מיוחד לאמבטיה – יפתרו את רוב הבעיות.

4. השקיעו בתאורה
הרבה פעמים אנחנו הולכים להתקלח אחרי יום ארוך ומעייף, או שאנחנו ניגשים לשירותים באמצע הלילה. העייפות בשילוב עם החושך מגדילים את הסיכון שלנו להיתקל ולהחליק, וזה נכון במיוחד עבור ילדים קטנים, קשישים ומי שסובל מבעיות ראיה. הפתרון הוא להתקין מערכת שתספק תאורה טובה גם מאחורי אמבטיון אטום או חלבי, ולדאוג גם לאופציה של תאורת לילה.

5. ניקיון
חשוב לנקות את חדר האמבטיה באופן קבוע ושגרתי כדי למנוע הצטברות של חיידקים, וגם כדי לסלק שאריות של תכשירי רחצה שומניים. חשוב לשים לב גם לברזים, ראש מקלחת, הזכוכית של אמבטיון או מקלחון לאמבטיה, ואריחי הקרמיקה על הקירות.

6. הכל במרחק נגיעה
כמה פעמים עמדתם על קצות האצבעות כדי להוריד את השמפו מהמדף העליון? הפעולה הכל כך שגרתית הזו יכולה לגרום לכם להחליק, ולכן חשוב למקם את כל תכשירי הרחצה במקום נוח וזמין לכל דיירי הבית. יש היום פתרונות חסכוניים במקום כמו מתלה שמתלבש על מקלחון לאמבטיה או נצמד בוואקום לקיר.

7. בלי חומרים מסוכנים
סכיני גילוח, תרופות וחומרי ניקוי חריפים – חשוב לאחסן הרחק מהישג ידם של ילדים. חומרי ניקוי חשוב לאחסן במכלים סגורים היטב.

8. בלי מכשירי חשמל
כולנו יודעים שחשמל ומים ביחד הם סכנת חיים, ובכל זאת אנחנו מרגישים בנוח להשתמש במייבש שיער או בסכין גילוח חשמלית בחדר האמבטיה. יש מכשירי חשמל שהותאמו לשימוש בסביבת מים והם כוללים כמה שכבות של בידוד והגנה, אבל רגע לפני חשוב לבדוק אם המכשיר שלכם הוא אכן כזה.