הצבעים הפופולאריים ביותר לאמבטיה בשנת 2023

כשבונים בית או כשמעצבים את הבית מחדש, ישנו חדר אחד המחייב מחשבה יצירתית ומצריך את עיקר תשומת ליבם של בעלי הבית. בניגוד אולי למצופה, הכוונה אינה בהכרח לחדרים מרכזיים כמו חדר הסלון או פינת האוכל, אלא דווקא לחדר האמבטיה. חדר זה יש לו מטרה פונקציונלית, אך הוא הרבה מעבר למקום שבו אנו מנקים את גופנו. חדר האמבטיה הוא האזור האינטימי והפרטי שלנו; כאן אנחנו מתארגנים לקראת יום חדש או נרגעים לפני השינה, וכאן אנחנו גם משחקים עם הילדים ומבלים איתם עוד כמה רגעים אחרונים לפני סיומו של היום. לכן, חדר האמבטיה הוא חלק משמעותי מהבית, ואת הצבעים שלו יש לבחור בקפידה. לא יודעים מאיפה להתחיל? כדי לסייע, ריכזנו כאן את הצבעים הפופולאריים ביותר לאמבטיה בשנת 2019.

לבן ונקי

לא בכדי הצבע הלבן מצליח לשמור על מעמדו כאחד הצבעים המועדפים לחדר האמבטיה. צבע לבן משדר ניקיון ואלגנטיות, והוא משתלב היטב במגוון רחב של סגנונות. אפשר לשלב אותו במסגרת קו עיצובי מינימליסטי ומודרני אך הוא ייראה נהדר גם אם תבחרו בסגנון כפרי. רבים מעדיפים צבע זה גם משום שהוא אינו מעמיס על העין; סדר היום של כל אחד מאתנו גדוש במטלות אין-סופיות המחייבות את תשומת ליבנו, ובחדר האמבטיה אנחנו בעיקר רוצים להקדיש דקה של שקט לעצמנו. כך, הצבע הלבן מסייע לנו לנקות לא רק את הגוף, אלא גם את הראש. בהקשר לנושא הניקיון ראוי להזכיר דבר מה נוסף – צבע לבן מאפשר לנו להבחין בכל לכלוך ובכל כתם. יש שייראו בכך חסרון, אך בעיני רבים תכונה זו דווקא מקלה עליהם להבחין בכתמים ומאפשרת להם להבטיח כי חדר האמבטיה שלהם אכן נקי.

המתבקש – כחול

צבע לבן הוא הבחירה בטוחה, אך רבים מעדיפים דווקא צבע אחר, מבוקש לא פחות – כחול, על כל גווניו. בדומה לצבע הלבן, גם הצבע הכחול נחשב לקלאסי, במיוחד כשמדובר בחדר האמבטיה; גווני הכחול משתלבים היטב עם צבעים אחרים אך מצליחים בכל זאת ליצור עניין רב. גם אם בחרתם באריחים בהירים, וגם אם התאמתם להם ברזים לאמבטיה בגוון נטרלי, שילוב של ארונות אמבטיה בגוון תכלת או כחול יכול "להרים" את העיצוב הכללי ולהפוך את מראה חדר האמבטיה לייחודי הרבה יותר. כאמור, לצבע הכחול גווניו רבים, וגם אותו ניתן לשלב במסגרת סגנונות מסוגים שונים.

ירוק ומרענן

כאן אנחנו כבר מגיעים לבחירה נועזת יותר, ומומלץ לבצע אותה בחוכמה תוך התייעצות עם אנשי מקצוע. הצבע הירוק מקושר אצלנו במחשבה לצמיחה ולפריחה, ורבים רואים בו כגוון אופטימי ומעורר. אין זה אומר שצריכים לבחור ברזים לאמבטיה או ארונות אמבטיה בגוון זה, אך אפשר בהחלט לשלב אלמנטים שונים בחוכמה ובעדינות. את קירות חדר האמבטיה אין צורך לצפות באריחים ירוקים בלבד, אך שילוב של אריח ירוק פה ושם או אפילו של אריח בעל איור נאה בגוון זה, יכול להוסיף למראה הכללי של חדר האמבטיה. מלבד זאת, אפשר להתייעץ עם מומחים בתחום הגינון ולבחור צמחים שיכולים לחיות בשלום בסביבת האמבטיה – כך תוכלו להתחיל כל בוקר עם קצת צבע בעיניים.

כתום אנרגטי

מי שעבורו הצבע הירוק אינו מעורר דיו, יכול לבחור בגוונים הדומיננטיים של כתום ואדום. הצבע הכתום, ובעיקר צבע הקורל נחשבים היום לגוונים פופולאריים מאוד, ולכן לא תתקשו למצוא אביזרים ואלמנטים עיצובים מתאימים. עם זאת, שימו לב! צבעים אלו הם חזקים מאוד ולעיתים עלולים ליצור תחושה עמוסה מדי או להימאס על בני הבית. מלבד זאת, צבעים אלו כהים יחסית, ועל כן לפעמים יכולים "להקטין" את חדר האמבטיה שבדרך כלל אינו גדול גם ככה. לכן, אין זה כדאי לצבוע את כל קירות החדר בגוון זה או לבחור רק באריחים ובארונות כתומים. ניתן לעומת זאת לשלב צבע זה בקיר אחד של החדר, או לבחור ארונות אמבטיה בגוונים עדינים יחסית של כתום. אפשר גם לבחור בווילון אמבטיה בגוון כתמתם – גם תוכלו "להתנסות" עם הצבע, לראות אם הוא מתאים לכם ובעת הצורך – להחליף אותו בגוון אחר בקלות.

צהוב ומרגיע

כפי שכבר הזכרנו, רבים מאתנו רואים בחדר האמבטיה כמקום שבו אנחנו חוזרים לעצמנו ונרגעים. לכן, צבעים עזים, עליזים או "מקפיצים" לא יתאימו לכל אחד, ויש מי שיעדיף דווקא גוונים שלווים יותר. הקשת של גווני הצהוב היא דוגמה מצוינת לכך, וידוע כי צבע זה מעורר בדרך כלל אווירה נינוחה ונעימה. מי שמעוניין בגוון צהוב דומיננטי יחסית, יוכל לבחור
בצהוב-ביצה, אך קיימים גוונים עדינים יותר, חלקם על גבול הקרם-לבן. גם במקרה זה אין הכרח שכל חדר האמבטיה יעוצב על פי אותו הגוון, וניתן בהחלט לשלב נגיעות שלו ולצרף לו צבעים משלימים כגון ירוק או כחול. אם אתם לא בטוחים באשר לתמהיל המדויק המתאים לכם – התייעצו עם איש מקצוע.

טבעי, טבעי, טבעי

לסיום נזכיר את הטרנד שגם הוא כבר הפך לקלאסיקה בפני עצמה. בתים רבים בורכו בחדרי אמבטיה רחבים שמתוכם ניתן להשקיף על נוף מרהיב. בבית מסוג זה, לעיתים כדאי להכניס את הטבע אל תוך הבית. כך ניתן לבחור בארונות בגוון עץ טבעי או ליצור מראה כפרי יותר המשתלב היטב בסביבה הנשקפת מן החלון. גם בחדרים המעוצבים בסגנון זה ניתן לשלב צמחייה מתאימה, ואפילו לקשט את החדר באבנים מיוחדות או בצדפים שאספתם במהלך טיולים משפחתיים. כאשר בוחרים בסגנון הטבעי, העץ יהיה חומר הגלם העיקרי, ובדרך כלל יימצא לו מקום גם באביזרים הנלווים. אפשר לדוגמה לבחור מתלה מגבות מעץ או לשלב בחדר האמבטיה סולם מעץ שיהיה בעל תפקיד פונקציונלי ועיצובי גם יחד.