כך תדעו האם אתם צריכים לשפץ את המטבח שלכם

האם הגיע הזמן לשפץ? זו שאלה שמטרידה את מנוחתם של בעלי בתים בכל רחבי העולם, כאשר מצד אחד ניצבת העלות הכלכלית ומצד שני ניצב הרווח של שיפוץ מוצלח. לפעמים הסימן שהגיע הזמן לשפץ הוא אירוע בלתי נשלט כמו פיצוץ בצינור שגורם נזק למטבח, אבל ברוב המקרים (לשמחתנו) ההתלבטות לא כל כך דרמטית.
הנה כמה נקודות שכדאי לחשוב עליהן, ויעזרו לכם להחליט האם הגיע זמן השיפוץ.

האם המטבח עונה על הצרכים שלכם?

אנחנו יודעים שאין דבר כזה בית מושלם ולכל אחד יש דברים שהיה מעדיף שיהיו קצת אחרת. ובכל זאת כדאי להסתכל על המטבח הנוכחי ולחשוב עד כמה אתם מרוצים ממנו ועד כמה נוח ונעים לכם להשתמש בו. האם הסידור של הארונות ושל מכשירי החשמל נוח לכם? האם כיור למטבח גדול מספיק וממוקם בצורה נגישה?
אם עניתם "לא" על כמה מהסעיפים הללו כנראה שהגיע הזמן לחשב מסלול מחדש, במיוחד כאשר מדובר במטבח וותיק ומיושן. אם יש לכם את התקציב והאפשרות לבצע שיפוץ כולל ולהחליף את כל המטבח – מה טוב. אם לא, כמובן שיש אפשרות לבצע כמה עבודות נקודתיות כדי לשדרג את הקיים. לדוגמה התקנה של ברז נשלף למטבח יכולה להקל מאוד על השימוש גם כאשר כיור למטבח לא ממוקם בצורה האידיאלית. החלפה של המגירות ושדרוג של אביזרי הפרזול יכול להפוך כל ארון סטנדרטי למוקד אחסון מודרני ויעיל.

מה מצב התשתיות?

בבתים חדשים שנבנו בשנים האחרונות זו לרוב לא בעיה, מאחר והתשתית חדשה וגם אמורה לעמוד בסטנדרטים גבוהים ומתקדמים. אבל כאשר גרים בבית ישן שנבנה לפני 50 ו-60 שנים צריך להתמודד עם צנרת שעברה כבר דבר או שניים בחייה. ומלבד השחיקה הטבעית של הבית, צנרת ישנה יכולה להפתיע עם מגוון של תקלות ובעיות. למשל ספיקת מים נמוכה שאינה מתאימה כמו שצריך לשימוש המודרני, ולחיבור למדיח כלים או בר מים. או בעיה מורכבת יותר, של חיבור לביוב שאינו עונה על הצרכים הללו ולא מאפשר שדרוג והתקנה של אביזרים מתקדמים כמו ברז נשלף למטבח או טוחן אשפה.
במצבים כאלו, ובמיוחד כאשר יש תקלות חוזרות בצנרת – כדאי לשקול שיפוץ משמעותי ומעמיק, שייתן לכם שקט לשנים קדימה.

האם אתם מרוצים מהעיצוב של המטבח?

אומנם העיצוב הוא האחרון בסדר העדיפויות מהבחינה הפרקטית, אבל אנחנו יודעים עד כמה הוא חשוב לנשמה. החדשות הטובות הן שדווקא בתחום הזה יש הרבה מאוד דברים שתוכלו לעשות בצורה נקודתית ובעלות נמוכה יחסית, וישדרגו את המטבח לחלוטין. למשל צביעה מחדש של ארונות מטבח ישנים, או החלפה של כיור למטבח שיהיה חדש ונוצץ, ביחד עם ברז נשלף למטבח שמעוצב בצורה מודרנית. וגם אלמנטים קטנים כמו צביעת הקרמיקה, הוספת עציצים ושטיחון – ישדרגו את האווירה.