איך לקלח 2 ילדים קטנים ביחד?

סוף סוף הגיעה שעת הרחצה של הילדים, ואתם כבר מדמיינים את הרגע שאחרי, הרגע שבו הילדים כבר ישנים ואתם יכולים קצת לנוח ולהירגע אחרי היום המתיש. אבל כדי להגיע לרגע הנכסף הזה אתם עוד צריכים לקלח את שני הקטנים, ולעיתים נדמה כי מדובר במשימה בלתי אפשרית. הילדים רבים על צעצועים, מתלוננים על סבון בעיניים, ועוד לא הזכרנו את התקף הלב שתקבלו כשאחד מהם ינסה לעשות קפיצת ראש.

אז איך עוברים את האמבטיה הזאת בשלום? במאמר הבא ריכזנו בשבילכם כמה טיפים.

 

קודם כל – תהנו!

עבור ילדים ופעוטות, האמבטיה עלולה להיות חוויה מלחיצה. אומנם התינוק מתחיל את דרכו במי השפיר בבטן אימו, אך הזיכרון הזה נשכח די מהר, ולא כל הילדים שמחים להיכנס למים וחלקם אף פוחדים מהם. לכן, חשוב להיות מודעים לחששות של הילדים, ולהכין אותם לקראת האמבטיה. כדי להפוך את האווירה לנעימה מומלץ מאוד לבחור במוצרים המיועדים לילדים – סבון לעור רגיש ושמפו אלדמע יסייעו למנוע בכי ואי נוחות אצל הילדים. כדי לשדרג את חוויית הרחצה תוכלו גם להיעזר בצעצועי אמבטיה ואפילו בצבעים נשטפים המיועדים לשימוש בחדר זה. שימו לב! אם אתם מקלחים שני ילדים ביחד רצוי מאוד לוודא שיש מספיק צעצועים לכולם; ריב על צעצוע אהוב עלול להרוס את חוויית הרחצה ולהפוך אותה למתוחה.

בטיחות גם בחדר האמבטיה

עבורנו, המבוגרים, אמבטיה היא הזדמנות להירגע. המים שוטפים את הגוף שלנו ואנחנו יכולים ליהנות מהמגע המחמם והנעים שלהם. אך עבור ילדים, אמבטיה היא עוד מגרש משחקים; גם כאן הם נהנים לקפוץ, להזיז את הגוף, להשפריץ ולהשתולל. כשיש לכם ילד אחד זה עוד קל יחסית, אך כאשר יש שני ילדים האתגר הופך להיות גדול עוד יותר. לכן, במיוחד אם אתם מקלחים שני ילדים באמבטיה, ודאו כי קיימים בו אמצעי הגנה. תוכלו למשל לרכוש מדבקות לדופן האמבטיה שימנעו החלקה, ואם מדובר בפעוט קטנטן ניתן גם להיעזר בכיסא אמבטיה עם חגורת בטיחות. אם יש לכם מקלחון חזית חשוב גם לוודא כי הוא מצויד בזכוכית חזקה שתספק לכם את רמת ההגנה הדרושה לכם.

אתם מוכנים?

כדי ששעת הרחצה תעבור בשלום, חשוב שתכינו לא רק את הילדים, אלא גם את עצמכם. זכרו, כאשר אתם נמצאים עם הילדים בחדר האמבטיה, עליכם להקדיש להם את מלוא תשומת הלב שלכם. זה הזמן לשים בצד את הטלפונים הניידים, וליהנות מזמן איכות עם הקטנים. מומלץ גם לוודא כי כל הפריטים הנדרשים לצורך הרחצה נמצאים בהישג יד. למשל, ארון שירות לאמבטיה חייב לכלול בתוכו מגבות מתאימות. אם המגבות מאוחסנות בחדר אחר, תמיד קיים חשש שתשכחו אותן ואז תצטרכו להוציא את הילדים מהמים החמים לאוויר הקריר ואז לרוץ להביא את המגבות. כדי להימנע ממצב זה, וכדי לא להשאיר את הילדים לבד בזמן שאתם מחפשים מגבת, ציידו את ארון השירות היטב. שתהיה רחצה נעימה ולילה טוב!