איך בוחרים אסלות?

על פניו בחירה של אסלה היא בחירה פשוטה, הרי זה האביזר הכי פחות אטרקטיבי מבין כל אביזרי הסניטציה וחדרי הרחצה. למרות זאת כדאי מאוד להשקיע זמן ומחשבה בבחירת האסלות, מאחר והן ישמשו אתכן באופן יומיומי, ואף מספר פעמים ביום. לכן ריכזנו עבורכם כמה דברים שצריך לחשוב עליהם כאשר רוכשים אסלות חדשות.

אילו אפשרויות ישנן?
יש היום בשוק שלושה סוגים עיקריים של אסלות. האסלה הפשוטה והרגילה שכולנו מכירים, זו שיושבת על הרצפה ומעליה יש ניאגרה מפלסטיק- זוהי אסלת P. אסלות אשר אינן עומדות על הרצפה אלא תלויות מהקיר והניאגרה שלהן היא ניאגרה סמויה- אלו אסלות תלויות. והסוג השלישי והאחרון אלו אסלות מונובלוק, שבהן הניאגרה מחוברת ישירות לאסלה בתור יחידה אחת.
לכל אחד משלושת הסוגים הללו יש יתרונות וחסרונות, הן מבחינת מורכבות ההתקנה, עלויות, אסתטיקה וכדומה.

עיצוב, אסתטיקה ונוחות
אולי תתפלאו לגלות, אך גם בתחום הזה יש מגוון רחב של אפשרויות ועיצובים. החל מהאסלות הפשוטות ביותר שעולות מאות בודדות של שקלים, מהסוג שנמצא בכל שירותים ציבוריים, ועד אסלות מעוצבות שעולות עשרות אלפי שקלים. כדאי לבדוק מראש מהו התקציב שלכם לעניין, אך החדשות הטובות הן שגם בטווחי מחירים נמוכים יחסית תוכלו למצוא מגוון של אסלות בעיצובים אסתטיים ונעימים. העיצוב יכול להתכתב עם העיצוב הכולל של חדר אמבטיה, ואפילו אפשר לבחור במיוחד אסלה צבעונית ובולטת ולהרכיב סביבה את עיצוב חדר השירותים.
פעמים רבות נוטים לזלזל בעניין הנוחות, אך הוא משמעותי ואנחנו ממליצים שלא להתפשר עליו. במהלך החיפוש של אביזרי הסניטציה אל תתביישו לשבת על האסלה בחנות, כדי לוודא שהיא באמת נוחה לכם. אם יש בבית ילדים קטנים, אנשים גבוהים מאוד וכדומה- קחו גם את זה בחשבון, כך שלכולם יהיה נוח ונעים.

עלויות ומורכבות ההתקנה
אנחנו ממליצים כמובן לבדוק מראש מהי מסגרת התקציב שלכם, מכיוון שזה יקל עליכם, וימקד את החיפושים באסלות בטווח המחיר הרלוונטי. אך כדאי לזכור שהתקציב צריך להתייחס גם להרכבת האסלה. הרכבה של אסלות P היא ההרכבה הפשוטה והזולה ביותר, מאחר והאסלה יושבת ישירות על הרצפה, והניאגרה תלויה מעליה. לעומת זאת, כאשר מדובר באסלה תלויה ישנן עלויות נלוות שכוללות תליית האסלה על הקיר, ביטון של הניאגרה ובניית מסתור (לרוב עשוי מגבס). ואחרי כל זה צריך לקחת בחשבון גם את עניין החיפוי, מאחר ומסתור הניאגרה דורש התאמות נוספות של החיפוי. לרוב התקנה של אסלה תלויה נעשית במסגרת של שיפוץ מקיף, הכולל החלפה של אביזרי הסניטציה, התקנת מקלחון לאמבטיה וכדומה.

ועוד כמה דברים קטנים
לא משנה איזה דגם של אסלה תבחרו, מומלץ לוודא שיש לה את תו התקן של מכון התקנים.
לא כל כך נעים לדבר על ניקיון האסלה, אך זהו פרט חשוב גם מבחינה אסתטית וכמובן מבחינת ההיגיינה. מומלץ לבחור אסלה עם שיפוע טוב ללא מדרגות משמעותיות, ולוודא שיש לאסלה שטיפה היקפית כדי להיפטר משאריות הלכלוך ביעילות.