הטיפים שחייבים להכיר לפני שיפוץ האמבטיה

שיפוץ המטבח נחשב לפרויקט הכי מורכב בבית, כאשר שיפוץ חדר האמבטיה מדורג במקום השני אחריו. אם תכננתם לשפץ את חדר האמבטיה שלכם, אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את השיפוץ בצורה חלקה ככל האפשר.

האמבטיה במרכז
האמבטיה או המקלחון הם המרכיבים הכי משמעותיים בחדר הרחצה בגלל השטח הגדול שהם תופסים, וגם בגלל שמקלחת טובה ונעימה היא מרכיב כל כך חשוב בשגרת החיים שלנו. ולכן עוד לפני ההתלבטות האם לרכוש אסלה תלויה ובאיזה סגנון לעצב את הארונות, מומלץ להתחיל מהאמבטיה או המקלחון.

כמובן שהתכנון צריך להיות במגבלות התקציב, כאשר הפתרון האידיאלי הוא להחליף את האמבט או המקלחון. אבל אנחנו יודעים שזו לא תמיד אפשרות ריאלית, במיוחד כאשר מסגרת התקציב מצומצמת. במקרה כזה שדרוגים קטנים יותר כמו החלפה של זכוכית המקלחון או חידוש מלא של ברזים לאמבטיה ישנו את המראה ואת חוויית השימוש.

חפשו השראה
לצד הפרטים הטכניים כמו העלות של החלפת אסלה תלויה ומהו גודל השיש הדרוש עבור הכיור שרציתם, מומלץ מאוד להיעזר במקורות להשראה. יש באינטרנט מאות ואלפי אתרים, בלוגים וערוצי יוטיוב שעוסקים בעיצוב הבית ובשיפוץ חדר האמבטיה, והם מציעים טיפים ורעיונות שיעזרו לכם. החל מרעיונות פרקטיים לצמצום עלויות ותכנון יעיל של השיפוץ, ועד השראה לבחירת צבע הקירות ועיצוב ברזים לאמבטיה. במקביל אנחנו ממליצים לבקר באולמות תצוגה ולבחון אפשרויות שונות כדי לקבל השראה, אבל גם כדי להתעדכן בטרנדים החדשים ולהכיר את הדגמים המודרניים. תתפלאו לגלות כמה שדרוגים ושכלולים יש היום, שיעזרו לכם לחסוך במקום, בכסף ובמים, ולשנות לחלוטין את האווירה בחדר האמבטיה.

לתכנן תוכנית מפורטת
השלבים הראשונים של השיפוץ הם שלבים של גישוש והכרת השטח. בהתחלה חושבים על השינויים שתרצו לעשות ובודקים כמה כסף תוכלו להקציב לטובת השיפוץ, בודקים עלויות ראשוניות ומתחילים לגבש תמונה. אבל לפני שמתחילים לרכוש אביזרי סניטציה ולפני שמתחילים את העבודות בפועל, חשוב מאוד לבנות תוכנית מלאה ומפורטת. התוכנית הזו צריכה לכלול את העבודות הגדולות כמו החלפה של האמבטיה ושל הארונות, אבל גם פרטים קטנים כמו החלפת ברזים לאמבטיה והתקנה של מתלה חדש למגבות. ככל שהתוכנית הזו תהיה יותר מפורטת וממוקדת, כך יהיה לכם קל יותר להבין מה בדיוק צריך לעשות ומהן העלויות של כל שלב ושלב בתוכנית. זה חיוני כדי לא לחרוג מהתקציב מאחר ובשלב הזה תוכלו לעשות התאמות ושינויים כדי לא לבזבז יותר מדי.

אם אתם אוהבים לעשות הרבה מהעבודה בעצמכם, ומעדיפים להעסיק אנשי מקצוע רק באופן נקודתי, למשל לצורך החלפת הריצוף והחלונות או התקנת אסלה תלויה, חשוב לקבל הצעות מחיר מפורטות ולשמור תיעוד שלהן. אפשרות אחרת היא כמובן לפנות לקבלן שיפוצים שידאג לכל הפרטים הטכניים, וגם במקרה כזה חשוב להציג בפני הקבלן את התוכנית המפורטת כדי לקבל הצעת מחיר רלוונטית.