5 פיצ'רים מעולים למטבח

לכאורה כל מה שמטבח צריך זה משטחי עבודה, כיור, מקום אחסון ומכשירי חשמל-אבל מאחר שמדובר בחדר שצריך להיות גם פונקציונלי וגם נאה, יש בכל זאת כמה מאפיינים ייחודיים המסייעים ליצור חלל עבודה נוח, יעיל ואסתטי. אז מהם חמשת הפיצ'רים שבזכותם המטבח שלכם יהפוך מטוב ומעולה? הרשימה המלאה לפניכם. 

אי רב-תכלתי במטבח

זה לא חייב להיות אי, זה יכול להיות גם חצי-אי, אבל כך או כך אין ספק כי מדובר באחד הפיצ'רים המצליחים ביותר. אי מטבח נחשב היום לאחד הפיצ'רים המועילים ביותר בזכות הוורסטיליות הרבה שלו. הוא יכול לשמש אתכם לצורך הכנת ארוחות, אפשר לשלב בו אזורי אחסון ומגירות, ובסיום העבודה במטבח אפשר להסב אותו לשולחן. רק שימו לב, אם אתם מתכננים להשתמש באי גם לצורך הכנה של ארוחות כדאי לבדוק שהוא עשוי מחומרי גלם איכותיים וקלים לניקוי.

ברז מטבח נשלף

כדי ליצור אוכל משובח ובריא חשוב מאוד לשמור על רמת ניקיון גבוהה במטבח. לשם כך עליכם להקפיד לנקות את משטחי העבודה, אבל לא פחות חשוב מכך – גם את הכיור. אחרי הכול, בכיור אתם מניחים את כלי האוכל ואת הסירים לניקוי, ואם אינכם מנקים את הכיור באופן קבוע עלולים להצטבר בו לכלוך וחיידקים שגם יפגעו במראה שלו. את תחתית הכיור קל יחסית לנקות, אך איך מגיעים לפינות הנסתרות ולדפנות? לשם כך יש פתרון פשוט – ברז נשלף למטבח. גם במקרה זה מומלץ לבחור במוצר איכותי שישרת אתכם היטב לאורך שנים.

תאורה למשטחי העבודה

זהו אחד הפיצ'רים שאנחנו הכי פחות נעזרים בו, למרות שהוא יכול להקל משמעותית את העבודה במטבח. כידוע, משטחי העבודה במטבח ממוקמים בדרך כלל מתחת לארונות המטילים עליהם צל, ואם אין בנמצא חלון המכניס אור טבעי, או אם אתם מבשלים בשעות הערב, ייתכן כי תתקשו קצת לראות את חומרי הגלם שאיתם את עובדים. כדי להתמודד עם מצב זה, ניתן להתקין מתחת לארונות תאורה בעוצמה המבוקשת וכך להאיר היטב את אזור העבודה.

תכנון חלל למחזור

מחזור של בקבוקים ומכלים הוא חדש יחסית, ומרבית המטבחים אינם ערוכים לכך מבחינה לוגיסטית. כך יוצא שאצל מרביתנו מצטברות שקיות של מכלים מתחת לכיור או בכניסה לבית, והן אינן תורמות למראה האסתטי של הבית. כדי למנוע את המפגע האסתטי הזה, ניתן לתכנן במטבח חלל ייעודי למחזור של חומרים שונים. למשל, ניתן ליצור מגירה עמוקה יחסית שתהיה מחולקת לכמה נישות ובתוכן יהיה ניתן להשליך את בקבוקי הפלסטיק, מכלי הזכוכית ופריטים אחרים כגון סוללות. באופן זה, תוכלו למחזר בקלות ולשמור על מראה נקי ואסתטי.

מזווה

לא בכל בית זה אפשרי, אבל אם המטבח שלכם גדול מספיק, או אם יש חדר שירות סמוך שניתן להיעזר בו, כדאי לשקול לבנות חדר מזווה לאחסון המזון. תכנון חכם של החדר יאפשר לכם למצוא בקלות פריטים שונים, וכך גם תוכלו לפנות את חללי האחסון של המטבח לכלים ולמכשירי חשמל. בשורה התחתונה, תכנון מוקפד ומדויק של המזווה יהפוך את המטבח שלכם למסודר יותר ולנוח יותר לעבודה.