למה תאורה כל כך חשובה לחדר האמבטיה?

למה עיצוב התאורה כל כך משפיע על החוויה בחדר האמבטיה?

חלל חדר האמבטיה שלנו מורכב ממספר אלמנטים חשובים, חלקם בסיסיים והכרחיים וחלקם מוסיפים אווירה. בגזרת המרכיבים ההכרחיים אנו יכולים למצוא את האמבטיה עצמה או המקלחון, ארונות אמבטיה ושירותים ולצידם, בגזרת הרכיבים שהם בגדר מותרות ניתן למצוא אביזרי אמבטיה יוקרתיים, שטיחים, תמונות ואמצעי אווירה ועוד. היכן נכנסת התאורה במשוואה? האם היא בגדר הכרח או מותרות? נחסוך לכם את ההתלבטות: תאורה היא המותרות הכי הכרחית שיש. מדוע? הנה כמה סיבות טובות לכך.

שינוי העיצוב והאווירה בחלל – בקלות!

כשאתם בוחרים גופי תאורה נכונים לחלל האמבטיה שלכם, אתם למעשה יכולים לשנות את האווירה בבית בקלות ולהפוך את החלל כולו לנעים יותר – גם בלי שהזזתם ולו רהיט אחד, החלפתם את הצבע בקיר או שיניתם את החלל. נשמע כמו קסם? כך תאורה נכונה פועלת! דמיינו תאורה פלורסנטית קרה אל מול תאורה חמימה של לד – מבינים את ההבדל? מספיק שנשנה את הגוון בחלל, את האופן שבו התאורה "נופלת" על האלמנטים השונים בחדר או נוסיף גופי תאורה באזורים שונים בחלל – כדי לקבל אווירה נעימה יותר, כיאה לאחד החדרים החשובים ביותר בבית.

תאורה נכונה – חיים בריאים יותר

מחקרים מראים כי בארצות קרות בהן השמש לא מרבה לזרוח בחוזקה כמו בישראל, אנשים נוטים ליפול לדכדוך ולעצבות, לישון במשך שעות רבות ביום ובגדול – להיות מאושרים פחות. על אף שהתמזל מזלנו לחיות במדינה חמה ונעימה, קירות הבית לרוב לא יהנו מאותה כמות אור – לכך בדיוק נועדה תאורה מלאכותית. חדר האמבטיה שלנו הוא אחד החללים החשובים ביותר בבית והמפנקים ביותר בו, ולכן חשוב להתקין גופי תאורה מלאכותיים שישוו לחלל אור טבעי. דמיינו מה יקרה כשהשילוב בין מקלחת או אמבטיה מפנקת יפגוש את התאורה הרכה והנעימה. אתם תרגישו טוב מאוד, מבלי שבכלל תוכלו לייחס זאת דווקא לתאורה!

למה חשוב לשים לב בבחירת התאורה?

התקציב – מהו התקציב העומד לרשותכם? כמה משיפוץ חדר האמבטיה תוכלו להקדיש לתאורה? שימו לב לאזן בין איכות לבין עלות, ואל תתפשרו על רכישת מוצרים איכותיים, והעדיפו תמיד לבחור בגופי תאורה חסכוניים באנרגיה – כך תוכלו לבחור את התאורה האיכותית ביותר ללא פשרות, ולחסוך בהוצאות החשמל שהיא מייצרת.
התאמה ותכנון – חשוב להתאים את התאורה בחדר האמבטיה לייעוד שלה, לאלמנטים השונים בחלל, לגודלו ולצרכים שלכם. עדיף להתייעץ עם מומחה תאורה שיוכל לסייע לכם "לבנות" את מפרט התאורה הנכון ביותר עבורכם. כך תוכלו ליהנות מהגוון המושלם לחלל, מהדגשת אלמנטים שונים בו ומתאורה חסכונית ואיכותית המותאמת לצרכים שלכם במדויק.
מיקום גופי התאורה – אילו חלקים בחלל נרצה להאיר? היכן כדאי למקם את גופי התאורה השונים כך שימלאו את ייעודם באופן הטוב ביותר, לא 'יפריעו' בחלל וימקסמו את הצורך שלנו בהם? אילו אזורים כדאי להאיר יותר (למשל, מראת האיפור שלנו) ואילו כדאי להיפך, לטשטש (למשל – השירותים).
אך הדבר הכי חשוב הוא שתיגשו למשימה זו בכיף וברצון גדול לשפר את התאורה בחדר האמבטיה – בהצלחה!