שישה טיפים לעיצוב חדר האמבטיה

חדר האמבטיה הוא בין החדרים המהנים ביותר לעיצוב. ניתן להפוך אותו לאחד החדרים היותר יפים בדירה, עם קצת חשיבה יצירתית וטעם טוב. אלה שישה טיפים, אשר יסייעו לכם להשיג זאת:

התאמת האחסון

הארונות הם בין האלמנטים הגדולים והבולטים ביותר בחדרי אמבטיה. יש לכך משמעות עיצובית גדולה, בקביעת האופי של החדר, אך גם השלכות מעשיות. התאמה מדויקת של נפח האחסון לצרכי האחסון שלכם, תאפשר לספק מכסימום שימושיות במינימום נפח ארונות. אם תרכשו בגישה כזו ארונות אמבטיה שאינם גדולים מדי, תקדמו מראה מרווח לחדר האמבטיה, שהוא לרוב לא חדר גדול במיוחד.
שימוש בעץ
עץ הוא לא סוג החומר הראשון שעולה בדעתנו בהקשר חדר לח כמו חדר אמבטיה. מצד שני, יש כיום מוצרי עץ בעלי רמת עמידות מעולה בפני חשיפה מתמשכת ללחות. אם לוקחים זאת בחשבון, נפתחת קשת אפשרויות חדשה לעיצוב – עבור ארונות, חיפוי קירות, אביזרים שונים ואפילו עבור הרצפה.

המראה הטבעי

לא רק עץ! ניתן לקדם מראה "טבעי" לחדר האמבטיה, גם באמצעים נוספים. פסיפס על הקירות, בעיקר עם תכלת או כחול, מתקשר לבריכות ולמים. חלוקי נחל כאלמנט דקורטיבי, מתקשרים לחוף ים. עציץ קטן משדר "טבע" ושובר את המראה הסטנדרטי של חדרים אלה. אלמנטים מבמבוק (שהוא לא עץ אגב) בוודאי יתרמו לאווירה הזו. המראה הטבעי הוא כמובן לא כיוון העיצוב היחידי שניתן לבחור, אבל הוא פשוט קלאסי לחדר זה.

שינויים קטנים, אפקט גדול

בעיצוב, ניתן פעמים רבות ליצור שינויים ויזואליים ניכרים, בהשקעה קטנה יחסית (של זמן, מאמץ וכסף). בחדר אמבטיה, הדבר עשוי להתבטא למשל ברכישת וילון מקלחת חדש, צביעה מחדש או הוספת אביזרי קישוט עם "אופי" מתאים. לעתים, אפילו ניקיון יסודי "ירענן" את מראה חדר האמבטיה, אם הוא ניקיון ברמת ניקוי הרובה (המילוי שבחריצי המרצפות).

איזון בין הפשוט למיוחד

כחדר קטן יחסית, חדר אמבטיה לא מתאים לשילוב של אלמנטים קישוטיים רבים מדי. הדבר יראה עמוס ומוגזם. כך גם לגבי הדוגמאות שתבחרו לאריחי הקירות ולמרצפות – אם הן תהיינה דוגמאות מורכבות מדי, הסך הכול הוויזואלי עלול להיות עמוס מדי. פשטות עובדת טוב בחדר זה, מאחר שהיא משדרת ניקיון ותורמת לתחושת החלל הרחב. עם זאת, "נגיעות" עיצוב מיוחדות פה ושם, עשויות לספק מראה ייחודי וכמובן יפה.

תאורה טובה, מראה גדולה

תאורה ממוקמת היטב, תספק תחושה של חלל גדול. בכדי לנצל את החלל באופן יעיל, אפשר למקם את רוב מקורות האור בתקרה ובגופי תאורה שקועים. גם מראה משפיעה על תחושת המרחב בחדר האמבטיה. כמובן, ככל שהמראה גדולה, כך מתחזקת אשליית המרחב שהיא מספקת. היחס בין התאורה למראה, משפיע על נוחות השימוש בה ומוטב למקם כמה נורות מסביבה. לכל הפחות – למקם נורות בגובה הראש, משני הצדדים.