שיפוץ חדר אמבטיה שיתאים לבני נוער

כשהילדים שלנו מסיימים את בית הספר היסודי – הם פתאום נראים לנו מאוד גדולים. בד בבד עם הגדילה וההתפתחות שלהם, גם הטעם האישי עשוי להשתנות. לאט לאט הם משנים את סגנון הלבוש, העיצוב ואפילו את האוכל האהוב עליהם. אין מה לחשוש מכך, כמובן, ומדובר בצעד טבעי לחלוטין – אך הוא דורש מכם התאמה למצב החדש. אם אתם משפצים את חדר האמבטיה במטרה שיתאים לילדכם המתבגר – הנה כמה טיפים שיסייעו לכם בכך.

1. שכחו מעיצוב אופנתי – העדיפו עיצוב בסיסי
לא משנה אם אתם בוחרים מקלחונים, ארון אמבטיה תלוי, אמבטיה חדשה או אקססוריז לחדר הרחצה – נסו להימנע ככל האפשר מלבחור פריטים אופנתיים וטרנדיים. נכון שבני הנוער המתבגרים שלנו ינסו להתעקש על הסגנון המסוים והמדויק שהם אוהבים, אך נסו למשוך לכיוון ניטרלי, כזה שיוכל להיות מתאים להם גם בעוד כמה שנים. הילדים שלנו נוטים לשנות את טעמם חדשות לבקרים, חשוב להבין זאת כדי לדעת שהדעה שלהם תשתנה כנראה שוב בקרוב – ואתם לא הולכים לשפץ שוב את חדר האמבטיה… עם זאת, הבחירה בפריטים זולים ואופנתיים לגמרי אפשרית. זאת אומרת, תוכלו לבחור מגבות, שטיח אמבטיה ווילון אופנתי בהתאם לטעמם של הילדים, אך לא להתפשר בעניין האמבטיה עצמה, למשל.

2. הוסיפו מקומות אחסון
ככל שהילדים שלנו גדלים יותר – כך הם צוברים יותר ויותר חפצים אישיים. אם בגילאים צעירים יותר חדר האמבטיה שימש את הילדים רק לצרכים פרקטיים, הרי שככל שהם מתבגרים הוא הופך למקום "בילוי" מרכזי. לכן, חשוב לדאוג שבחלל יהיו מקומות אחסון פרקטיים, בהם יוכלו לאחסן מוצרי טיפוח, איפור ומוצרי קוסמטיקה נוספים הכלולים בשגרה היומיומית. נסו לחשוב על דרכים מקוריות ויצירתיות לאחסון, כמו מדפים מיוחדים או מתלים ייעודיים.

3. חולקים חדר אמבטיה? היו יצירתיים
לרוב חדר האמבטיה לא ישמש רק את הילד המתבגר, אלא גם את שאר בני הבית. אם כל הילדים בבית חולקים את אותו חדר אמבטיה, חשוב לנסות ולתת לכל אחד את המרחב האישי שלו בתוך המרחב הכללי. למשל, התקינו וו ייעודי למגבת אישית, נסו לתאם את צבעי המגבת ומוצרים נוספים לשימוש בחדר האמבטיה כך שיהיו בגוונים תואמים לאותו ילד, תוכלו להוסיף פינת איפור, ארגון פנימי בתוך הארון הכללי לפריטים האישיים של כל אחד מהילדים ועוד.

4. הוסיפו שקעי חשמל
אם אפשרי להוסיף נקודות חשמל בחדר – לכו על זה. הוספת שקעים חשמליים היא דרך מצוינת לחסוך מריבות, רטינות וחוסר שביעות רצון אם יש כמה ילדים המשתמשים בחדר הרחצה לצרכים שונים. הוספת שקעים חשמליים בחדר תאפשר להשתמש במייבש השיער במקביל לשימוש במכונת הגילוח, התספורת ועוד, וכל ילד יקבל את הזמן והמרחב האישי שלו. חשוב לייצר נקודות אישיות לכל ילד בחדר האמבטיה, כך שירגיש שלמרות שהוא חולק אותו עם ילדים נוספים (בעיקר בגיל ההתבגרות הדבר הזה הופך להיות מסובך) – יש לו פרטיות.