רעיונות מדליקים לשדרוג המראה של חדר האמבטיה

חדר האמבטיה הוא המקום בו אנו מתרעננים לקראת יום חדש או נרגעים ומשתחררים עם סיום יום מלא מטלות ומשימות. לכן, חדר האמבטיה צריך להיות מקום נעים ומעוצב. לא חייבים להשקיע כסף רב בשיפוץ כללי כדי לשדרג את מראה חדר האמבטיה. ישנן דרכים שונות לשדרג את האמבטיה באמצעות דברים קטנים יחסית שלא מחייבים אתכם לקרוע את הכיס. עדיין התוצאות הן משמעותיות וההבדל הוא גדול בהשוואה למראה הקודם. כמה דרכים איך להפוך את חדר האמבטיה לכיפי ומפנק יותר

 

תמונות והדפסים גם בחדר האמבטיה

יש נטיה לא לראות את חדר האמבטיה כמקום מתאים לתליית תמונות, בין היתר בגלל החיפוי שיש לו העיצוב שלו (שהוא ייחודי גם אם אינו צבעוני) וגם פחות נוח טכנית לתליית תמונות או פריטים על הקיר. עדיין, תליית תמונות היא בהחלט אפשרית גם על חיפוי הקיר. אם אתם אוהבי אמנות וקישוטים תלויים אין באמת סיבה לא לתלות גם באמבטיה. אפשר להפוך את אחד הקירות ל"קיר כוח" באמצעות תליית תמונות עליו. אפשר לבחור תמונות שיתכתבו עם חדר האמבטיה מבחינה עיצובית או רעיונית, למשל תמונות הקשורות למים, אך זה לא חובה. תליית תמונות תשדרג את מראה האמבטיה מבלי שהשקעתם כמעט בכלל.

קיר עם אריחים או בריקים

כדי ליצור עניין וגיוון, ניתן להחליט גם לחפות את החיפוי של אחד הקירות (או במקום החיפוי אם אתם בשלב השיפוץ) בחיפוי אחר השונה במרקמו ובצבעו. גם כך תיצרו קיר כוח באמבטיה והדבר יביא גיוון ועניין. אפשר שאלה יהיו אריחים דמויי רעפים בעלי צבע כהה אם שאר קירות האמבטיה בהירים. בחירת הקיר שמאחורי הכיור ועליו תלויה המראה תהיה עם אפקט משמעותי. את האלמנטים הנמצאים סמוך אליו כדאי להתאים למראה הקיר. אריחים דמויי רעפים מוסיפים למראה הכפרי של האמבטיה. אם זהו רצונכם אפשר לבחור גם ברז אמבט שיתאים לסגנון כפרי או רטרו, למשל מוברש בצבע מוזהב. אפשר ליצור קיר בסגנון מודרני ולבחור גם ברז בעל מראה מודרני וצבע כסוף או שחור ומבנה בעל קוים נקיים למשל.

צורה מעניינת של המראה

רוב המראות בחדר האמבטיה הן בצורה מלבנית או מעוגלת אך ניתן לצאת מהקופסה ולבחור מראה מעם צורה מגניבה ומעניינת למשל צורת מתומן או משושה. נכון, תצטרכו כנראה לחפש קצת יותר כדי למצוא מראות אלה אך בהחלט אפשר. אם יש צורות של אובייקטים אחרים בחדר האמבטיה שהן בולטות אפשר להתאים את צורת המראה אליהן וליצור מראה משלים או מנוגד. אם למשל צורות האובייקטים העיקריים באמבטיה הן חדות והמראה מאוד מודרני אפשר דווקא לבחור מראה עגולה כקונטרה ולהיפך, אך צורה מקורית וייחודית של  המראה תשדרג את מראה האמבטיה ותהפוך אותו למיוחד ושונה. אם יש מקום וקיר המראה ארוך אפשר גם לשלב יותר ממראה אחת, רצוי בצורות או  גדלים שונים כדי ליצור עניין.

להפוך את האמבטיה לאי אקזוטי עם מדבקות והדפסים

אם אתם רוצים ליצור בחדר האמבטיה אווירה שונה לחלוטין, לשכוח מכך שזו אמבטיה בבית ממוצע אלא להרגיש על אי בתאילנד או אפילו במקום אקזוטי ופראי עוד יותר יש דרכים לכך. ישנן מדבקות קיר ורצפה שהן D3 ויוצרות אשליה אופטית מדהימה. אפשר להדביק מדבקות רצפה שייצרו לכם חוף ים ממש ליד המקלחת. אם יש לכם אמבטיה עם וילון, אפשר לבחור וילון שההדפס שלו מתאים למראה שאתם רוצים ליצור. בכלל וילונות יכולים להכניס צבע ועניין. ישנן מדבקות קיר מדהימות בכל צורה, גודל וציור שתרצו עם ציורי אבנים, צמחיה, מים והכל באופן שנראה אמיתי לגמרי.

נישות בקיר כאזורי אחסון  וקישוט

ממש כמו שביתר חלקי הבית נישה בקיר היא אופציה מעולה לאחסון וגם לקישוט והוספת פריטים דקורטיביים. אפשר להפוך פינה פנויה לנישה ולהתקין מדפים פינתיים בין קירות הפינה זה מעל זה וכך ליצור אזור אחסון מבלי לתפוס מקום מיותר בחלל. אפשר להניח מגבות, מוצרי טיפוח או פריטים דקורטיביים לקישוט.  כדאי לשים לב מהו המשקל שהמדף יכול לשאת ולא לשים משקל גדול מדי. אפשר גם להתקין תאורה באזור זה שתבליט אותו ותמשוך מיד את העין לכיוונו.

להוסיף לסגנון או דווקא לגוון באמצעות תאורה

תאורה היום היא הרבה מעבר לתפקיד הרשמי שלה לספק אור. היא הפכה לאמצעי עיצובי לכל דבר. תאורה, עם הוצאה שהיא נמוכה יחסית, יכולה לחולל שינוי משמעותי במראה חדר האמבטיה, להבליט אזורים מסויימים ולהסוות אזורים אחרים, לתמוך בסגנון העיצוב המרכזי או דווקא לתת לו קונטרה וליצור איזון. ישנם סגנונות שונים של גופי תאורה גם לאמבטיה, החל מהעיצובים הקלאסיים כמו נברשת ועד פסים בעלי עיצוב מודרני מאוד או תאורה שקועה. אם חדר האמבטיה קטן חשוב לא להעמיס עליו בגוף תאורה שיתפוס מקום לרב מדי בחלל. תאורה יכולה להיות מוסתרת ולהוות רק תאורת אווירה בנקודה מסוימת. האופציות הן אינסופיות ממש.

צמחיה באמבטיה, ולא דווקא צמחי מים…

בטבע, בכל מקום שיש בו מים מתפתחת גם צמחיה, אז למה שלא יהיה כך אצלנו באמבטיה? ואפשר להירגע, אנחנו לא מתכוונים לטרנד חדש של ירוקת על קירות האמבטיה, עוד לא הגענו לשם… אפשר לשלב גם באמבטיה עציצים עם צמחים שיכולים לגדול היטב בצל. במחלקת צמחי בית תמצאו צמחים כאלה. אפשר להניח גם צמחים מלאכותיים והיום צמחים אלה נראים כמעט כמו הדבר האמיתי אך אפשר לשלב צמחים אמיתיים והדבר יתן לכם הנאה וסיפוק אם אתם אוהבים גם את הטיפול בהם.

לסיכום, היום אפשר עם קצת דמיון, יצירתיות וחיפוש לשדרג את חדר האמבטיה במחיר סביר ובשינוי מינימלי. ישנם אלמנטים המתאימים לסגנון כפרי ויש המתאימים לסגנון מודרני כשאפשר כמובן לשלב הכל בצורה חכמה ומעניינת. אצלנו באמבט4יו תמצאו כל מה שצריך כדי להפוך את חדר האמבטיה למעניין וכיפי יותר.