רעיונות לעיצוב המקלחת הביתית

בין אם אתם מתכננים לשפץ או לבנות בית חדש, שדרוג של חדר האמבטיה צפוי לחולל פלאים. לא רק מבחינת ההרגשה שלכם, גם בשמירה על הערך הגבוה של הנכס.
בעזרת תכנון חכם וחשיבה מחוץ לקופסה תוכלו לנצל את חלל החדר בצורה מקסימלית, לחסוך בכסף וליצור עיצוב מודרני ואלגנטי שישרת אתכם למשך שנים ארוכות.

ליצור תחושה של מרחב

פעמים רבות המגבלה העיקרית של חדר האמבטיה הוא המקום המצומצם, שיוצר תחושה של חדר דחוס. יש כמה דרכים להתגבר על זה, אחת מהן היא להתקין מקלחון עם דלתות זכוכית במקום אמבט סטנדרטי. ובמקום להתקין אגן ניקוז כמו שהיה נהוג במשך הרבה מאוד שנים, היום מקובל ומומלץ לבחור מלכתחילה ריצוף מונע החלקה שמותאם גם למקלחונים, כך שהמקלחון הוא למעשה חלק מהרצף של החדר כולו, ובעזרת התקנת שיפועים מתאימים יש ניקוז יעיל של המים. האפשרות של הזמנת מקלחונים לפי מידה מאוד נוחה ופשוטה היום, כך שתוכלו לנצל את החלל בצורה הטובה ביותר וגם ליצור תחושה של מרחב.

אחסון חכם

מצד אחד אנחנו רוצים לשמור כמה שיותר דברים בתוך חדר האמבטיה כך שיהיו נגישים וזמינים לנו תמיד. ומצד שני, כאשר עובדים עם מקום מוגבל, כל פריט שתבחרו להכניס פנימה יכול ליצור תחושה של צפיפות ובלאגן. יש היום מגוון של פתרונות אחסון מודרניים וחכמים, למשל מקלחונים לפי מידה שמגיעים עם מדפי אחסון בילט-אין, או מדפי אחסון שאפשר לתלות או להלביש על דלת המקלחון. על אותו העיקרון בדיוק ישנם גם מתקנים שאפשר להלביש על אמבט המעוצב בסגנון קלאסי, מבלי צורך לקדוח בקרמיקה או באמבט עצמו.
שילוב של מראה כחלק מיחידת האחסון והארונות של חדר האמבטיה מאפשרת חיסכון במקום וגם יוצרת תחושה של מרחב גדול יותר.
ולמרות כל הפתרונות החכמים, חשוב לזכור שחדר האמבטיה הוא חדר עם שטח מוגבל, כאשר גם תנאי האחסון בתוכו הם בעייתיים – בגלל שינויי הטמפרטורה והלחות. חשבו היטב מה חייב להיות בתוך החדר, ומה עדיף דווקא לאחסן באחד החדרים האחרים בבית.

שדרוג של התאורה

נראה לנו מובן מאליו שצריך להתקין תאורה בחדר האמבטיה, אך לצד נורות פשוטות ופרקטיות שנותנות מספיק אור, יש היום מגוון רחב של אפשרויות אחרות. מהניסיון שלנו, לא פעם שדרוג של התאורה וחשיבה מחוץ לקופסה יוצרים אפקט מאוד משמעותי, כאשר יש כמה דרכים שונות לקבל את האפקט הזה.
אור שמש טבעי נותן לנו את ההרגשה הטובה ביותר, ובשילוב עם דלתות הזכוכית של מקלחונים לפי מידה תקבלו את האפקט המושלם. אבל אנחנו יודעים שלא תמיד ניתן להתקין חלונות גדולים, וכאן בדיוק נכנס התפקיד של התאורה המלאכותית והאפקטים השונים שאפשר ליצור בעזרתה. למשל התקנה של סט נורות מעל מקלחון או אמבט יוצר אווירה רומנטית ומרגיעה, ושילוב של סט נוסף שיותקן מעל הכיור והמראה יאפשר שימוש פרקטי ויומיומי.