עיצוב אזור רחצה בסגנון תעשייתי

בין אם אתם רוכשים בית בפעם הראשונה ובין אם יש ברשותכם בית מזה לא מעט שנים אך הגיע הזמן לשפץ אותו, הסגנון התעשייתי הוא סגנון שכדאי לכם להכיר, כזה שתופס תאוצה בשנים האחרונות והופך לפופולארי מאד. לעיתים מדובר בשילוב של ישן עם חדש, לעיתים בשילובים מיוחדים של אלמנטים מינימליסטיים, יש משהו מיוחד בסטייל הזה שמושך את העין ואת תשומת הלב. הסגנון העיצובי התעשייתי, ואלה הם בין היתרונות הבולטים שלו, הוא נינוח ולא יומרני. הוא שואב את השראתו מאותם חללים תעשייתיים וגם ממפעלים ישנים וכיום אפשר למצוא אותו גם בבתים. אם כך, האם נכון לעצב את חדר האמבטיה, את אותו אזור רחצה שאנו כה אוהבים, בסגנון תעשייתי?

התשובה על כך היא בהחלט כן. הסגנון התעשייתי משווה לכל חצר רחצה מראה אלגנטי וגם יוקרתי ואפשר להתאים אותו נקודתית לצרכי המשתמשים ובהתאם להעדפות האסתטיות שלהם. כדי לעשות זאת בצורה הנכונה, מומלץ לקחת בחשבון את הנקודות הבאות:

1. בחירה של צבעים אחידים – אחד המאפיינים הבולטים של הסגנון התעשייתי הוא נוכחות של צבעים אחידים כמו אפור ולבן. אין צבעים פסטלים בסגנון הזה וגם לא אלמנטים פרחוניים. ולכן, אם אתם רוצים להשיג את הקו העיצובי התעשייתי בחדר הרחצה שלכם, בחרו במראה ייחודי מסוג כזה והקפידו על צבעים ניטרליים יותר, המאפיינים אותו. למשל, שלבו אסלה תלויה בגוון אפור או לבן, בחרו אריחים לבנים או בטון בגימור חלק או מלוטש וצרו בסיס אסתטי לחדר עצמו.

2. שלבו אלמנטים מסוגננים בצבע שחור מט או ניקל מוברש – שום שיפוץ חדר רחצה או עיצובו לא יכול להיות מושלם ללא תוספת של אביזרים, הניתנים להתאמה באופן אישי. אסלה תלויה, ברזים ואפילו משקופים לחדר הרחצה שלכם יוכלו להעניק את אותו מראה שבו אתם מעוניינים. כדי לתת מקום לסגנון העיצוב התעשייתי, שלבו אביזרי ניקל מוברש וגימורים שחורים מט. הימנעו מצבעים צעקניים מדי או מאלמנטים פרחוניים שיכולים להתנגש אסתטית במראה המתקבל וקבעו קו אחיד לכולם.

3. תגברו את העיצוב הכולל עם אביזרים שונים – יש כיום מגוון רחב מאד של אביזרים שיכולים להתאים לכל חדר רחצה ולהביא אתם סטייל נהדר. אם אתם מעוניינים במראה התעשייתי יותר, בחרו מדפים מובנים, ארונות אחסון, מוטות אחידה ואלמנטים נוספים המותאמים לסגנון השיפוץ או העיצוב הנכון לכם. שילוב של תמונות בשחור לבן, כלים לסבון במראה וינטאג' וגם מראות עם מסגרת מתכת בהחלט יתרמו למראה התעשייתי.

4. טרנדים זה לא הכל – אז, נכון. הסגנון התעשייתי הוא בהחלט אחד הטרנדים החמים ביותר כיום, אבל השתדלו להגיע לשלב העיצוב או השיפוץ בעיניים מפוכחות. בסופו של דבר, חדר הרחצה שלכם אמור לשרת אתכם ואת שאר בני הבית וכדאי שהוא יהיה נעים וגם נוח. אם אתם מתחברים לעיצוב התעשייתי, בחרו את כל האלמנטים שיחד יוצרים את המראה הזה אך במקביל הקפידו על פונקציונאליות. מסוגנן ויפה ככל שיהיה, אם חדר הרחצה שלכם לא מספק לכם את אותה סביבה שלה אתם זקוקים, הרי שהוא פחות מתאים ונכון לכם.

5. קבלו השראה – אם ראיתם חדר רחצה בסגנון כזה באיזשהו מקום ועתה אתם רוצים ליישם את זה אצלכם, חפשו מקורות השראה ברשת או אצל אחרים. יש לא מעט אתרי אינטרנט המרכזים תמונות רבות של סגנונות עיצוב שונים, לרבות הסגנון התעשייתי, שבהחלט יוכלו לעזור לכם לקבל החלטות חכמות ולבחור באלמנטים שישתלבו נהדר בחלל עצמו.

6. קשוח או עדין – הסגנון התעשייתי הוא סגנון קשוח יחסית ופחות עדין מאחרים. יחד עם זאת, אתם לא מוכרחים שגם אצלכם זה יהיה כך, ויש לא מעט פתרונות שיכולים לעדן את הקו העיצובי הזה. אם בחרתם, למשל, בצנרת חשופה וטיח מגורד, שללא ספק לוקחים את כל העניין צעד אחד קדימה, חפשו אלמנטים עיצוביים רכים יותר. שטיחונים בצבע קרם למשל או כל צבע בהיר אחר וגופי תאורה עדינים. חשוב כמובן שכל אלה ישתלבו כהלכה זה עם זה וייצרו יחדיו את המראה המבוקש.

ועכשיו, כמה טיפים חשובים

תכנון נכון הוא הקו המנחה שלכם ואסור לדלג עליו. לפני שאתם יוצאים לדרך ומתחילים ברכישת האלמנטים השונים והצבעים לקירות, למשל, הקפידו על תכנון מדויק. יש לא מעט אנשי מקצוע שיוכלו לסייע לכם בעניין הזה ולבצע זאת עבורכם. בנוסף, קחו בחשבון את עניין התקציב שלכם. עיצוב חדר אמבטיה ושילוב של אלמנטים שונים חדשים בו יכול לעלות לא מעט כסף ויכול גם להתאים לבעלי תקציב מצומצם. הכל מתחיל ונגמר באופן שבו מתכננים את העבודה ואת סקר השוק שמבצעים כבר בשלבים מוקדמים. יחד עם זאת, כדאי לזכור ששיפוץ הוא הליך שמבצעים לעיתים רחוקות ומוטב להשקיע, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בחדר הרחצה שלנו. מכיוון שזהו חדר רטוב, יש חשיבות רבה מאד לבחירה נכונה של אלמנטים ולדגש על איכות גבוהה. הזול יעלה ביוקר, כפי שאתם עשויים לגלות בסוף התהליך אם תבחרו לחסוך, וכדאי מאד להימנע מכך.
באשר לאלמנטים שבהם אתם בוחרים, על כולם להשתלב כהלכה וליצור חדר רחצה שהוא הרמוני מבחינת המראה שלו וגם משדר את אותו קו עיצובי תעשייתי שמנחה אתכם. פונקציונאליות גם היא צריכה להיות חשובה וכדאי לתת לה מקום. חדר הרחצה צריך לשרת אתכם ולשמש לכם מקום לברוח אליו בסוף היום, לאחר יום עבודה ארוך או בתחילת היום כדי להתחיל אותו עם כוחות מחודשים וטובים. השקיעו בכך את כל הזמן הנדרש וחפשו אנשי מקצוע מנוסים שיעזרו לכם במשימה. פנו לחנויות המתמחות במכירת מוצרים לחדרי רחצה והיעזרו בכל מי שמוכן לעזור בעניין.