מתי הזמן הכי טוב לשיפוץ באמבטיה?

אם אתם שוקלים כבר תקופה האם לשפץ את חדר האמבטיה, אתם בטח מתלבטים מתי הזמן הכי טוב לעשות את זה. רובנו נוטים ללכת על שיפוץ בתקופת האביב או הקיץ, אבל יכול להיות שדווקא כאן הבחירה בחורף היא המתאימה ביותר.
למה? הנה כל הסיבות.

היתרונות של שיפוץ בחורף
הרבה אנשים מעדיפים להימנע משיפוץ במהלך החורף, והמשמעות היא שיש פחות ביקוש בתחום. וכאשר יש ירידה בביקוש יש גם ירידה במחירים, כך שתוכלו לחסוך גם בעלויות של אנשי המקצוע וגם בעלויות של החומרים. הרבה חנויות מציעות מבצעים והנחות, כך שתוכלו לחסוך גם בהוצאות הכבדות כמו רכישה של אסלה תלויה, ארונות אמבטיה וכדומה.
הירידה בביקוש באה לידי ביטוי גם בזמינות של אנשי המקצוע. אם במהלך הקיץ הקבלן יהיה עסוק בכמה פרויקטים במקביל ותרגישו שהדברים נתקעים, במהלך החורף הרבה מהדברים הללו ירוצו מהר יותר. וכל עוד מדובר בשיפוץ שהוא פנימי בלבד, למזג האוויר כמעט ואין השפעה על היכולת להחליף מקלחון או אסלה ולהתקין ארונות חדשים.

קבעו את מסגרת התקציב מראש
אומנם במהלך החורף יש יותר סיכוי לקבל הנחות ולהיתקל במבצעים, אבל לפעמים דווקא הגישה הזו היא שיכולה לגרום לנו לחרוג מהתקציב. אנחנו ממליצים לחשוב ולתכנן מראש כמה אתם רוצים להשקיע בפרויקט, וליצור סדר עדיפויות- מהם הדברים שהכי חשוב לכם להחליף? היכן אתם מוכנים להתפשר?
כדי לבנות את סדר העדיפויות בצורה חכמה חשבו על אופי השימוש היומיומי שלכם בחדר האמבטיה, ומהם הדברים שהכי מפריעים לכם. לכל אחד יש את הקווים האדומים שלו, יש אנשים שיעדיפו להשקיע את עיקר התקציב באמבטיה מעוצבת ומפנקת עם אביזרים מודרניים ולעומת זאת פחות חשוב להם באיזו אסלה או ארון אחסון הם יבחרו. ואילו אחרים מציבים את האיכות בראש סדר העדיפויות וכך הלאה. כך שפע המבצעים לא יסנוור אתכם, ואם ממילא התכוונתם לרכוש אסלה תלויה ומערכת מודרנית של ברזים לאמבטיה, תוכלו רק לחפש את המחיר הטוב ביותר בזמן השיפוץ.

חשבו לטווח הרחוק
יש כל הזמן טרנדים וחידושים בעולם של עיצוב חדר הרחצה, ולמרות שקל מאוד להיסחף אחריהם- כדאי לזכור שחדר האמבטיה ישמש אתכם גם בעוד 5, 10 ו-20 שנים. אלא אם יש לכם סבלנות אינסופית ותקציב לא מוגבל, ככל הנראה שלא תבחרו לשפץ שוב בתקופה הקרובה. אסלה מרובעת וקרמיקה בגווני כתום וירוק? אלו רק כמה דוגמאות קטנות לטרנדים שפעם נראו כמו רעיון טוב, ואילו במבט לאחור… אנחנו לא כל כך בטוחים.
זה חלילה לא אומר שחייבים לדבוק בעיצובים שמרניים ומשעממים, להיפך. אבל כן כדאי לחשוב בצורה קצת יותר מעמיקה, ולהשאיר לעצמכם את האופציה לרענן את העיצוב בקלות בהמשך הדרך. בחירה בקווים נקיים ואלגנטיים כמו אסלה תלויה ומקלחון שקוף הם דוגמאות לפריטים שיישארו רלוונטיים גם בעתיד.