מקלחונים לפי מידה – כל מה שצריך לדעת

בעיצוב בית מגורים, אחד החדרים המאתגרים ביותר הוא חדר האמבטיה. מצד אחד מדובר בחדר שאנחנו לא שוהים בו שעות רבות ולכן הגודל שלו בדרך כלל קטן יחסית; ומנגד – בחדר האמבטיה אנחנו מתארגנים מדי בוקר, מקלחים את הילדים ונרגעים אחרי יום מתיש. בשל כך חדר האמבטיה צריך להיות נוח לשימוש ומתוכנן באופן מוקפד, ובמיוחד יש לשים לב לגודלו של המקלחון. ניתן כמובן לבחור מקלחון בגודל סטנדרטי, אך כיום אפשר למצוא גם מקלחונים לפי מידה, להתאמה אופטימלית לצורכי בני הבית. כל הפרטים במאמר הבא.

הכנות מקדימות

בשלב הראשון, לפני שמתחילים את שיפוץ חדר האמבטיה, חשוב מאוד לבצע כמה בדיקות מקדימות.

לשם כך תוכלו להיעזר בנקודות הבאות:

 

  • לוקחים מידות: לפני שבוחרים מקלחונים, יש לבצע מדידות מדויקות של חדר הרחצה. לשם כך מומלץ למדוד את כל גודלו של החדר, לבדוק מהם הממדים של המקלחון או האמבטיה הקיימים ובמידת הצורך לנסות לבחון דרכים חדשות ליצירת תחושת מרחב גדולה יותר בחדר האמבטיה.
  • היקף השיפוץ: לא תמיד נרצה לערוך שיפוץ נרחב בחדר האמבטיה. לעיתים נבקש למשל רק לחדש את האריחים, ולשדרג את האמבטיה עצמה. במקרה זה, אם קיימת אמבטיה בחדר הרחצה, ניתן להוסיף מקלחונים לפי מידה כך שיתאימו לה באופן מלא. לצורך זה חשוב להתייעץ עם המומחים בחנות ורצוי גם להגיע עם צילומי של החדר הקיימות.
  • דרישות מיוחדות: לכל משפחה צרכים משלה, ולכן מקלחונים לפי מידה יכולים להיות פתרון אידאלי לכל בית. ניתן לדוגמה לבחור מקלחון עגול, להתאים דופן קבועה לאמבטיה קיימת או להתקין דלת הרמוניקה לפתיחה נוחה בחלל צפוף. בזכות אפשרויות אלו ורבות אחרות תוכלו להתקין בחדר הרחצה את המקלחון המתאים עבורכם.

 

בוחרים עיצוב למקלחון

בדרך כלל, כאשר אנחנו חושבים על מקלחון, עולה בראשנו אותה התמונה – מבנה מלבני בגודל סטנדרטי בעל עיצוב אחיד פחות או יותר. כיום זה כבר לא המצב, ובחנויות ניתן למצוא מקלחונים מסוגים רבים, כולל גם מקלחונים לפי מידה במגוון עיצובים.
כאשר בוחרים את עיצוב המקלחון שימו לב לדברים הבאים:

  • פרטיות: חדר האמבטיה עשוי לשמש את שני בני הזוג, לעיתים גם בו זמנית. עם זאת, גם בחדר זה חשוב לשמור על פרטיות, בפרט אם אחד מבני הזוג משתמש במקלחון. לכן, כאשר אתם בוחרים את דגם המקלחון חשבו האם אתם מעוניינים במקלחון שקוף או במקלחון שעל הזכוכית שלו מוטבעת דוגמה כלשהי
  • שימושיות: כשאנו ממוקדים בסגנון העיצוב של חדר האמבטיה, לפעמים קל לנו לשכוח את ההיבטים הפרקטיים. מקלחון עשוי להיות יפה מאוד לטעמנו, אך אם נחשוב לרגע על השימוש היום-יומי בו, ייתכן כי נגיע למסקנה שהוא לא ישרת אותנו כראוי. לכן, לפני הבחירה בדגם מסוים, דברו עם נציג השירות וקבלו מענה על כל השאלות המטרידות אתכם.

לסיכום, אם עד עכשיו התאמנו את האמבטיה למקלחון, כיום מקלחונים לפי מידה מאפשרים לכם להתאים את המקלחון לצרכים שלכם. בצעו את כל ההכנות הנדרשות, התייעצות עם אנשי מקצוע ובחרו את המקלחון שיאפשר לכם ליהנות מחוויית שימוש מושלמת בחדר האמבטיה.