מה ההבדל בין כיור קיר תלוי לכיור עומד?

אחד הפריטים החשובים ביותר בחדר האמבטיה שלנו הוא ללא ספק הכיור. לצד אמבטיה, ארון אמבטיה תלוי או צמוד לרצפה ושירותים, הכיור תופס מקום אסטרטגי. בין אם אתם מתכננים עיצוב של דירה חדשה או פשוט מתכננים שיפוץ בחדר האמבטיה – חשוב שתכירו כמה סוגי כיורים לאמבטיה עיקריים, ביניהם הנפוצים ביותר – כיור קיר תלוי ועומד, על מנת שתוכלו לבצע את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם. מוכנים? יוצאים לדרך!

כיור "שקוע"
כיור קיר או כיור השוקע אל תוך ארון האמבטיה מאופיין ב"בטן" השוקעת אל השיש או אל ארונית האמבטיה הבנויה, כששוליו ממוקמים על השיש עצמו. את הכיור מתאימים באופן מדויק למידות שיצרנו מראש כך שיתלבש באופן מושלם במבנה השיש. סוג זה של כיור נחשב לנפוץ במיוחד שכן הוא קל לייצור, מתאים כמעט לכל משטח וקל מאוד להתקנה.

כיור קיר
כיורי קיר מעולים לחדרי אמבטיה קטנים, למשל כאלה שיש בהם מקום רק לאסלה וכיור. ההתקנה שלהם מאפשרת לנו לחסוך מקום מאחר והיא מייתרת את הצורך בבניית שיש סביב או בתוך הכיור. מצד שני, כיורי קיר נראים פחות טוב ברמה העיצובית ואין בהם שטח אחסון נלווה כמו בכיורי אמבטיה הבנויים מעל ארון אמבטיה.

כיורים כפולים
סוג פחות נפוץ של כיורים הוא הכיור הכפול. כיור מסוג זה מאפשר לשני אנשים להשתמש בכיור במקביל, הוא רחב במיוחד ותופס לא מעט מקום בחלל חדר הרחצה, ועל כן הוא מתאים בעיקר לשימוש בחדרי אמבטיה גדולים ופרטיים או במקומות ציבוריים.

כיור עומד

סוג מודרני ונפוץ במיוחד הוא הכיור העומד, המעוצב בצורת קערה המונחת על השיש בחדר האמבטיה. הכיור מחוזק לשיש בבסיסו בלבד ומעניק מראה יוקרתי ועיצובי נפלא. שימו לב שהכיור העומד, על אף יופיו והעיצוב הנפלא שהוא מעניק, מוסיף לכיור גובה משמעותי וגם דורש מקום בחדר האמבטיה ולכן מתאים בעיקר לחדרי אמבטיה גדולים ולכאלה בעלי ארונות אמבטיה נמוכים.

חומרים שונים
מלבד סוג הכיור, חשוב לבחור גם את החומר בו נשתמש לבניית הכיור. כיום ישנם אינספור סוגי חומרים המשמשים לכיור, אך ארבעה בולטים: כיור גרניט מאופין בעמידות חזקה לשריטות ולחומרי טיפוח. הוא לא זול, אך הוא פופולרי מאוד שכן הוא מחזיק מעמד לתקופה ארוכה. סוג פופולרי נוסף הוא כיור שיש, המשתלב עם משטח השיש של ארון האמבטיה ומעניק גימור נעים ואיכותי. סוג חומר נוסף הוא כיור קוריאן, חומר לבן וסטרילי המתאים לעיצוב בדרכים רבות ומתאים גם לכיור אמבטיה המקובע בתוך הקיר. לרוב נצפה לראות כיור קוריאן בחדרי אמבטיה קטנים. סוג פופולרי נוסף ואחרון הוא כיור זכוכית, המאפשר מגוון רחב של עיצובים שכן הזכוכית היא חומר גמיש, ומתאים במיוחד לכיורים מונחים לאמבטיה. הוא לא מייצר עומס עיצובי ומעניק משטח נקי וחלק.