ככה תהפכו את האמבטיה למפנקת וכיפית עבור הילדים

פעולות פשוטות כמו רחצה וצחצוח השיניים יכולות לפעמים להפוך למלחמת עולם עם הילדים, מכל מיני סיבות. אך פעילויות שגרתיות עם הילדים יכולות להיות גם כיפיות, ולכלול משחק וצחוק. למעשה אחת הדרכים לצמצם את החיכוכים והוויכוחים היא להפוך את חדר האמבטיה לחדר אטרקטיבי בעבור הילדים, כזה שהם ייהנו לשהות בו. ופתאום שעת הרחצה היא כבר לא מטלה מעצבנת אלא עוד משהו כיף שאפשר לעשות ביחד.
לא יודעים מאיפה להתחיל? אין שום בעיה, הנה כמה רעיונות חמודים שיעזרו לכם להכניס קצת צבע וחיוכים לחדר האמבטיה.

לא צריך לצאת מהכלים
בוודאי תשמחו לדעת שלא חייבים להשקיע הון בעיצוב מחדש של חדר האמבטיה, להיפך. בגיל צעיר ילדים עוברים המון שינויים בפרק זמן קצר, ודבר שהיה אהוב לפני חודשיים יכול להפוך פתאום למשעמם ולא רלוונטי. לכן אנחנו לא ממליצים לשנות לחלוטין את העיצוב של חדר האמבטיה כך שיתאים לילדים, אלא לשמור על עיצוב "בוגר", ולהוסיף עליו אלמנטים שונים שיקרצו לילדכם. כך למשל, תוכלו למצוא ארונות שירות לאמבטיה שהן גם שימושיים לאחסון וגם נגישים ונעימים לילדים. בצורה כזו תוכלו לחסוך כסף, וגם לשנות את העיצוב ואת האלמנטים בקלות בכל פעם שתרצו.

הפרטים הקטנים והמפתיעים
יש מגוון של דרכים להפוך את חדר האמבטיה לכיפי וצבעוני בעבור ילדים. למשל אחת הדרכים הכי קלות היא לרכוש סט של מגבות צבעוניות ומצוירות. כל ילד אוהב משהו אחר? אין בעיה, לכל ילד תהיה מגבת משלו עם הדמויות שהוא אוהב.
אפשרות קלה וכיפית לקישוט של מקלחונים היא באמצעות מדבקות שמיועדות לקרמיקה, צעצועים שאפשר לחבר באמצעות וואקום או וילון אמבטיה צבעוני. יש היום ערכות משחק שונות שמיועדות במיוחד לאמבטיה, והן גם אלמנט דקורטיבי וגם משחק משעשע שמעביר את הרחצה בכיף.

מעצבים ביחד
אחת הדרכים להפוך את חדר האמבטיה לנעים ומזמין בשביל ילדים, הוא לשתף אותם בתהליך העיצוב. כמובן שהכול בהתאם לגיל של הילד, ולסבלנות שיש לו. הרעיון כאן הוא לתת לילד את ההרגשה שהוא חלק, שהוא בוחר דברים שהוא אוהב- ולא שמכריחים אותו לעשות דברים.
אפשר לשבת ולחשוב ביחד על "נושא" לחדר האמבטיה, למשל גיבורי על, דינוזאורים, האוקיאנוס, או כל דבר אחר שהילד או הילדה אוהבים. תוכלו לשאוב השראה לעיצוב של מקלחונים וחדרי אמבטיה מהאינטרנט, שם תמצאו אינסוף אפשרויות.

לתת לילד עצמאות
ככל שהילד גדל כך הוא יכול לעשות בעצמו יותר פעולות, והעצמאות הזו היא גם מוטיבציה נהדרת. לפעמים פתרון פשוט כמו שרפרף יכול לאפשר לילד להגיע בעצמו לכיור ואפילו להיות אחראי על מדף אחד בתוך ארון שירות לאמבטיה. וככל שהילד עצמאי יותר כך אפשר להפוך את פעולות הרחצה למשחק- למשל תחרות מי מכין את המברשת לצחצוח הכי מהר, או מי מצליח לצחצח שיניים הכי הרבה זמן. הכול כמובן בהתאם לגיל של הילד ותוך כדי השגחה, כדי ליצור סביבה בטוחה ונעימה.