כך תשפצו בעצמם את המטבח

המטבח הוא אחד החדרים בדירה, שבהם עושים את השימוש הרב ביותר. שיפוץ ושיפור של חדר זה, עשויים לסייע לכם מאוד מבחינת שימוש שוטף בו לשמירת מוצרי מזון, הכנת אוכל ולארוחות עצמן. כמובן, יש לשיפוץ המטבח גם ערך אסתטי משמעותי, גם בהקשר של מראה הדירה כולה. לעתים, השיפוץ עשוי להידרש, למשל עקב מצבו הגרוע של מבנה ישן. בכל מקרה, מומלץ לקחת בחשבון את הנקודות הבאות:

מערכת הכיור

הכיור הוא "מרכז העניינים" במטבח, מבחינת הכנת אוכל, שטיפת כלים ועוד. האלמנטים העיקריים שלו הם הצנרת שמתחתיו, הכיור עצמו והברז. לעתים קרובות, יידרש בעל מקצוע בכדי לטפל בחלקים אלה. מצד שני, אם אתם משפצים את המטבח בעצמכם, סביר שיש לכם את הגישה הטכנית, שמאפשרת אפילו פעולות כמו התקנת ברז מטבח נשלף במקום ברז רגיל. ברז כזה, מספק גמישות רבה הרבה יותר מברז רגיל, מקובע למקומו. כך שהעלות הגבוהה יותר והטרחה, עשויים להשתלם מאוד. גם ברזים כאלה זמינים בעיצובים מגוונים ויפים.

הריהוט

ריהוט המטבח הסטנדרטי כולל ארונות שונים, אשר חלקם מתחת למשטח העבודה וחלקם מעליו. גם אם מדובר על שיפוץ לבד ולא על החלפה מלאה של ארונות אלה, ניתן ליצור שינוי דרמטי למדי. זאת, באמצעות צביעה והחלפת ידיות במידת הצורך. תוכלו למצוא מבחר גדול למטרה זו, בכל חנות מוצרי פרזול. מעבר לכך, מטבחים עשויים לכלול שולחן וכיסאות, אשר ניתן להחליף, לשפץ או לצבוע.

מוצרים שונים למטבח

שיפוץ הוא הזדמנות להחליף או להוסיף מוצרי עזר שונים למטבח – מקרר, תנור, מיקרוגל, פח זבל, אולי קולט אדים ואפילו מזגן או מאוורר. אם מחליפים מוצרי חשמל, חיוני לקחת בחשבון כמובן את ממדי המכשירים החדשים. כמו כן, חשוב לשים לב, האם וכיצד מכשיר מסוג חדש  שאתם רוכשים ישנה את אופן השימוש במטבח ואולי יחליף מכשירים אחרים. למשל סיר בישול חשמלי (multi cooker). מבחינת מיקום הפריטים, קחו בחשבון שיקולי תנועה במטבח, כמו גם שיקולי הפעלה נוחה וחכמה. למשל – קומקום יוציא אדים חמים היישר לאן? לארונות העץ שמעליו?

עיצוב החלל

חלל המטבח עצמו, ניתן לשיפוץ משמעותי לבד באמצעות צביעת הקירות. ניתן גם לתלות עליהם דברים שונים – כלי מטבח ואולי עציץ לקישוט. האור במטבח (לרוב חדר קטן יחסית) חשוב מאוד. צבע בהיר חדש לקירות, יתרום לאפקט בהיר ומואר. תוכלו גם לשנות או להוסיף גופי תאורה, נורות ואולי וילון לחלון.

התכנון!

מובן מאליו, שאם מדובר בשיפוץ נרחב וגם בכלל, רצוי להתחיל מתכנון יסודי וסבלני. אחרת, הדברים יהיו יקרים וממושכים, לא יותר ממה שחשבתם (כי כך יהיה כמעט תמיד) אלא הרבה יותר!

בעלי מקצוע

גם אם משפצים לבד ואולי בתקציב נמוך, אפשר להיעזר מדי פעם באנשי מקצוע. למשל, לשם העברת או הוספת נקודת חשמל, אשר דרושה למימוש השינויים שתכננתם. מדובר גם על נקודות גז וכמובן, ייתכן גם צורך בהסתייעות באינסטלאטור.