כך תעצבו באיכות ובעוצמה את המטבח שלכם

לכאורה זה נראה פשוט מאוד. בוחרים ארונות, מתקינים כיור וברז, משאירים מקום למכשירי החשמל – והכל מוכן! אלא שבפועל, מי שבאמת אוהב את המטבח יודע להעריך עד כמה חשובים הפרטים הקטנים. מטבח שהשקיעו בו מחשבה ועיצבו אותו בתשומת לב יאפשר לכם ליהנות הרבה יותר מאומנות הבישול. אז איך עושים את זה? הנה כמה טיפים.

עיצוב מובנה

אם אתם רוצים ליצור מטבח בעל עיצוב אלגנטי ויוקרתי, הסתכלו קודם כל על המטבח שלכם כפי שהוא היום. עזבו בצד את הגוונים ואת הסגנון הספציפי של ארונות המטבח, ובחנו את המטבח בראייה כוללת. בייחוד כדאי לשים לב כיצד משתלבים המכשירים החשמליים בעיצוב הכללי. האם הם מצאו את מקומם בעיצוב המטבח? האם הם בולטים החוצה ומפריעים לגישה למשטחי העבודה? האם יש לכם משטחי עבודה פנויים או שמא אזורי העבודה השונים עמוסים בכלים חשמליים? אם אתם שמים לב לחוסר הרמוניה בעיצוב הנוכחי, כדאי לשקול שינוי שיכלול עיצוב מובנה של המכשירים השונים. לדוגמה, את מדיח הכלים או המקרר ניתן לשלב בעיצוב הקיים תוך שימוש בחיפוי מתאים, ולמכשירים החשמליים שמונחים על השייש כדאי למצוא מקומות אחסון שיאפשרו לשמור על משטחי העבודה פנויים ויבטיחו גישה נוחה.

התאמה מלאה בין הכיור לבין הברז

המטבח המודרני שואף להעניק לנו נוחות מרבית ותחושה של מטבח מקצועי, גם כשאנחנו מכינים חביתה או כריך לילדים. כדי ליצור את הטאץ' הייחודי הזה, חשוב מאוד להקפיד על סנכרון בין חלקי המטבח השונים, ודרישה זו ניכרת במיוחד כאשר מדובר בהתאמה בין כיור מטבח ובין ברז מטבח. אז כשאתם בוחרים כיור מטבח או ברז שימו לב לשתי נקודות מרכזיות:

  • התאמה במידות: כדי למנוע השפרצה של מים על משטחי עבודה, על הרצפה ועליכם, חשוב לוודא שעומק הכיור מתאים לממדי הברז.
  •  ברז נשלף לניקוי קל: שמירה על ניקיון הכיור חשובה מאוד. לצד השיקולים ההיגיינים, חשוב לזכור כי תחזוקה וניקיון ראויים תשמור על מראה אסתטי של הכיור לאורך זמן. בשל כך כדאי לבחור ברז נשלף המתאים לכיור, שיוכל לנקות בקלות את דפנות הכיור, כולל את החלקים הנסתרים שנדמה שאף אחד לא רואה.

חושבים מחדש על התאורה

לסיום, נזכיר היבט נוסף שלא תמיד לוקחים אותו בחשבון כאשר מתכננים את עיצוב המטבח. הכוונה כמובן לשילוב של גופי התאורה בחלל המטבח. גורם זה חשוב מאוד גם בשל סיבות אסתטיות, וגם בשל סיבות פונקציונליות. מצד אחד, מטבחים רבים כוללים פינת ישיבה המצריכה תאורת אווירה רכה ונעימה, ומצד שני כאשר אתם מבשלים כדאי מאוד שתראו מה אתם עושים. לשם כך עומדים לרשותכם פתרונות תאורה מתקדמים שאפשר להתאים בהתאם לשימוש באותו הרגע:

  •  תאורה טבעית: במידת הצורך, היעזרו בתאורה הטבעית ותכננו את המטבח באופן שממקסם את האור המגיע מחלון המטבח.
  •      תאורה ממוקדת של משטחי העבודה:אם תרצו, תוכלו להתקין תאורת לד מתחת לארונות המטבח או באזורים אסטרטגיים אחרים, שיאפשרו הארה מדויקת של משטחי העבודה.
  • שימוש בעמעם: אם המטבח משמש אתכם גם לארוחות המשפחתיות, מומלץ להתקין מעל שולחן פינת האוכל גופי תאורה הכוללים עמעם (או בשמו הנוסף דימר). התקן זה יסייע לווסת את עוצמת התאורה בהתאם לנסיבות, ויאפשר לכם ליהנות מאווירה חמימה וביתית במטבח.