כך תעצבו את חדר האמבטיה שלכם נכון

מה הופך חדר אמבטיה לחדר האמבטיה האידאלי? זה לא אופן עיצוב ספציפי – לכל אחד מאתנו הסגנון המועדף עליו, וזה לא הצבע המדויק או אביזר כזה או אחר. עיצוב נכון של חדר האמבטיה הוא מכלול המושפע מגורמים רבים ומהבחירות שאנחנו עושים בתהליך התכנון של החלל. אז למה חשוב לשים לב כאשר מעצבים את חדר האמבטיה ואין ניצור את חדר האמבטיה המושלם שלנו? נתמקד כאן בקווים המנחים העיקריים.

חומרי גלם איכותיים ותחזוקה קלה

לפני שנתפנה לדון בכל הפרטים המדויקים של חדר האמבטיה, כדאי מאוד להתייחס לשני היבטים מרכזיים – חומרי הגלם ודרישות התחזוקה של חדר האמבטיה. בחירת חומרי גלם איכותיים ומוצרי סניטציה ממותגים מעולים תסייע לנו להרכיב מראה אלגנטי שישמור על יופיו לאורך שנים. כאשר מקבלים הצעות מחיר למוצרים שונים חשוב לשים לב לא רק לשורה התחתונה אלא גם לטיב המוצר שאתם מקבלים ולמידת העמידות שלו.

בחירה בחומרים איכותיים היא התחלה מצוינת, אך יש להקפיד גם על ההתאמה של החומרים האלו ושל אופן עיצוב החדר בכלל לאורח החיים שלכם. בעיקר יש להתייחס למידת התחזוקה שהחומרים ועיצוב החדר דורשים, שהרי ללא תחזוקה נאותה האסתטיקה של חדר האמבטיה עלולה להיפגע. בעת תכנון החדר מומלץ להתייחס להיבטים הבאים:

  • אריחים המתנקים בקלות: אריחי חדר האמבטיה מסייעים לקבוע את האופי שלו. רבים בוחרים להשקיע את מיטב כספם בבחירת אריחים מאוירים או עתיקים, אך שימו לב, אריחים מסוג זה דורשים לעיתים תחזוקה עדינה ומדויקת ושימוש באמצעי ניקוי ייחודיים. לפני שאתם מחליטים באלו אריחים לבחור ודאו כי אתם יכולים לעמוד בדרישות התחזוקה שלהם.

  • גישה נוחה: אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח שחדר האמבטיה שלכם ייראה מצוין גם כעבור כמה שנים היא לוודא שיש לכם גישה נוחה לאזורים השונים. השתדלו לעצב את החדר ללא פינות נסתרות שקשה להגיע אליהן, גומחות מרוחקות או חלונות גבוהים שצריך לטפס על סולם כדי לנקות אותם. דרך נוספת להבטיח גישה נוחה היא התאמת אסלות תלויות לחדר האמבטיה. בחירה באסלה מסוג זה, בצירוף ניאגרה נסתרת, תאפשר ניקיון קל ושמירה על מראה אלגנטי ונקי.

  • אוורור: אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בתחזוק חדר האמבטיה הוא התמודדות עם אחוזי הלחות הגבוהים המאפיינים חדר זה. אז אומנם לחדר האמבטיה דואגים לבחור רהיטים וחומרי גלם המותאמים לסביבה זו, אך אין זה אומר שלא תזדקקו לאוורור הולם. במידת האפשר התקינו חלונות בחדר וודאו שהם נגישים ומאפשרים אוורור אופטימלי.

בחירת המקלחון הנכון

בין אם יש לכם חדר רחצה מרווח מאוד ובין אם יש לכם חדר רחצה בעל ממדים צנועים יותר, סביר להניח כי תזדקקו למקלחון. התקנה של מקלחונים מסייעת למנוע השפרצה של מים מאזור הרחצה וכך היא מצמצת את סכנת ההחלקה ומונעת הצטברות של לחות בחלל החדר. מקלחונים מאפשרים גם לשמור על פרטיות מסוימת בחדר האמבטיה, וניתן להיעזר בהם גם לצורך תלייה של מגבות. אך מקלחון לא נועד להיות שימוש בלבד, הוא גם אלמנט עיצובי בחדר האמבטיה ולכן יש לבחור אותו בחוכמה.

בעת בחירת מקלחון, שימו לב לשתי הנקודות הבאות:

  • סוג הזכוכית: זכוכית המקלחון צריכה כמובן לענות על דרישות הבטיחות והתקן הישראלי, ואם יש ילדים קטנים בבית חשוב מאוד לבחור בזכוכית מחוסמת ובזכוכית רבודה. אך מלבד שיקול זה עליכם לשים לב לעובי הזכוכית ולמידת השקיפות שלה. ודאו שעובי הזכוכית מתאים לסוג ההתקנה שבחרתם בה, ואם אתם מתקינים דלת הזזה כדי לבדוק שהיא לא כבדה מדי. באשר למידת השקיפות – תוכלו לבחור זכוכית שקופה לגמרי, זכוכית מחוספסת, זכוכית חלבית או זכוכית חלבית עם דוגמה. שימו לב כי מלבד השיקול האסתטי ושיקול הפרטיות, כדאי גם במקרה זה להתחשב בדרישות התחזוקה של הזכוכית.

  • התקנה: מקלחונים ניתנים לעיצוב ולהתקנה בדרכים רבות. אם יש לכם אמבטיה בחדר הרחצה תוכלו לבחור במחיצת זכוכית, ואם אתם מעדיפים מקלחת ניתן לבחור מקלחון במגוון רחב של אפשרויות פתיחה והתקנה. הבחירה הסופית תיעשה כמובן בהתאם למידות החדר, אך חשוב לוודא גם כי תפעול המקלחון הוא נוח וכי הוא מותקן באופן המונע הצפה וזליגה של מים החוצה.

בחירת ארונות האמבטיה

הזכרנו כבר את חשיבותם של האריחים בעיצוב חדר האמבטיה, אך חשובים לא פחות הם ארונות האמבטיה שבהם אתם בוחרים. ארונות האמבטיה יסייעו לכם ליצור את האווירה המתאימה בחדר, בין אם אתם מעוניינים במראה מודרני ומלוטש ובין אם אתם מעדיפים דווקא עיצוב כפרי וחמים. בדומה לפריטים אחרים שאתם בוחרים לחדר אמבטיה, גם כאן חשוב לוודא שהריהוט מותאם לסביבה הלחה, אך מלבד כלל מנחה זה, בחירת ארונות האמבטיה מושפעת מהגורמים הבאים:

  • מקומות אחסון: חדר אמבטיה נקי ומסודר הוא חדר שנעים להיות בו. כאשר בוחרים ארון אמבטיה יש לוודא כי הוא כולל חללי אחסון מספקים. חללי אחסון אלו צריכים גם לאפשר לנו גישה נוחה למגבות וכמובן גישה נוחה לחפצים אישיים כגון מוצרי קוסמטיקה ופריטי היגיינה.

  • אופן ההתקנה: בחדרי אמבטיה רבים נבחר להתקין את הארונות על הקיר. בדרך זו אפשר למקסם את חלל החדר, וגם למנוע מגע בין הרצפה הלחה לבין הריהוט. ארונות קיר משולבים פעמים רבות עם התקנת מראה, והתקנה של ארונות הסמוכים לרצפה כיחידה אחת. עם זאת, כיום ישנם ארונות אמבטיה שניתן להציב אותם על הרצפה, ובדרך כלל נבחר בדרך זו כדי להשיג אפקט עיצובי מסוים. ארון מסוג זה, שמזכיר קצת מעין שידה, עשוי להעניק לנו גם חירות רבה יותר בבחירת המראה, וגישה זו מקובלת מאוד בעת בחירת סגנון כפרי או וינטג'. שימו לב, גם אם בחרתם בארון ניצב על הרצפה אפשר עדיין לשלב מדפים או יחידות המותקנות על הקיר לצורך אחסון נוסף.

בשורה התחתונה, עיצוב חדר האמבטיה מצריך התייחסות לגורמים רבים ותשומת לב לפרטים קטנים. בעת התכנון קחו בחשבון את השיקולים הפרקטיים ונסו ליצור חדר אמבטיה נעים שיהיה לכם קל לתחזק ונוח לשימוש.