טיפים לשיפוץ אמבטיה

הידעתם? חדר הרחצה הוא המקום הראשון שבעלי הבית בוחרים לשפץ – אפילו לפני המקלחת! השטח קטן יותר, הצורך לעתים דחוף יותר והתמורה, כשפועלים נכון, לגמרי שווה את המאמץ. אז איך עושים זאת נכון? הנה כמה  טיפים מעולים לשיפוץ האמבטיה הביתית שלכם.

 

אווררו את החלל

שיפוץ האמבטיה היא הזדמנות מצוינת לאוורר את החלל ולנדף את הלחות הרחק מהחדר. כל חדרי הרחצה זקוקים לאוורור מסוגים שונים, כשהדרך הטובה ביותר לדאוג לחלל מאוורר הוא להתקין בו חלונות הפונים אל האוויר הפתוח, או במקרה בו הדבר לא מתאפשר – פשוט להתקין מאווררי פליטה שיבצעו סירקולציה מלאכותית באוויר. גם כדי להוסיף חלון בחדר וגם כדי להתקין מאווררי פליטה צריך לבצע שיפוץ, ולכן הזמן בו אתם בלאו הכי משפצים את האמבטיה היא הזדמנות מעולה לעשות זאת.

ארון אמבטיה שעושה חשק להישאר

במקום השני אחרי האמבטיה עצמה, ניצב בגאווה ארון אמבטיה, מוכן ומזומן לשמח את החלל ולהוסיף בו אופי ויופי. את ארון האמבטיה החדש שלכם התאימו לרוח העיצובית של החלל – מודרני ונקי, כפרי וחמים או וינטאג' עם נוכחות, וכך תייצרו אווירה מושלמת. לצד העיצוב, בחירת הצבע והגודל המתאים, כדאי לקחת בחשבון גם מאפיינים טכניים, דוגמת מקום האחסון הדרוש לכם. ארון אמבטיה הוא דרך מצוינת להוסיף מקומות אחסון בחלל, לטובת מוצרי קוסמטיקה, מגבות, חומרי ניקוי וכדומה.

סוגיות תאורה שמאירות את החדר

התאמת התאורה לחלל היא מלאכה בפני עצמה, והיא מקבלת משנה תוקף במקומות בבית בהם יש צורך גם בתאורה פונקציונלית ולא רק תאורה רחבה או תאורת אווירה. שיפוץ הוא הזדמנות מצוינת להוסיף ולשנות את נקודות התאורה בבית כך שיאירו באופן פונקציונלי אזורים אסטרטגיים בחדר, דוגמת אזור המראה בו מתאפרים, מורחים תכשירי טיפוח, מתגלחים וכדומה. נסו להימנע מתאורה מסנוורת וחשופה מדי, זה מעניק לחדר האמבטיה כולו מראה מעט מנוכר וקר – וזהו אזור חמים ונעים, ככלות הכל. כדי לווסת את התאורה, מומלץ להתקין מערכת תאורה עם דימר שניתן לווסת את עוצמתו בהתאם לצורך.

הוסיפו עוד מראות בחדר

רוב האנשים חושבים שהמראה בחדר האמבטיה נועדה רק לצורך בדיקת איפור מהירה או טיפוח ראשוני, אך בפועל מראות הן הרבה יותר מזה. מראות בחדר האמבטיה הופכות לאלמנטים עיצוביים לכל דבר ועניין, המסוגלות להרחיב את החלל ולהעניק לו אשליה של חדר גדול הרבה יותר.

בחרו את הריצוף הנכון

הריצוף המתאים ביותר לחדר השינה הוא ריצוף קרמיקה, פורצלן, ויניל יוקרתי וחבריו. אל תתפתו לרצף את חדר האמבטיה בעץ או פרקט עץ, שכן למרות שמדובר בפתרון שנראה יפהפה ומוסיף אופי לחלל – הוא לא ממש פרקטי. לצד הפן המעשי של בחירת הריצוף, כדאי לבחור ריצוף שיוסיף לחלל ויתרום למראה העיצובי ההרמוני שבחרתם. אין לכם מושג כמה יופי ואופי ריצוף נכון יכול להוסיף!