טיפים לשדרוג חכם של המטבח

חידוש מטבח הוא הזדמנות לא רק לשדרג את עיצובו אלא להפוך אותו למקום מרכזי בבית המשלב את המועיל עם המהנה, את השימושי עם הנוח. חידוש מטבח הוא הזדמנות לייעל ולשכלל את העבודה בו- הן את מלאכת הכנת האוכל, שהיא ייעודו המרכזי, והן את היותו סביבת עבודה למי שעובדים מהבית. חידושו, הוא גם הזדמנות לייעד, לייחד ולהקצות בו פינה לאירוח, כגון דלפק בר עם כיסאות גבוהים.

חשיבות מוצרי פרזול – לא הבל היופי

מוצרי פרזול משדרגים גם את איכות המטבח וגם את עיצובו. מוצר מרכזי הוא הוא ברזים. כיום מוצע מבחר עשיר של ברזים בעיצובים מרהיבים, כגון ברזים נשלפים מניקל, בצבע לבן, כסוף או שחור, עם שניים ואף יותר מצבי זרימה, המקלים על שטיפת הכלים והופכים אותה לחסכונית, מהירה ואיכותית יותר. שדרוג מטבח הוא זמן לשינוי ידיות של מגרות וארונות, להחלפת מסילות, כך שמתחמי האחסון ייפתחו וייסגרו באופן קל ושקט יותר. פרזול הוא ערובה לא רק ליופי אלא לאיכות. כל מוצר שניתן לפתוח ולסגור אותו ללא הכרח בהפעלת כוח יחזיק זמן רק יותר.

אלומת אור על כיור

כיור המטבח הוא אחד האביזרים החשובים והחיוניים ביותר במטבח. בעוד בעבר היו כיורים אחדים בצורה, בגודל ובצבע- כיום מוצא מגוון גדול של כיורים בצורות שונות: מרובע, מלבן, אליפסה ועוד, עשויים מחומרים שונים. בבתים רבים יש שני כיורים יעודיים לבשר ולחלב. לא נדיר למצוא כיום כיורים שצבעם תואם את צבע השיש של משטח העבודה, וכך הוא מהווה חלק בלתי נפרד. יש בתים שדייריהם בוחרים צבע ניגודי לכיור, כדי להעצים את האפקט החזותי המרשים של המטבח.

איכות ובטיחות המטבח

מטבח הוא אחד המתחמים היותר חשובים בבית. כשבוחרים חומרים לריהוטו ולאבזורו חשוב להבין זאת. החומרים שמהם עשויים המוצרים והרהיטים חשופים לחום, ללחות ולרטיבות. מכאן נובע ההכרח לבחור רק דברים שעשויים מחומרי גלם חסינים ועמידים בפניהם. סוגיית הבטיחות אף היא סוגייה שחשובה לתת עליה את הדעת, במיוחד כאשר יש בבית ילדים קטנים, אשר באופן טבעי נכנסים אל המטבח. זו הסיבה שיש להקפיד על גימור מלוטש של הרהיטים, שלא ייוותרו בהם זוויות חדות או זיזים, וכמו כן שהשקעים של החשמל יהיו מכוסים ובלתי נגישים לילדים.

אי של נוחות

בבתים רבים, חידוש המטבח ושדרוגו כולל גם הוספת אי. האי ממלא פונקציות שונות. הוא מהווה משטח נוסף, שאותו ניתן לנצל לצורך הנחת כלים- לפני הנחתם על השולחן ולאחר הארוחה, כדי לא להעמיס בבת אחת על משטח העבודה ובתוך הכיור. כמו כן ניתן לייעד את האי לאירוח וגם כפינת עבודה נוחה.

בשורה התחתונה: מטבח אמור להיות לא רק מקום להכנת אוכל אלא מתחם, אשר בבתים רבים ממלא כיום ייעודים שונים, לכן הם משקיעים מחשבה ומשאבים להפוך אותו לאזור נוחות, כמו האי, לדוגמה, שבהחלט מהווה תרומה להפיכת הבית כולו לכזה.