טיפים למקסם את שטח האמבטיה שלך

חדר הרחצה הוא אחד החדרים הכי מפנקים בבית, וככזה – אנחנו צריכים להתייחס אליו ברצינות הראויה ולהקדיש מחשבה על העיצוב והפרקטיקה שבו. עם זאת, לא תמיד החלל העומד לרשותנו גדול במיוחד, מה שמאלץ אותנו לנקוט באמצעים יצירתיים. אם אתם רוצים לדעת כיצד ניתן למקסם את שטח החדר ולהרוויח בו מקום – הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לעשות זאת.

1. צבעו את הקירות בצבעים רכים
אם החלל העומד לרשותכם קטן, הימנעו משימוש בצבעי קיר כהים, אשר לעתים קרובות עשויים לגרום לחדר להרגיש קטן עוד יותר. הדרך הטובה ביותר להקנות לחדר הרחצה אשליה של גודל היא לצבוע את הקיר בצבעים רכים, בהירים ונעימים לעין.

2. העדיפו מקלחון על פני אמבטיה
אמבטיה, כפי שכולנו יודעים, תופסת לא מעט מקום בחדר. לעומתה, מקלחון נחשב לקומפקטי במיוחד – אך נוח ונעים. בהתאם לחלל העומד לרשותכם, תוכלו לבחור בין מקלחון חזיתמקלחון פינתי או כל סוג מקלחון אחר – וליהנות משטח פנוי.

3. התקינו מראה גדולה
מראה היא אחד האלמנטים העיצוביים המקנים את האשליה הגדולה ביותר של גודל בחלל. לכן, העדיפו להתקין מראה גדולה בעלת מראה מרשים – והנוכחות שלה בחדר גם תעשה את החלל יפה הרבה יותר, וגם תגרום לחדר להרגיש גדול ורחב יותר.

4. פריטים מנותקים מהרצפה
כל פריט שניתן להתקין על גבי הקיר ולא להציב על הרצפה – יגרום לחדר הרחצה להיראות גדול יותר. תוכלו לשקול להשתמש בכיור תלוי, ארון אמבטיה תלוי, אסלה תלויה וכן להוסיף אלמנטים תלויים כגון מתקן אחסון לנייר טואלט – כך תרוויחו מקום פנוי שגם אם לא תניחו עליו דבר – הוא יגרום לחדר להיראות גדול יותר.

5. עשו סדר בחפצים
כשעומד לרשותנו חדר רחצה קטן, אין לנו את המותרות של לשמור פריטים שאין לנו צורך בהם. לכן, מומלץ לערוך סדר בחפצים ולבדוק על מה ניתן לוותר – האם אתם זקוקים לכל המגבות? האם אתם משתמשים בכל תכשירי הקוסמטיקה? ועוד.

6. הוסיפו מקומות אחסון נסתרים
עבור הפריטים שאתם מעדיפים לשמור בחדר האמבטיה אך לא מוצאים מקום לכך – תוכלו להוסיף מקומות אחסון נסתרים. לדוגמה, אם מדובר בפריטים שאתם לא משתמשים בהם לעתים קרובות, תוכלו לשקול להוסיף ארון נוסף מעל ארון האמבטיה הקיים. בנוסף, תוכלו לבנות מעין גומחה פרקטית להפליא לצד הארון, בנישה הריקה שליד הקיר, וכך להרוויח מקום "מת".

7. השתמשו במדפים
האזור שמעל דלת חדר האמבטיה עשוי להיות מושלם להוספת מדף פתוח המיועד לאחסון מוצרי נייר או מגבות נוספות. בנוסף, תוכלו להוסיף מדף מעל האסלה ולמקם בו מוצרי אמבטיה, כמו גם אביזרי נוי.

8. גלגלו את המגבות
קיפול המגבות תופס הרבה יותר מקום בחלל, ולכן העדיפו תמיד לגלגל אותם לכדי גליל מאורך – לא רק שתחסכו במקום, גם תיהנו מתחושת ספא מפנקת!