חשיבות עיצוב החלל

חדר האמבטיה הוא החדר שאנחנו קצת נוטים לקחת כמובן מאליו, כאשר השקעה בעיצוב יכולה להפוך אותו לחדר אחר לחלוטין: חדר שנראה טוב, שנותן הרגשה טובה כאשר נכנסים אליו. המקום שבו כיף לפתוח את היום למרות הלחץ של הבוקר, וכיף להגיע אליו בסוף היום, כאשר אנחנו רוצים להירגע לקראת השינה.

חוץ מהעובדה שאנחנו לוקחים את חדר האמבטיה כמובן מאליו, אנחנו נוטים לעשות עוד כמה שגיאות בעיצוב שלו… ולכן ריכזנו עבורכם כמה נקודות שכדאי לחשוב עליהן.

חדר משעמם ומנוכר

השורשים של התפיסה הזו טמונים ככל הנראה בעשורים רחוקים יותר, בהם הכסף לא ממש היה מצוי בשפע, והצניעות הייתה ערך. בתקופות ההן עיצבו את חדרי הרחצה בצורה הכי פרקטית שיש – מקלחון או אמבטיה, אסלה, כיור וארון בעיצוב הכי בסיסי שיש, ברזים פשוטים בגוון כסוף וזהו זה.

כמובן שחדר כזה עונה על הצרכים הפרקטיים שלנו, אבל לא חבל? עם קצת שינויים ותיקונים אפשר להכניס חיים גם לחדר האמבטיה ולהפוך אותו למקום חמים שכיף ומרגיע לשהות בו.

יותר מדי עניין

זהו כמובן צידו השני של המטבע. אם יש עיצוב משעמם, יש גם עיצוב מעניין מדי. בדרך כלל זה קורה בניסיון להכניס כמה שיותר אלמנטים לחדר האמבטיה: אריחים צבעוניים, ארון בגוון כהה עם ידיות דקורטיביות ובולטות, מגבות בצבעים עזים ועוד שלל קישוטים ואלמנטים.

אלא אם אתם מומחים בעיצוב או עובדים עם מעצבת טובה, אנחנו ממליצים קצת להנמיך את הטונים. התאהבתם באריחים מעוטרים או בריצוף צבעוני? כדאי לאזן אותם בעזרת ריהוט ואביזרי סניטציה מתונים יותר גם מבחינת העיצוב וגם מבחינת הגוונים.

הדרך הבטוחה להכניס עניין לחדר המשעמם היא לבחור בפריט אחד או שניים שיהיו בעלי נוכחות – אריחים, ברזים מיוחדים עם פיתוחים ועיטורים, אמבטיה, ארון צבעוני – כל אחד ואחד מהם יכניס משב של רעננות. כולם ביחד? כנראה יתנגשו האחד בשני ויעשו לכם סחרחורת.

אין מספיק אור ואוויר

מחסור בתאורה ואוורור הוא אחת מהטעויות הכי נפוצות והכי קריטיות שיש. היא נפוצה היום במיוחד כאשר בכל בית יש כמה חדרי שירותים וחדרי אמבטיה, ולא פעם הם חדרים פנימיים בלי שום חלון, ובכך אין ברירה אלא לוותר על האוורור ועל האור הטבעי.

אך גם במקרי הקיצון האלה יש פתרונות, יש תאורה המחקה אור שמש, וניתן להתקין ונטה איכותית.

גם בחדרים שבהם יש חלון מומלץ שלא להזניח את התאורה, ולבחור בתאורה שתהיה חזקה מספיק כך שתוכלו להתארגן בצורה נוחה ובלי לאמץ את העיניים.

אביזרי סניטציה לא מתאימים

בעוד שהתקנה של מנורה נוספת היא פעולה פשוטה יחסית, בחירה של אביזרים סניטריים היא קריטית וקשה יותר לתיקון. לפני שאתם רוכשים את הדגמים שאהבתם, חשוב מאוד לוודא כי הם מתאימים לחדר האמבטיה מבחינת המידות, מבחינת החיבור לאינסטלציה וגם כי הם מתאימים האחד לשני. טעות נפוצה היא רכישת ברזים ארוכים מדי לכיור צר או להיפך.