אילו חומרים מומלצים לשימוש בחדר האמבטיה?

אם החלטתם לשפץ את חדר האמבטיה שלכם או שאתם בדרך לבנות חדש – אתם וודאי מתלבטים בלא מעט דברים – האם להעדיף מקלחון חזית או אמבטיה? האם לקנות ברזים לאמבטיה במראה מיוחד ומעוצב או שמא מוטב ללכת על המראה הפרקטי העשוי נירוסטה? האם נרצה שני כיורים או אחד? אך מלבד ההחלטות הללו, אתם נדרשים להחליט גם על החומרים מהם יהיה מורכב חדר האמבטיה שלכם. ההכרעה בדבר החומר בו תשתמשו היא קריטית, שכן מדובר בבחירה שהיא אסתטית ופרקטית כאחד. כיצד עושים זאת נכון? הנה כמה חומרים מומלצים לחדר האמבטיה, שישמשו אתכם נפלא!

אבן טבעית

לא משנה אם תעדיפו את הגרניט הפופולרית או השיש האופנתית, למשטחי אבן טבעית יש לא מעט מה להציע בגזרת חדר האמבטיה שלכם. זאת הודות לעבודה שהם עמידים, יפים ועל זמניים – שילוב מושלם בין נוחות מקסימלית ליופי בלתי מתפשר. בין משטחי האבן הטבעית נמנים, כאמור, גרניט, שיש, כמו גם גיר, אבן חול, צפחה וכדומה. כל אחד מהם נותן לכם מספר צבעים וסגנונות לבחירה. מבחינת מחירים, על אף שאבן טבעית נחשבת ליקרה יותר באופן יחסי, היא מהווה בחירה מצוינת באזורים קטנים יותר בבית – כמו למשל באמבטיה, כך שתוכלו ליהנות מכל היתרונות שיש לאבן הנהדרת על משטח קטן יחסית ובמחיר נמוך יותר.

אבן בעבודת יד

אם אתם אוהבים את מראה האבן הטבעית אבל רוצים חומר ידידותי יותר לסביבה ועמיד יותר לכתמים, תוכלו לשקול משטחי אבן בעבודת יד. אבן זו מעוצבת במקורה כדי להיות עמידה יותר בחום והיא דורשת היגיינה ותחזוקה נמוכים יותר. האבן הזו עשויה מחומרים ממוחזרים ולכן גם ידידותית לסביבה. על אף שזו אופציה לא זולה, העמידות הגבוהה שלה והעובדה שהיא יכולה להישאר איתכם לכל אורך חייכם בערך – הופכת אותה לבחירה אטרקטיבית מאוד.

עץ

אם אתם אוהבים מראה טבעי ורוצים להחיל מראה כפרי ונעים בחדר האמבטיה שלכם – העץ הקלאסי, על תצורותיו השונות, תהיה בחירה נהדרת עבורכם. החל ממייפל, דובדבן ועד במבוק, תוכלו למצוא שפע של אפשרויות מדהימות ביופיין. עם זאת, החיסרון שיש בכך הוא שמשטחי עץ יכולים להינזק כשהם באים במגע עם מים, לכן חשוב לאטום אותם לחלוטין ולדאוג לאטימה חוזרת מפעם לפעם.

אקריליק

חומרים כמו אקריליק יוצרים משטחי עבודה רב תכליתיים ועמידים, שאם הם נעשים באופן טוב – הם יכולים להחליף את האבן הטבעית מבחינת המראה הנעים שלהם. משטחים אלה גם נחשבים לעמידים וחזקים יחסית ולכן גם מונעים צמיחה של חיידקים או פטריות – יתרון משמעותי בכל הקשור לחדר אמבטיה רווי לחות. החסרונות של משטח זה, עם זאת, הוא בכך שצריך לבחור אותו בזהירות ובמיומנות – שכן משטחים אלו לעתים תכופות עשויים להיות לא איכותיים מספיק.