חדר אמבטיה בסגנון טוסקנה

אם אתם אוהבים את המראה הכפרי, סגנון טוסקנה הוא וודאי סגנון עיצובי שתשמחו לשלב בביתכם. סגנון עיצוב זה מאופיין בגוונים חומים רכים ובאבן טבעית, שלוקחים את חדר הרחצה כמה צעדים קדימה ומביאים אליו את היופי הטוסקני הבלתי רגיל. יש כמה דרכים להשיג עיצוב שכזה בחדר הרחצה ולהביא לידי ביטוי את אותו חזון. זה יכול להיות אריחים מיוחדים, התואמים לסגנון הטוסקני וגם אביזרים מתאימים, לרבות ברזים לאמבטיה שיחד יוצרים את המראה המושלם. הסגנון הכפרי, ובייחוד זה הטוסקני, יכול להשתלב נהדר בכל אחד מחדרי הבית ולא מוכרחים להקדיש אותו לחדר אחד. יחד עם זאת, אם בוחרים להפוך את חדר האמבטיה לחדר בסגנון טוסקנה כדאי לקחת בחשבון את שאר האלמנטים בבית, אלה שנמצאים בחדרים החדרים, ולוודא שנוצרת הרמוניה בדיוק כמו שרוצים.

חדר אמבטיה מושלם הוא כזה המשלב באופן הנכון בין פונקציונאליות שחשובה כל כך לבין עיצוב נהדר. אם הכיוון שלכם הוא העיצוב הטוסקני כדאי לכם להכיר מקרוב את הסגנון הזה ואת המאפיינים שלו ולראות איך שילוב בין כולם ייצור את האווירה הנכונה לכם וגם את אותו חלל שיהיה נוח לשימוש. רבים מאתנו מוצאים את חדר האמבטיה שלנו כאותו חלל שאפשר לברוח אליו לדקות ארוכות או יותר. זה יכול להיות בתחילתו של יום כדי "להיטען" באנרגיות טובות או בסוף היום, לאחר יום עבודה ארוך. שם אנחנו רוצים למצוא את השקט ואת השלווה ולהיות עטופים בעיצובים נהדרים שגם עושים לנו נעים בעין. אפשר "ללכת" רחוק עם העיצוב הטוסקני או לבחור כמה מאפיינים בודדים בולטים שבו כדי ליצור את המראה הנכון.

רעיונות לשילובים מיוחדים

יש, כאמור, דרכים רבות לשלב את סגנון העיצוב הזה וגם שלל של אלמנטים שיוצרים את הלוק המבוקש. תוהים במה מדובר? הנה, סקירה קצרה על כך:

1. טקסטורות טבעיות – הסגנון הטוסקני כולל לעיתים קרובות שימוש באבנים טבעיות כמו שיש, גרניט ואבנים טבעיות נוספות. תוכלו לשלב מגוון של צבעים בחדר הרחצה כדי להשיג את המראה הזה, האופייני לאבנים הללו וליצור דוגמאות יפהפיות שישוו לחדר הרחצה לוק מיוחד במינו. אפשר לשלב, כמובן, גם אריחים מתאימים בדוגמאות קלאסיות או לבחור בשילוב של אבני גרניט בגימור מלוטש ובולט שימשוך את העין ואת תשומת הלב.

2. גווני אדמה – שלא כמו הסגנון העיצובי הים תיכוני הכל כך צבעוני, חדר אמבטיה בסגנון טוסקני מוגדר על ידי שימוש בגווני אדמה, חומים רכים וגם צבע חמרה אדום. תוכלו לשלב בחדר הרחצה שלכם אלמנטים עיצוביים בגוונים אלה, ברזים לאמבטיה בצבעים דומים ושלל של אפשרויות, שבולט בהן הצבע הטבעי יותר. פלטת צבעים ניטרלית וטבעית ככל שניתן היא הבסיס המושלם לעיצוב חלל בהשראת טוסקנה.

3. אביזרים בצבע ברונזה או שחור מט – חדר רחצה הוא חדר שבו שלל של אביזרים מכל מיני סוגים, לרבות ברזים לאמבטיה. שום שיפוץ או עיצוב מחודש של חדר רחצה בסגנון טוסקנה לא מושלם ללא תוספת של ברזים, משקופים, ידיות למיניהן ועוד, הניתנים להתאמה על סמך הטעם האישי. כל אלה, ובייחוד אם רוצים ליצור מראה טוסקני אופייני, חייבים לבוא עם גימורי ברונזה או שחור מט. בעוד שכסף או פליז יתנגשו עם המראה הכפרי, הגימורים הללו ישדרגו אותו משמעותית וייקחו אותנו הרחק אל טוסקנה היפה.

4. תגבור עם אביזרים יוקרתיים – גם אם נדמה לכם שהעיצוב שהתקבל הוא פשוט מדי, אל דאגה. תמיד תוכלו לתגבר אותו ולשדרג את המראה באמצעות אביזרים יוקרתיים שמכניסים איכות רבה אל חדר הרחצה. אלה יכולים להיות ארונות אחסון בסגנון כפרי ש"מקפיצים" משמעותית את המראה הכולל, אלה יכולים להיות מתקנים או מגשים לסבון העשויים מאבן או צבועים בצבע ברונזה וגם מדפים מופנים נהדרים שמעוצבים בדיוק לפי הסגנון הזה. לא לשכוח לשלב יצירות אמנות למיניהן שנותנות מקום של כבוד לסגנון הכפרי ואם אתם חובבי צילום ומצלמים לא מעט, זה הזמן לתלות על הקיר תמונות שחור לבן יפות שצילמתם שתורמות גם הן לא מעט.

5. לתת מקום לאיכות – שיפוץ חדר רחצה או עיצובו המחודש בהתאם לקווים העיצוביים המאפיינים את העיצוב הטוסקני הוא הזדמנות לבחור נכון. לא נהוג לשפץ אמבטיה בתדירות גבוהה ולרוב עושים את זה לעיתים רחוקות מאד בשל ההוצאות הגבוהות. ולכן, אם החלטתם לשפץ את האמבטיה שלכם בסגנון טוסקנה אל תתפשרו על האיכות ובחרו אלמנטים שמתאימים לכם וגם לצרכים שלכם. בין אם אלה ברזים לאמבטיה או כל אלמנט אחר, איכות צריכה להיות הקו המנחה שלכם שעליו אסור להתפשר.

6. פחות זה יותר – גם אם יש לכם רעיון כלשהו על איך צריכה האמבטיה שלכם להיראות וגם אם אתם מתחברים מאד אל הסגנון הטוסקני, זכרו שפחות זה יותר. המשמעות לכך בפועל היא שלא מומלץ להעמיס באלמנטים שונים וכדאי לבחור אותם בקפידה. לאחר שהבנתם מהם המאפיינים של הסגנון הטוסקני, בחרו את הבולטים שבהם ואת אלה שאתם מתחברים אליהם ואותם שלבו בחדר הרחצה. הימנעו מעומס יתר בעיניים, שיכול ליצור תחושה של צפיפות וחוסר נוחות.

7. למצוא את המקום הנכון לפנות אליו – כפי שציינו מעלה, חדר הרחצה זקוק ללא מעט אלמנטים שיחד הם אלה שהופכים אותו לפונקציונאלי וגם משווים לו את המראה הטוסקני הנהדר. כדי ליהנות מכל זה מומלץ מאד לפנות לחנויות המתמחות בכך, חנויות שמציעות מגוון של מוצרים לחדרי רחצה. בחנויות אלו תוכלו למצוא מבחר נהדר שממנו ניתן לבחור וגם ליהנות מאיכות וסטייל.