השוואת סוגי ארונות אמבטיה

 

חדר האמבטיה הוא אולי אחד החדרים הקטנים בבית, אך כדי לעצב אותו בהתאם לצרכים שלנו אנחנו נדרשים להשקיע המון מחשבה ותשומת לב. אנחנו בוחרים בקפידה את אריחי הקיר, מתלבטים בין מקלחונים מסוגים שונים, ומוודאים כי הכיור והברז אכן משלימים זה את זה.

בכל המקרים הללו אנחנו משתדלים לשלב בין הפונקציונליות של הפריט לבין היופי שלו והתאמתו לסגנון העיצוב המועדף עלינו. ההתלבטות הזאת ניכרת במיוחד כאשר בוחרים בארון האמבטיה – פריט הריהוט המשמעותי ביותר בחדר המעניק לו את האופי המיוחד לו. כדי להקל עליכם את הבחירה, הרכבנו את המדריך הבא לסוגי ארונות אמבטיה.

ארונות תלויים

זהו אחד הסוגים הנפוצים ביותר של ארון אמבטיה, אך חשוב לציין כי אין לו בהכרח מראה אחיד, והוא כולל אפשרויות רבות להתאמה אישית על פי טעמם של בני הבית. ארון זה מותקן ישירות על הקיר, כאשר בדרך כלל תהיה יחידה אחת הנמצאת מתחת לכיור ותומכת בו, ולעיתים ילוו אותו גם יחידות תלויות נוספות המעוצבות באותו הסגנון. שימו לב, לפני שאתם בוחרים בארון אמבטיה תלוי, מומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע שיבדוק את התאמת הארון לתשתית הקיימת בחדר הרחצה. גם ההתקנה עצמה צריכה כמובן להתבצע על ידי מי שמומחה בתחום, באופן בטוח שיאפשר לכם ליהנות מהארון לאורך שנים.

ארונות מונחים

ארונות תלויים הם אומנם פופולריים מאוד, אך מלבדם ניתן גם לבחור ארון אמבטיה המונח על גבי הרצפה. ארונות מסוג זה יכולים להתאים במיוחד אם אתם רוצים ליצור מראה כפרי וחמים בחדר האמבטיה, ודגמים רבים כוללים רגליים מעוצבות ומראה המאפיין שידה רגילה. ארונות מונחים רבים יכולים לכלול גם מדף תחתון פתוח שעליו אפשר להניח מגבות או כל חפץ אחר שנדרש להיות נגיש. את הארון המונח יהיה קל יותר להתאים לתשתית חדר האמבטיה, אך גם במקרה זה רצוי שלא לוותר על התייעצות עם מומחה בתחום.

מגירות או דלתות

לאחר שבחרתם את סוג הארון שמועדף עליכם, תוכלו להתמקד בסוגי הפתיחה השונים שמציעים ארונות האמבטיה. שתי האפשרויות המרכזיות הן כמובן דלתות ומגירות, כאשר אין בהכרח שיטת פתיחה מועדפת – הכול תלוי בשיקולי הנוחות והאסתטיקה שלכם. עם זאת, בשני המקרים כדאי לוודא שאפשרויות הפתיחה נוחות, ומומלץ לשים את הדגש גם על פרטי העיצוב הקטנים כגון הידיות, מרקם חומר הגלם והגוון שלו.

נקודות חשובות לפני הבחירה

לסיום, רגע לפני שאתם רוכשים ארון אמבטיה, חשוב מאוד לשים לב לשלוש נקודות הבאות:

  • איכות חומרי הגלם: חדר האמבטיה הוא סביבה לחה ולכן היא לא תהיה נוחה לכל סוגי העץ. בחרו בקפידה את חומרי הגלם ובדקו מהי עמידותם בפני מצבי לחות.

  • מידות: ארון האמבטיה צריך כמובן להתאים למידות החדר. לכן, לפני הרכישה מדדו את חדר האמבטיה, ואת החלל המיועד לארון. מלבד זאת, חשוב כמובן לוודא שהארון כולל מקומות אחסון מספקים, ובמידת האפשר כדאי לשקול הוספת יחידת אחסון נפרדת.

  • צרכים מיוחדים: אם יש לכם דרישות מיוחדות מארון האמבטיה – זה הזמן לדבר עליהן. אם אתם רוצים לדוגמה שיהיה בארון מקום לפח, מסתור כביסה או כל אלמנט עיצובי אחר, בררו את הנושא בטרם הרכישה.