הפריטים שאתם חייבים בחדר האמבטיה

חדר האמבטיה אמור לשרת אותנו היטב, כך שנוכל לחוש התחדשות, ניקיון וגם פינוק. אם בעבר חדר האמבטיה אובזר בצורה בסיסית בלבד, היום שמים את הדגש על פונקציונליות יחד עם עיצוב וקבלת ערך מוסף, אותה תחושת פינוק שנחוש בבית מלון או ספא. חדר האמבטיה צריך להתאים הן להתארגנות לחוצה של בוקר והן להירגעות בערב. עם האביזרים לאמבטיה שישנם היום ניתן לשדרג ולהפוך את חדר האמבטיה לספא הפרטי שלנו. כמה פריטים שעושים את ההבדל:

  • מתלים נוחים למגבות: במיוחד אצל משפחות, בחדר האמבטיה ישנן מספר מגבות רחצה גדולות או חלוקי רחצה, זאת בנוסף למגבת ידיים או פנים. מתלים נוחים למגבות הם הכרח על מנת לשמור על הסדר וגם לאפשר למגבות להתאוורר. כדאי שיהיה מתקן חזק הכולל מקום למספר מגבות. בנוסף מומלץ להתקין מספר קולבים קטנים  המוצמדים לדלת או לקיר בסמוך לכיור.
  • ארון שירות לאמבטיה: ארון שירות לאמבטיה מהווה מקום אחסון בלעדי או נוסף, תלוי בחדר האמבטיה ובמקום שיש בו. ניתן להתקין ארון שירות לאמבטיה מוארך התלוי לצד הכיור וניתן גם לבחור כזה שיהיה תלוי מתחת לכיור או מונח על הרצפה. ארון שירות לאמבטיה יתן לכם מקום לאחסן אביזרים במקום להניחם ליד הכיור או לאחסן חפצים הקשורים לאמבטיה וכעת מאוחסנים בחדרים אחרים (למשל את המגבות שיתכן שללא ארון כזה תצטרכו לאחסן בארון אחר בבית) או תרופות.
  • מדף רשת או זכוכית: על מנת שלא ליצור עומס ליד הכיור, מומלץ להתקין מדף עליו תניחו אביזרי טיפוח כמו דאודורנטים, אפטרשייב או קרמים, מי פה וכדומה. הנטיה היא להניח אביזרים אלה ליד הכיור מה שיוצר חוסר נוחות. למדף זכוכית ישנו אפקט רב גם מבחינה עיצובית. הזכוכית מתאימה במיוחד לחדרי אמבטיה בעיצוב מודרני אך תתאים גם לסגנון כפרי או רטרו, במיוחד זכוכית חלבית. מדפי רשת הם פשוטים יותר בעיצובם אך ללא ספק עושים עבודה מצוינת כמקום אחסון לאותם אביזרים.
  • מתקן תלוי לנייר טואלט רזרבי: חדרי האמבטיה החדשים לרוב כוללים בתוכם גם את חדר השירותים. כדאי מאוד לדאוג לנייר טואלט רזרבי שיהיה תמיד לצד השירותים- לא כיף לגלות את העובדה שהנייר נגמר ושאין גליל רזרבי לידו לאחר שכבר התיישבתם… מתקן נייר טואלט תלוי יהיה נוח מאוד לשימוש, יתן לכם סדר וארגון וגם לא יתפוס מקום על הרצפה.
  • ספסל או שרפרף קטן: אמנם חלק גדול מהפעולות בחדר האמבטיה מתבצעות בעמידה, אך ישנן פעולות שנוח יותר לעשות בישיבה, במיוחד לאנשים מבוגרים או ילדים קטנים אך לא רק להם. ישנם ספסלים גדולים יותר אם יש מקום מספיק או שרפרפים שלא תופסים כמעט מקום לחדרי אמבטיה קטנים יותר. ישנם שרפרפים או ספסלים מעץ למראה חמים יותר או כאלה פשוטים יותר מפלסטיק או מתכת עמידה למים.

לסיכום, חדר האמבטיה אמור לשרת אותנו בצורה הטובה ביותר ושנרגיש בו בנוח בכל מצב, הן בשעת לחץ והן במצב רגוע. הדברים הקטנים יכולים לעשות את ההבדל בין נוחות ופינוק לבין פונקציונליות בסיסית בלבד. אצלנו באמבט4יו תמצאו את כל מה שצריך לחדר אמבטיה מושלם.