המיתוסים הנפוצים על שיפוץ חדרי אמבטיה

יש כמה וכמה מיתוסים שנוגעים לשיפוץ של חדר האמבטיה, ואנחנו כאן כדי להפריך אותם. שנתחיל?

מיתוס: השיפוץ לא מעלה את ערך הבית
אין ספק שכאשר מוכרים בית משופץ, המחיר לא מכסה את כל העלות של השיפוץ. אבל במקרה הזה צריך לחשוב על הדברים דווקא מהכיוון השני – חדר אמבטיה מיושן ומוזנח פוגע בערך של הבית ובמחיר שלו. הסיבה לכך היא שקונים פוטנציאליים רואים את החדר המוזנח, וישר חושבים לעצמם כמה כסף הם יצטרכו להשקיע כדי לרכוש ארונות אמבטיה חדשים.
למעשה שיפוץ של חדר האמבטיה הוא הדרך לשמור על ערך הדירה. והאמת היא, שאם אתם ממילא לא מתכננים למכור בזמן הקרוב- מגיע לכם ליהנות מחדר משופץ, ראוי ונעים. ולפעמים בעזרת השקעה קטנה כמו מקלחונים לפי מידה במקום אמבטיה צפופה יכולים לעשות הבדל ענק.

מיתוס: השיפוץ הוא פינוק
זה נכון שחידוש ושדרוג של חדר האמבטיה יהפכו אותו למפנק יותר, אך לשיפוץ יש גם צדדים פרקטיים, במיוחד כאשר מדובר בדירה ישנה. למשל השיפוץ הוא הזדמנות לבדוק מה מצב הצנרת, לתקן ולהחליף את הצינורות הישנים ולחדש את האיטום, ובכך למנוע נזילות עתידיות או פיצוץ בצנרת. רכישת ארונות אמבטיה חדשים בוודאי יהפכו את חדר הרחצה לנעים ומפנק יותר, אך זהו קודם כל פתרון פרקטי לאחסון ושמירה על הסדר. ואם אתם גרים בדירה ישנה שבה חדר האמבטיה וחדר השירותים הם נפרדים אך צפופים להפליא- האיחוד ביניהם יכול לעשות הבדל ענק בניצול פרקטי של החלל. יש היום מגוון של פתרונות כמו ארונות המאפשרים להעמיד את מכונת הכביסה והמייבש אחד מעל השני כדי לחסוך במקום, או התאמת מקלחונים לפי מידה כדי לנצל בצורה מקסימלית את השטח הקיים.

מיתוס: שיפוץ חדר האמבטיה הוא הוצאה גדולה
אין ספק ששיפוץ דורש השקעה כספית מסוימת, אך תמיד ישנן דרכים שונות לצמצם את העלויות. וכך גם בשיפוץ של חדר האמבטיה, פעמים רבות אפשר להגיע לתוצאות נהדרות בעזרת השקעה כספית מינימלית, במיוחד במידה ולא מתכננים לשבור קירות. החלפת המקלחון היא הוצאה נמוכה יחסית, אך התמורה שלה גדולה- במיוחד כאשר המקלחון הקיים ישן ומוזנח. במידה והוא אינו מתאים למידות החדר, התאמת מקלחונים לפי מידה בהחלט יכולה לשפר את המצב. אם יש בדירה אמבטיה, ישנן דרכים שונות לשפץ ולחדש את האמבטיה הקיימת, למשל על ידי התאמת ציפוי חדש. החלפה של הקרמיקה או צביעה מחדש של הקירות בוודאי תתרום רבות למראה הכללי של חדר הרחצה, בהוצאה קטנה יחסית. עוד אפשרות לחיסכון היא לעבוד עם הקיים ולבצע חידוש של ארונות אמבטיה אצל נגר או בעצמכם. לעיתים שכבה חדשה של צבע או אפילו רק החלפה של הידיות מחוללים שינוי משמעותי.

לסיכום, שיפוץ של חדר האמבטיה שומר על ערך הבית, וגם תורם לאיכות החיים שלכם בבית המחודש.