המדריך השלם לבחירת אמבטיה

כשזה מגיע לחדר הרחצה שלכם, האמבטיה הנבחרת יכולה לעשות את כל ההבדל בין חלל גנרי ונטול עיצוב – למעוז של אסתטיקה וטעם טוב. אם אתם מעוניינים לרכוש אמבטיה אבל מתלבטים מהיכן להתחיל, אם אתם לא יודעים מהם הפרמטרים בהם יש להתחשב בבחירה, האם כדאי להעדיף אמבטיה או מקלחון לאמבטיה ועוד – אנחנו כאן בשבילכם, עם כמה טיפים שימושיים בדרך לקנייה המוצלחת!

1. התאימו את האמבט לחלל הקיים
השלב הראשון בדרך לרכישת האמבטיה היא לחשוב על החלל העומד לרשותכם – האם האמבטיה צריכה להתאים לגומחה קיימת בחדר? האם אתם מתכננים להציב אותה ב"פרי סטייל" על הרצפה? האם אתם מתכננים שיפוץ נרחב והחלפת כל חדר האמבטיה או שמא רק מתאימים אותה לעיצוב הקיים בחדר? על פי התשובות לשאלות הללו, תדעו איזו אמבטיה תהיה אידיאלית לחלל העומד לרשותכם.

2. מה המטרות שלכם?
האם האמבטיה היא מקום בו אתם נכנסים למקלחת זריזה ומרעננת? האם אתם שואפים שהיא תמלא פונקציות נוספות ומפוארות יותר – כמו תכונות של עיסוי, ג'קוזי או עיצוב מתקדם? האם אתם מעדיפים סגנון מודרני וחדיש או שמא עתיק ווינטאג'י – דרמטי? חשוב להבין מהם המטרות העיצוביות והפרקטיות שלכם מהאמבטיה ואיזה שימוש אתם עושים בו בדרך כלל (או רוצים לעשות בו), כך יהיה לכם קל יותר לבחור את האמבט הטוב ביותר.

3. האם אתם זקוקים להתקנה מיוחדת?
כמה מסוגי האמבטיות מגיעות עם דרישות מיוחדות – כמו צורך במשאבה מיוחדת, מיקום מיוחד לפתחי אוויר, טיימר חשמלי ועוד. בהתאם לדרישות שמציבה בפניכם האמבטיה הנבחרת – כך תדעו במה תהיה כרוכה ההתקנה, האם היא ריאלית בחלל שעומד לרשותכם ומה נדרש כדי שהאמבטיה תתפקד באופן הטוב ביותר.

4. מהו החומר המועדף עליכם?
בתחום האמבטיות ישנן מספר אפשרויות הנוגעות לחומר ממנו היא עשויה. אקריליק הוא החומר הנפוץ והפופולרי ביותר, שכן הוא גמיש, פרקטי וזמין כמעט בכל החנויות. חומר נוסף הוא ברזל יצוק, הנוטה להישמר לפרק זמן ארוך מאוד מחד, אך מאידך – הוא גם נחשב ליקר יותר. אפשרויות נוספות כוללות סיבי זכוכית או אפילו אמבטיות פלסטיק, הנחשבות לקלות להתקנה וזולות במיוחד, וגם פורצלן עדין אך כבד.

5. קיבולת האמבטיה
האם אתם זקוקים לאמבטיה קטנה או גדולה? יש מגוון רחב של סוגי אמבטיות וגדלים שונים, ואתם יכולים לבחור את הגודל המועדף עליכם בהתאם לחלל העומד לרשותכם והצרכים שלכם. מצד אחד, אמבט גדול משמעו נוחות מקסימלית, אך מצד שני המשמעות היא גם כמות גדולה של מים כדי למלא את האמבטיה. נקודה נוספת בהקשר הזה היא לערוך בדיקה האם דוד המים הקיים בביתכם יספיק לחמם מספיק מים כדי למלא אמבטיה שלמה.

6. הסגנון
המראה של האמבט הוא אמנם לא השיקול הראשון שלנו, אך הוא ללא ספק חשוב. אמבטיות מגיעות בצבעים וסגנונות רבים – מודרני, נקי, חדשני, דרמטי ווינטג'י להפליא, וחשוב שתבחרו את הסוג המועדף עליכם מבחינת הסגנון האישי, כך שיתכתב עם החלל כולו.