המדריך המלא לניקיון אמבט פורצלן

לאמבט עשוי פורצלן (או יצוק מברזל ומצופה בפורצלן) יש את הקסם שלו. בין אם מדובר באמבט וינטג' אמיתי או בדגם חדש המעוצב בהשראת הוינטג', אי אפשר להתעלם מהטאצ' המיוחד שלו, או מהאיכות המצוינת והעמידות לאורך שנים רבות. אך החיסרון הכי משמעותי של אמבט פורצלן הוא הקושי לנקות ולתחזק אותו לאורך זמן, במיוחד כאשר מדובר באמבט בן כמה וכמה שנים. ולכן ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לעשות זאת בצורה הנכונה והפשוטה ביותר.

מה לא לעשות

הדגש הראשון הוא דווקא לגבי חומרים ושיטות ניקוי שאנחנו ממליצים להימנע מהם. לפעמים נדמה שככל שנשתמש בחומרי ניקוי חזקים יותר כך נקבל תוצאה טובה יותר, אבל האמת היא שחומרים אגרסיביים מדי יכולים דווקא לגרום לנזקים ולהחמיר את המצב. ולכן כאשר מנקים אמבט פורצלן חשוב להימנע משימוש בצמר פלדה מאחר והוא שורט את המשטח, וכך גם משימוש באבקת הלבנה או חומץ. במידה ואתם צריכים לנקות גם אמבטיון, גם כאן חשוב להימנע מחומרים אגרסיביים, שאולי יסירו את האבנית- אך ישאירו סימנים וכתמים על הזכוכית. כנ"ל גם לגבי ספוג הפלא, שהפך להיות פופולרי מאוד- אך ממש לא מתאים לכל משטח.

איך לעשות את זה נכון?

אחרי שהתמקדנו בחומרים מהם צריך להימנע, אפשר לדבר על איך לעשות את זה נכון. כאשר מקפידים על תחזוקה שוטפת וניקיון שבועי של אמבט, אין צורך להשתמש בחומרים אגרסיביים. מומלץ לחפש חומרי ניקוי שמיועדים במפורש לשימוש על משטחי פורצלן, ואם הם מתאימים גם לניקוי של משטחי זכוכית ויתאימו לניקוי אמבטיון, אפילו יותר טוב. כך תחסכו רכישה של מספר חומרי ניקוי שונים.
כדי להקל על הניקוי, תוכלו למהול כמות קטנה של חומר הניקוי בגיגית של מים חמימים, ובעזרת מטלית לעבור ולנקות את האמבט. כמובן חשוב לקרוא את הוראות השימוש תחילה.
בסיום- שטפו היטב את אמבטיון ואמבט הפורצלן בעזרת מים, כדי לוודא שלא נשארו שאריות של חומר הניקוי.

ומה עושים עם הכתמים שלא יורדים?

בשביל כתמים קשים ועקשניים, נסו את הפטנט הבא- פזרו מלח על הכתם, וטפטפו מעליו מיץ לימון. לאחר כחצי שעה שפשפו את הכתם בעדינות בעזרת מטלית או ספוג רך. הכתם עדיין מתעקש? חזרו שוב על התהליך, הפעם עם כמות גדולה יותר של לימון, והשאירו אותם למשך כשעה.
כאמור, החיסרון של אמבט פורצלן הוא הנטייה שלו לצבור לכלוך וסדקים. הבעיה מחמירה כאשר מדובר באמבט וותיק, או כזה שעבר כמה וכמה דיירים שהזניחו אותו- תופעה נפוצה מאוד בדירות שכורות. למרות שהאמבט נראה מלוכלך, חומרי הניקוי דאגו לטפל בחיידקים ובבקטריות כך שאפשר להתקלח בלי חשש. כמובן שזה פוגע מאוד באסתטיקה, ובמצב כזה אפשר להזמין איש מקצוע שיצפה את האמבט בשכבה חדשה של פורצלן.