היתרונות בבחירת מקלחון לחדר האמבטיה

חדר האמבטיה הקלאסי, הכולל ראש מקלחת פשוט ווילון אמבטיה צבעוני, לאט לאט נעלם מן העולם ומפנה את מקומו למקלחונים. במקום המגב שאיתו גורפים את המים לחור הניקוז העגול, כעת עומדות לרשותנו דלתות זכוכית ותעלות ניקוז שהופכות את הרחצה לחוויה מרגיעה באמת. ואם עדיין לא השתכנעתם, הנה היתרונות המרכזיים שיש לבחירה במקלחונים.

 

בטיחות מקסימלית

אחת הסיבות המובילות ביותר להתקנה של מקלחונים בחדר האמבטיה היא הבטיחות האישית של בני הבית. בניגוד למקלחות סטנדרטיות הכוללות רק וילון מתנפנף, מקלחון מאפשר לכם להתקין גם ידיות נוחות לשימוש. מאפיין זה הופך את המקלחון לאזור בטוח גם לאנשים מבוגרים וגם לילדים היכולים לאחזור בידיות בעת הצורך. מלבד זאת, כאשר המקלחון מותקן באופן מקצועי, וכולל ניקוז יעיל של המים, הוא מונע דליפה של המים החוצה לרצפת חדר הרחצה. באופן זה, ניתן לצמצם באופן משמעותי את הסיכוי להחלקה וכך למנוע חבלות קשות בעת השימוש בחדר הרחצה.

הגנה על מרצפות חדר האמבטיה

חדר הרחצה הוא אזור שבו שוררים בדרך כלל אחוזי לחות גבוהים. החום והלחות נובעים לא רק מהשימוש בחדר, אלא עלולים להיווצר גם בשל התכנון שלו. לדוגמה, חדרי אמבטיה רבים כוללים חלון קטן בלבד, גם הוא גבוה ולא נגיש בקלות, או מאוורר שלא תמיד מצליח לסלק את כל אדי הלחות שבחדר. במצב זה, הלחות שבחדר עלולה לעודד את התפתחותם של כתמי עובש, בייחוד באזור החיבור שבין המרצפות. השימוש במקלחון עשוי לצמצם את הסיכוי להופעת כתמים אלו בכך שהוא מונע זליגה של מים על מרצפות חדר האמבטיה.

עיצוב בהתאמה אישית

כן, מלבד השיקולים הפרקטיים (והחשובים!) שיש לבחירה במקלחונים, יש גם סיבה נוספת להעדיף מקלחונים. הם פשוט יפים יותר. מקלחון איכותי יהיה עשוי זכוכית רבודה או זכוכית מחוסמת, ואת חומר הגלם היפה הזה קל מאוד לעצב באופנים רבים וליצור מראה יוקרתי ואלגנטי בחדר האמבטיה. אם תרצו, תוכלו גם להרכיב מקלחון במידות שונות בהתאם לצורך שלכם וכך ליצור חלל מרווח ונעים לרחצה. ובניגוד לווילון אמבטיה שכדי לנקות אותו צריך להסיר אותו מהמסילה ולכבס ואז לייבש, התחזוקה של מקלחונים היא הרבה יותר פשוטה. קצת חומר לניקוי זכוכית והמקלחון שלכם מבריק מניקיון.

פרטיות מרבית

לסיום, נזכיר יתרון נוסף שמציעים מקלחונים החשוב לכולנו – פרטיות. מקלחון אומנם עשוי מזכוכית, אך כיום קיימות דרכי עיבוד מגוונות לחומר זה, המציעות דרגות פרטיות שונות. לצד הזכוכית השקופה הסטנדרטית תוכלו למצוא זכוכית חלבית ברמות אטימות שונות המאפשרת לכם להתקלח בנוחות ובפרטיות, גם כשיש מישהו נוסף בחדר האמבטיה. זה יכול להיות מקלחון בעל דלתות פתיחה, וזה יכול להיות גם מקלחון עם דלתות הזזה. כך או כך, רק ודאו שהדלת מאפשרת כניסה נוחה לחלל הרחצה, ושהסגירה והפתיחה של הדלתות מתבצעת בקלות וללא מאמץ.