הטרנדים החמים לחדר האמבטיה שכדאי להימנע מהם

שיפוץ חדר הרחצה מאפשר לנו לחדש את העיצוב שלו וליהנות ממראה מעודכן המיישר קו עם כל הטרנדים החמים. אלא שישנם טרנדים מסוימים שלא צריך לאמץ בכוח ואפשר אולי אפילו לוותר עליהם.

 

זה אולי החדר הכי קטן בבית, ובכל זאת השיפוץ שלו דורש השקעה רבה, גם כספית אך בעיקר מנטלית. בחירת אריחים, כיורים, ברזים, ארונות – כל אלו מצריכים מאתנו מחשבה רבה, ועושר הדגמים הקיים בשוק נותן לנו את התחושה כי הנה דווקא בחדר הקטן הזה אנחנו יכולים לתת דרור לכל פנטזיות העיצוב שלנו. אז כדי שלא ניסחף יותר מדי, ועל מנת להבטיח שחדר הרחצה יישאר פונקציונלי ונוח לשימוש, הנה כמה מהטרנדים שכדאי לחשוב פעמיים לפני שמאמצים אותם.

שרוקלחת

אתם בוודאי מכירים את חדרי הרחצה האלה שמנסים להיות הכל – גם שירותים וגם אמבטיה. זה יכול לעבוד מצוין, אבל אך ורק אם יש לכם חדר רחצה מרווח יחסית. כאשר יש לכם חלל גדול אפשר בהחלט ליצור חדר רחצה שיכלול גם אסלה תלויה, גם ארון אמבטיה וגם מקלחת ויאפשר לכם לנוע בחופשיות בין האזורים השונים. אבל אם חדר הרחצה קטן יחסית, וכדי להיכנס אתם צריכים להידחק בדלת, או אם כדי להכניס אסלה אתם צריכים למקם אותה באזור לא נוח רצוי לוותר על השירותים ולהתמקד במטרה המרכזית של חדר הרחצה.

אפור ולבן

מאז שפרץ לחיינו, העיצוב המינימליסטי אינו ממהר לעזוב. ואין ספק שיש לו לא מעט יתרונות גם כשמעצבים את חדר האמבטיה. קווי עיצוב נקיים ופשוטים בהחלט עשויים לסייע ביצירת אווירה מרגיעה בחדר הרחצה, אך חשוב מאוד לא להיסחף יותר מדי אחרי הטרנד הזה. אם לדוגמה אתם בוחרים לעצב חדר רחצה על טהרת הלבן או האפור ייתכן שתקבלו חדר חד גוני ומשעמם שהרוגע ממנו והלאה. בכל זאת, בבוקר נעים להיכנס לחדר שיש בו קצת צבע וגם בערב לפני השינה לא יזיק איזה גוון נוסף בעיניים. אז אם כבר בחרתם בגוון נטרלי בתור הגוון הדומיננטי לחדר הרחצה, אפשר אולי לשלב אריחים מעניינים פה ושם או אפילו לשלב צמחייה מתאימה ש"תשבור" מעט את האחידות של הצבע.

אריחים צבועים

כקונטרה למונוכרומטיות של צבעי הלבן והאפור, שולט בעשור האחרון טרנד המוסיף עושר של גוונים ואף מרקמים לחדר האמבטיה. הכוונה כמובן לאותם אריחים צבועים בשלל דוגמאות. כאשר משתמשים בהם בחוכמה הם בהחלט מוסיפים נגיעה של צבע ועניין לחדר הרחצה, אך כמו כל טרנד כשמגזימים עלול להיווצר מראה עמוס מאוד שאינו תורם ליצירתה של אווירה נינוחה בחדר האמבטיה. נקודה נוספת שחשוב לציין – אריחים אלו דורשים לעיתים שגרת תחזוקה מורכבת וכך מאלמנט עיצובי יפה ומושך הם הופכים לעוד דבר מאוס הדורש המון תשומת לב. לכן, כדי להקל על חייכם וכדי להרכיב מראה הרמוני ונעים לעין השתמשו באריחים מסוג זה באופן מדוד ומדויק.

מקלחון שקוף

עוד טרנד שכדאי לחשוב פעמיים לפני שמאמצים אותו הוא טרנד המקלחונים השקופים. הכל טוב ויפה אם אתם חיים בגפכם, אך גם במקרה זה השקיפות הזאת לא בהכרח תמצא חן בעיני האורחים שלכם. מקלחון שקוף בעצם חושף את מי שמשתמש בו לעיני כל מי שנמצא בחדר הרחצה, ולא מאפשר פרטיות. אולי תאמרו שאין זה משנה כי ממילא כל אחד מתקלח לבדו, אלא שאין זה מדויק. זוגות החיים ביחד למשל עשויים להשתמש באותו חדר רחצה במהלך שעות הבוקר הלחוצות, וגם במקרים אלו רצוי לשמור לפחות על האפשרות למעט פרטיות. אז נכון, יש משהו מאוד אלגנטי בשקיפות הזאת, אך אפשר למצוא פתרונות נאים לא פחות המשאירים יותר מקום לדימיון.

כיורים גבוהים

בשנים האחרונות כיורי האמבטיה זוכים לעדנה. ממתקן סניטציה סטנדרטי שבקושי מתייחסים אליו, הפך הכיור ליצירת אומנות שמבליטים את יופייה. במקום להיות מוחבא בתוך ארון אמבטיה אפשר לפתע לראות את הדפנות שלו, וחלק מהדגמים אף כוללים גוונים ייחודיים ועיצוב שקשה להתעלם ממנו. טרנד זה יכול להשתלב נפלא בחדר אמבטיה ולהוסיף לו טאץ' ייחודי, אך הוא לא מתאים לכולם. כיורים גבוהים יחסית המונחים על משטח ארון האמבטיה עלולים להיות לא נגישים מספיק לילדים ולא נוחים לשימוש עבורם. במקרה זה, כדי להנגיש את הכיור ייתכן שתצטרכו לשלב בחדר האמבטיה שרפרף פלסטיק לא אטרקטיבי, וגם אז ייתכן מאוד שהקטנצ'יק יתקשה שלא לפזר את המים סביבו בעת השימוש בכיור. אז לפני שאתם ממהרים להתקין כיור כזה ודאו שהוא עונה על הצרכים שלכם.

שימוש בעץ טבעי

אין ספק שעץ הוא אחד החומרים המוצלחים ביותר כאשר רוצים ליצור אווירה חמימה וביתית. עם זאת, חשוב לזכור שבסופו של דבר מדובר בחומר גלם חי המושפע מאוד משינויי טמפרטורה ומאחוזי הלחות של סביבתו. אם אתם משלבים בחדר האמבטיה עץ טבעי שלא עבר תהליכי עיבוד מתאימים, הוא מהר ייהרס והמראה שלו ייפגם. לכן כאשר בוחרים ארון אמבטיה כדאי להימנע מרהיטי וינטג' שאינם מיועדים לסביבה המאתגרת של חדר הרחצה. במקום זאת, הגיעו לחנות המתמחה בתחום זה ובחרו ארון אמבטיה העומד בדרישות התובעניות של חדר הרחצה.

ברזים מתוחכמים מדי

כשיוצאים לבילוי במסעדה, אחת החוויות המרתקות ביותר היא לבקר בשירותים של המקום. בדרך כלל תראו את האסלה הסטנדרטית, את הכיור הרגיל ואת הברז המוכר. אלא שמדי פעם מצליחים להפתיע אתכם ולא תמיד לטובה. לפעמים אתם מוצאים את עצמכם עומדים מול הכיור של חדר השירותים מנסים להפעיל ללא הצלחה את הברז. אתם מוחאים כפיים (אולי זה אוטומטי?) מזיזים את הידיים, מנסים ללחוץ עד שלבסוף בטעות נגעתם באיזה כפתור והברז מתחיל לעבוד, לעיתים בהתלהבות רבה מדי הגורמת לכם לחזור לשולחן המסעדה רטובים. אז הרשו לנו להציע משהו – כשמדובר בבית שלכם ותרו על הגימיקים, ובחרו בברז נאה שקל לתפעל ולתחזק, בלי חיישנים ובלי פתחים מתוחכמים מדי העלולים להשפריץ עליכם.