החורף כבר כאן! איך תטפלו בנזילות בחדר האמבטיה?

עונת הקיץ כבר תמה, וכעת אנו נמצאים בעיצומו של הסתיו. בקרוב מאוד יחלו הגשמים ואנו נוכל לבלות את הזמן בנעימים מתחת לשמיכה או בתוך אמבטיה חמימה ומפנקת. נשמע טוב? ברור! אך כדי שכל הטוב הזה אכן יוכל לקרות, חשוב מאוד להכין את הבית לחורף, ולבדוק אם ישנם תיקונים דחופים שיש לבצע. אחד האזורים הרגישים ביותר והמצריכים את תשומת ליבנו המיוחדת הוא חדר האמבטיה. בחדר זה מותקנת צנרת מים, ובדרך כלל יש לו גם קיר חיצוני החשוף לפגעי מזג האוויר.
לכן, כדי שתהיו בטוחים שאתם מוכנים לקראת החורף הקרב ובא – קראו את המדריך הקצר הבא.

 

לפני הכל- בדיקה מקיפה

כחלק מההכנות לעונה הקרה מומלץ לבצע בדיקה מקיפה של המצב בחדר האמבטיה. המטרה היא לאתר מבעוד מועד פגמים הדורשים תיקון ולבדוק אם קיים חשש לנזילה או לכניסת מים מבחוץ. לשם כך, מומלץ לשים לב לדברים הבאים:

  • שינויים בצבע הקיר – נזילה או רטיבות גורמים לעיתים קרובות לשינוי בצבע הקיר. אם אתם מבחינים כי באזור מסוים בקיר הצבע השונה, ייתכן כי הסיבה לכך היא נזילה.
  • רטיבות מהרצפה – במקרים שבהם יש פיצוץ בצנרת הרצפה, אנו עלולים לראות סימני רטיבות גם על הקיר. על כן, אם יש חשש לתקלה מסוג זה יש לאתר אותה במהירות ולטפל בהקדם.
  • קילופים, התנפחות ועובש – קיר מתקלף, קיר שיש בו אזורים נפוחים וקיר שיש בו עובש – כל אלו עלולים להעיד על קיומה של נזילה או של כשל באיטום הקירות.
  • חשבון המים – לעיתים נדמה לנו שהכל תקין בצנרת המים הביתית, עד שאנו מקבלים לידינו חשבון מים מנופח. במקרה זה יש אפשרות כי בבית קיימת נזילה סמויה. לשם אבחון מדויק חשוב כמובן להתייעץ עם מומחה, אך כבדיקה ראשונית בצעו את הפעולות הבאות: סגרו את כל הברזים ובדקו אם שעון המים ממשיך "לרוץ". אם אתם רואים שהמונה ממשיך לפעול, ייתכן כי יש לכם נזילה.

 

הטיפול בחדר האמבטיה

חדר הרחצה הוא אזור לח מעצם טבעו, והוא מצריך טיפול מיוחד לעומת שאר חדרי הבית. תחזוקה נכונה עשויה לסייע לכם למנוע מצבי חירום ולשמור על תקינותו של חדר זה. לשם כך שימו לב לדגשים הבאים:

  • איטום – איטום אמבטיה הוא פעולה בסיסית, וכאשר הוא לא מבוצע כראוי עלולים לחדור מים לקירות ולגרום לסימני רטיבות. לכן, לקראת החורף בדקו את מצב האיטום בחדר האמבטיה, ובעת הצורך חדשו אותו.
  • ריהוט מתאים – כדי למנוע הופעה של כתמי עובש על ארונות אמבטיה, יש לבחור בארונות העמידים בתנאים לחים. אם אתם עומדים בפני שיפוץ, בצעו החלטה זו בזהירות ובחוכמה, ובעת הצורך התייעצו עם מומחה.

 

פנייה לאנשי מקצוע

נזילות בחדר האמבטיה או חדירה של מים מבחוץ עלולות לגרום לנזקים משמעותיים. מלבד המפגע האסתטי ולצד הצטברות של עובש מזיק לבריאות, המים עלולים גם לפגוע במבנה הבית עצמו. זכרו! חדר אמבטיה שתוכנן כראוי צריך להיות בנוי באמצעות חומרים העמידים בפני מים. לכן, כל סימן חשוד לרטיבות או לנזילה דורש בירור ובחינה מעמיקה. אם לא הצלחתם לאתר את המקור לנזילה או אם אתם מגלים סימנים של רטיבות בבית – פנו לאנשי מקצוע שיסייעו לפתור את הבעיה בהקדם האפשרי.