הופכים את האמבטיה לידידותית לסביבה!

בין אם אתם מתקלחים ומתארגנים בתוך עשר דקות, ובין אם אתם יותר טיפוסים של אמבטיה ארוכה ומפנקת בסוף היום, יש לא מעט דברים שתוכלו לעשות כדי להפוך את חדר האמבטיה לידידותי לסביבה. אספנו עבורכם כמה רעיונות והמלצות, ובוודאי תתפלאו לגלות שלפעמים מספיק שינוי אחד קטן כדי ליצור הבדל גדול.

ברזים לאמבטיה שחוסכים במים
מגיל צעיר כולנו שמענו שכדי לחסוך במים חשוב לסגור את הברז בזמן שמסבנים את הידיים והגוף, או בזמן שמצחצחים שיניים. אין ספק שזאת דרך חשובה ומצוינת כדי לחסוך, אבל תמיד אפשר לקחת את החיסכון עוד צעד אחד קדימה. יש היום הרבה פתרונות שהופכים ברזים לאמבטיה לחסכוניים יותר, החל מפתרונות פשוטים וזולים כמו החסכמים, ועד ראשי מקלחת הכוללים טכנולוגיה מתקדמת ששומרת על עוצמת זרימה גבוהה עם כמות מים נמוכה.
אחת הדרכים הנפוצות לחסוך במים היא באמצעות מיכל הדחה שמאפשר לווסת את כמות המים. אנחנו כבר רגילים מאוד לפתרון הזה, אך יש עוד משהו שכדאי לשקול- גם המבנה והצורה של האסלה והמיקום של מיכל ההדחה ועוצמתו משפיעים על הניקוי של האסלה. ולכן אם אתם עומדים לפני רכישה של אביזרי סניטציה חדשים, כדאי להשקיע גם קצת מחשבה ובדיקה בנושא הזה.

לנקות בצורה חכמה ואקולוגית יותר
חומרי ניקוי שמבוססים על כימיקלים אגרסיביים מזהמים את הסביבה, והרבה פעמים בכלל אין בהם צורך. אנחנו חלילה לא ממליצים להפסיק לנקות את חדר האמבטיה או להעלים עין כאשר הוא מלוכלך, להיפך. אנחנו כן ממליצים לנקות בצורה שוטפת ושגרתית, ובצורה חכמה ויעילה יותר כך שלא יצטבר הרבה לכלוך. שימוש בחומרים פשוטים כמו חומץ, מלח לימון או סודה לשתייה מועילים מאוד לניקיון שגרתי של האבנית מהברז, של מושב אסלה וכדומה. מדי פעם צריך להשתמש בחומרי חיטוי חזקים יותר, אבל באופן יומיומי אין צורך להבריז את המקלחת ואת מושב אסלה עם אקונומיקה חזקה. לא רק שזה פוגע בסביבה, החומרים החריפים האלו יכולים גם לפגוע בבריאות שלנו, ויכולים להיות מסוכנים אפילו יותר בבתים עם ילדים קטנים ותינוקות.

להשקיע קצת מחשבה ולחסוך בזבל
יש היום כל כך הרבה אמצעים זולים וזמינים לניקוי ותחזוקת חדר האמבטיה, אבל אם חושבים על זה לעומק הרבה מהאמצעים האלה הם חד פעמיים ומזהמים. לדוגמה מגוון של מטליות לחות לחיטוי של מושב אסלה, ברזים לאמבטיה או רצפת המקלחת. ואחרי שסיימנו להשתמש בהם, כל המגבונים הללו מצטברים במזבלות ויחלפו עשרות ומאות שנים עד שהם יתפרקו ויתכלו. במקום זה יש לנו רעיון חסכוני ונוח לא פחות: שמרו בהישג יד חומר ניקוי רב שימושי ומטליות רב פעמיות, כך שתוכלו בקלות לנקות את כל המשטחים בחדר האמבטיה. דרך נוספת לחסוך היא להשתמש במגבות במשך כמה ימים ברציפות, במקום לכבס אותן אחרי שימוש אחד.