דגשים בהתקנת מקלחון

בטיחות, אסתטיקה ונוחות מקסימלית. בזכות כל אלו הפכו המקלחונים להיות חלק הכרחי מכל חדר רחצה מודרני. ויחד עם הביקוש הרב הופיע גם מגוון עצום של מקלחונים ועיצובים מסוגים שונים. אז איך נדע לבחור את המקלחון המתאים לנו ומה חשוב לדעת בעת התקנה של מקלחונים? כל הפרטים מייד.

בחירת סוג המקלחון

התקנה טובה של מקלחון מתחילה בבחירה מדויקת של סוג המקלחון המתאים עבור חדר הרחצה שלכם. באופן כללי, קיימים שני סוגים של מקלחונים, שכל אחד מהם יכול להתאים לחדרי רחצה שונים. מקלחון הזזה לדוגמה, בעל דלתות הנעות על מסילה, יכול להיות מעולה אם יש לכם חדר רחצה לא גדול ואתם מעוניינים למקסם את החלל העומד לרשותכם. במקרה זה, תוכלו לבחור מקלחון פינתי, מרובע או עגול, בגודל סטנדרטי של 80 על 80 ס"מ וגובה של כשני מטר. אם לעומת זאת, בורכתם בחדר רחצה מרווח, תוכלו גם לבחור מקלחון בעל דלתות הנפתחות פנימה או החוצה. מקלחון מסוג זה אפשר להתאים בקלות לגדלים שונים, על פי הדרישות הספציפיות שהגדרתם. ואם תרצו, ניתן גם לבחור באמבטיון – מעין חציצה או דלת שאותה ניתן "להלביש" על האמבטיה, וכך ליהנות מיתרונות האמבטיה והמקלחון גם יחד.

בחירת זכוכית המקלחון

אחת הסיבות המרכזיות שבעטיין משפחות רבות בוחרות להתקין מקלחון, היא רמת הבטיחות הגבוהה שהם מאפשרים. הניקוז היעיל של המים והדלתות הסגורות של המקלחון מונעים זליגה החוצה של מים ומצמצמים את הסיכון להחלקה בחדר הרחצה. אך כדי לוודא שהמקלחון אכן יאפשר את רמת הבטיחות המבוקשת, חשוב לשים לב גם לזכוכית שממנה הוא עשוי. כיום ניתן למצוא בשוק שני סוגים של זכוכית המאושרת על ידי מכון התקנים הישראלי. סוג אחד הוא זכוכית רבודה הכוללת שתי שכבות וביניהן שכבת פלסטית. המבנה המיוחד הזה מבטיח כי גם אם הזכוכית תישבר, השברים יילכדו בשכבת הפלסטית ולא יתפזרו. סוג נוסף של זכוכית היא הזכוכית מחוסמת שעוברת תהליך עיבוד ייחודי הכולל חימום גבוה וקירור מהיר. תהליך זה הופך את משטח הזכוכית לחזק ועמיד במיוחד. אך זה לא הכול! מלבד סוג הזכוכית חשוב גם לבחון את העובי שלה. במקלחון הזזה, כגון מקלחון פינתי, הזכוכית תהיה בדרך כלל דקה יותר ובמקלחון פתיחה כדאי דווקא להעדיף זכוכית עבה יחסית של עד 10 מ"מ.

התקנה מקצועית

בחרתם מקלחון, וידאתם שהזכוכית בטוחה ומאושרת, ואתם כבר מחכים להתחיל בהתקנה. אך שימו לב, לפני הרכישה וההתקנה כדאי לבדוק את הדברים הבאים:

  •     התאמה למידות החדר:רגע לפני הרכישה של המקלחון, ודאו שהמידות שלו אכן מתאימות לגודלו של חדר הרחצה שלכם.
  •  נגישות קלה: מקלחון טוב צריך להיות נוח לשימוש. כשאתם בחנות כדאי לוודא שהכניסה והיציאה מן המקלחון נוחות. אם אתם צריכים להיאבק עם הדלת או אם צורת הפתיחה של הדלתות אינה מאפשרת מעבר נוח – בחרו מקלחון אחר המתאים לצרכים שלכם.
  •       תכנון ניקוז המים:כדי למנוע הצפה ודליפה של המים החוצה, התקנה נכונה חייבת לכלול תכנון מדויק של הניקוז ושל השיפוע במקלחון. לצורך זה, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע המתמחים בתחום.