כל הדברים שחשוב לדעת על מקלחונים

בין אם אתם משפצים את חדר האמבטיה מהיסוד או רק רוצים קצת לשפר את המראה שלו, אתם בוודאי שוקלים להתקין מקלחון חדש. את שני היתרונות המרכזיים של המקלחון כולם כבר מכירים – שימוש נוח ומניעת דליפה של מים החוצה, אך מלבדם ישנם פרטים נוספים שחשוב לדעת בעת בחירה של מקלחון.

 

מקלחונים נועדו בראש ובראשונה לשמור על סביבה בטוחה בחדר הרחצה. הם מסייעים למנוע דליפה של מים על רצפות חדר האמבטיה וכך מצמצמים את הסיכוי להחלקה ולחבלה. השימוש במקלחון יכול להיות בטוח אף יותר כאשר ניתן להתקין בדפנות המקלחון ידיות אחיזה או להציב במקלחון כיסא לרחצה נוחה בישיבה לאלו שמתקשים לעמוד. אלא שמלבד הצורך הבטיחותי, מקלחונים עונים גם על צרכים חשובים אחרים:

  • כניסה ויציאה נוחה: כדי שהשימוש במקלחון יהיה נוח ופרקטי, ניתן לבחור בכמה אפשרויות פתיחה שונות. מלבד דלת רגילה על ציר (שרצוי שתיפתח החוצה ולא פנימה למקלחון), ניתן גם לבחור בדלתות הזזה. הכלל המנחה הוא לוודא שאתם נכנסים למקלחון ויוצאים ממנו ללא קושי.
  • פרטיותמקלחונים מציעים היום מגוון רחב מאוד של גימורים. מלבד המקלחון השקוף הסטנדרטי, ניתן היום למצוא מקלחונים בזכוכית חלבית המאפשר לשמור על הפרטיות גם אם יש אדם נוסף המשתמש בחדר הרחצה.
  • עיצוב: מקלחון מזכוכית הוא גם הזדמנות להכניס קצת טאץ' אישי לחדר האמבטיה. מלבד זכוכית שקופה לגמרי או זכוכית חלבית ניתן גם להתקין דלת זכוכית הצרובה בדוגמאות שונות בהתאם להעדפתכם ולסגנון העיצוב של חדר האמבטיה.

בטיחות מעל הכול

לפני שאתם בוחרים מקלחונים, חשוב מאוד להקפיד גם על הבטיחות. כדי שמקלחון זכוכית יהיה בטוח לשימוש, עליכם לוודא שאתם בוחרים בזכוכית העומדת בתקן של מכון התקנים הישראלי. בחנויות תוכלו למצוא שני סוגים של זכוכית – זכוכית מחוסמת וזכוכית רבודה. זכוכית מחוסמת שומרת על רמת בטיחות גבוהה בזכות תהליך חימום וקירור מהיר, ואילו זכוכית רבודה בנויה משתי שכבות שבאמצען עוברת שכבת פלסטיק. שכבת הפלסטיק הזאת מבטיחה כי גם אם יתרחש שבר בזכוכית, שברי הזכוכית לא יתפזרו. מומלץ גם לשים לב לעובי של הזכוכית ולבחור בעובי שיהיה גם מתאים לסוג הדלת ולפתיחה שלה. עובי זה יכול לנוע בין 6 מ"מ ל-10 מ"מ ובמידת הצורך מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שיסייע לכם לבחור במידה הנכונה.

אפשר להגדיל

אם כבר ביקרתם בחנויות, סביר להניח כי ראיתם מקלחונים סטנדרטיים, בעלי מידות של 80 על 80 ס"מ. עם זאת, חשוב שתדעו כי כיום ניתן להתאים את המקלחון בדיוק לצרכים שלכם. אם למשל יש לכם חדר אמבטיה גדול יחסית ואתם מעוניינים להתקין מקלחון שיהיה מרווח מאוד, תוכלו לקבוע את המידות הרלוונטיות לחדר ולהתקין מקלחון שיהיה בעל מידות גדולות הרבה יותר לעומת המידות הרגילות. את ההחלטה לגבי המידות המדויקות של המקלחון כדאי שתעשו בשיתוף של איש מקצוע שיוכל גם להמליץ לכם על סוג המקלחון הרצוי ועל אופן ההתקנה הנכון.