בחירת צבע לחדר השירותים

חדרי השירותים אינם אזורים מרכזיים בבית, ולכן לפעמים קל לנו להתעלם מהם. אך אז מגיע הרגע, לפעמים בעקבות ביקור של קרוב משפחה או חבר, שאנו מבינים כי חדר השירותים שלנו זקוק לקצת יחס. במשך הזמן הקירות עלולים להתקלף, סימני לחות מופיעים על הקיר, וכך החדר הופך להיות בלתי מזמין בעליל. זה בדיוק הזמן לסייד את החדר ולעטר אותו בשכבת צבע טרייה. אבל איך בוחרים את הצבע ומאיפה מתחילים? כל הפרטים מייד.

פעולות הכנה

צביעת חדר השירותים או האמבטיה נשמעת כמו משימה פשוטה יחסית. לכאורה מדובר בחללים קטנים יחסית שהצביעה שלהם אמורה להיות מהירה וקלה. אלא שאסור לשכוח כי אין אלו חדרים רגילים. חדרי אמבטיה ושירותים הם חדרים המאופיינים בלחות גבוהה, ולכן לעיתים קרובות נגלה כי הקירות או האריחים בחדר זה סובלים בפגעים כגון עובש, סימני התקלפות או סימני לחות. בשל כך, עוד לפני שאנחנו צובעים את השכבה הראשונה עלינו להכין את שטח הקיר באופן הבא:

  • טיפול בקילופים: אם אתם שמים לב שקירות החדר מתקלפים או שהטיח בחדר רופף, עליכם להסיר את החלקים המתקלפים לחלוטין לפני שאתם ממשיכים בצביעה. אם אינכם בטוחים כיצד לבצע תהליך זה, מומלץ לפנות לאיש מקצוע המתמחה בתחום.
  • טיפול נגד עובש: כתמי עובש פוגעים משמעותית באסתטיקה של חדר האמבטיה. לכן, עליכם להשמיד את העובש לפני הצביעה. לשם כך ניתן להיעזר בתכשירי ניקיון שונים או להיעזר באקונומיקה. רק שימו לב, חומרי ניקוי מסוג זה יכולים להיות מסוכנים, ולכן חשוב להשתמש בכפפות ידיים כדי להגן על העור.

בחירת הגוון

חדר השירותים הוא לרוב חדר קטן יחסית, ולכן ההמלצה הגורפת היא להשתמש בצבעים בהירים יחסית כדי ליצור תחושה של מרחב גדול יותר. אין זה אומר שבהכרח חייבים לבחור בצבע הלבן. כיום ישנן מניפה מרשימה של צבעים בגוונים שונים – כחול, ירוק, קרם-צהבהב ואפילו גוונים הנוטים לכיוון האדום. אם אינכם בטוחים באיזה גוון לבחור, בקשו לקבל דגימה של הצבע, או לרכוש כמות קטנה ממנו, ואז נסו למרוח קצת מהצבע על קירות החדר. מלבד המשיכה שלכם לגוון הספציפי, יש להתחשב כמובן בהתאמת הצבע לסגנון בחדר, לאריחים, לכלים הסניטריים שבחדר ולריהוט. לדוגמה, אם השירותים נמצאים בחדר האמבטיה ודאו כי הצבע משתלב עם ארונות אמבטיה המותקנים בחדר.

מאפיינים נוספים של הצבע הנבחר

לצד בחירת הגוון, חשוב להתייחס גם למאפיינים האחרים של הצבע. אחרי הכל – בוודאי שאינכם מעוניינים לחזור לאותה הנקודה שנתיים מהיום ולגלות כי הצבע שבחרתם בו לא עמד בהצלחה בתנאי הלחות המאתגרים. לכן, לחדר השירותים והאמבטיה מומלץ לבחור בצבעים נושמים ידידותיים לסביבה. צבעים אלו מסייעים למנוע התפתחות של עובש על הקירות, כאשר לעיתים ניתן לערבב נוגד עובש ביחד עם צבע קיים שאהבתם. מאפיין נוסף שכדאי להתחשב בו הוא זמן הייבוש של הצבע, כאשר כיום ישנם צבעים בייבוש מהיר שגם הם מסייעים למנוע פטריות ועובש. כדי לוודא שאכן בחרתם בצבע מתאים – התייעצו עם איש המקצוע בחנות.