ארגון חדר המקלחת – איך כדאי?

עומדים לקראת שיפוץ? מעבר לדירה חדשה? או אולי אתם פשוט רוצים לחדש את חדר האמבטיה? לא משנה אם חדר האמבט שלכם מורכב מאמבט מפנק, אמבטיון או מקלחת – לאחד החדרים הכי מפנקים בבית מגיע את העיצוב הכי יפה שאפשר, כדי להפיק ממנו מקסימום שלווה, רוגע והנאה. הנה כמה רעיונות שיסייעו לכם לארגן אותו באופן מושלם.

השלב הראשון: רענון
השלב הראשון במלאכת ארגון המקלחת, רגע לפני שאתם רוכשים אביזרי אמבטיה חדשים, הוא להסיר מהמדפים את כל החפצים ולפנות את כל הארונות. זרקו מוצרים ישנים שאתם לא עושים בהם שימוש, השליכו לפח תרופות שפג תוקפן ונגבו בעזרת מטלית לחה את המדפים הריקים. לאחר מכן, השתמשו במדפים בארון או בכל אמצעי אחסון אחר (סלסלאות, קופסאות או מפרידי חפצים) כדי לארגן את החפצים לפי סוג, ומקמו את הפריטים בהם אתם משתמשים לעיתים קרובות – מלפנים. בנוסף, את אביזרי האמבטיה להם תזדקקו במהלך הרחצה (שמפו, ספוג, תחליב רחצה, סכיני גילוח ועוד), אחסנו במקום נוח, שתוכלו להגיע אליו בקלות בעת הרחצה. לבסוף, וודאו כי ארון התרופות שלכם מצויד בכל מה שאתם זקוקים לו (הרי השלכנו חלק מהתרופות לפח…).

ארגון המגבות

אם יש ברשותכם מגבות ישנות שעבר זמנם, תוכלו לשקול לחתוך אותן לרצועות ולהפוך אותן לסמרטוטים לניקוי הבית, או לתרום אותן לצדקה. אם המגבות שלכם עדיין שמישות ורק זקוקות לרענון, השתמשו בחומרי הלבנה מרעננים ואחסנו את המגבות כשהן מגולגלות, כך תוכלו לחסוך מקום רב. במידה ויש מספר אנשים שמשתמשים בחדר האמבטיה, תוכלו לשקול להתקין כמה ווים בחלל האמבטיה, עליהם יוכלו בני הבית לתלות את המגבת שלהם.

ניצול איזורי האחסון
במידה ויש לכם מקום אחסון מתחת לכיור, נסו להפוך את השטח כולו לזמין עבורכם. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא להתקין מוט פלסטיק בתוך הארון, מה שיהפוך את האיזור תחתיו למקום אחסון נפלא עליו תוכלו לתלות מוצרי ניקוי בעזרת ווים ייעודיים. את הבקבוקים השונים ואביזרי הניקוי תוכלו לתלות עליו, ובכך לאפשר מקום אחסון נוח במיוחד בחלקו התחתון של הארון.

כלי אחסון מגוונים

אחת הדרכים האופנתיות ביותר לארגון חפצים, היא לאחסנם באביזרי אחסון יפים. כיום כמעט בכל חנות המציעה מוצרים לבית תוכלו למצוא סלי עץ, מתכת, פלסטיק וקש שיכולים להוות מקור אחסון נפלא ואופנתי במיוחד. תוכלו לבחור במראה יוקרתי ונקי או במראה כפרי מחוספס. הקפידו על מראה אחיד או הרמוני, בהתאם לסגנון שלכם. בסלים תוכלו לאחסן מגבות ידיים, אביזרי שירותים (גלילי נייר טואלט, למשל), אביזרי אמבטיה, סבונים ועוד.

ארגון חדר האמבטיה הוא מלאכה מרעננת, בסופה יחכה לכם חדר נעים, נקי ורענן. כל שעליכם לעשות הוא להיפטר מחפצים ישנים, לנקות היטב את המדפים השונים ולחשוב על אמצעי אחסון יצירתיים.