טיפים לאינסטלציה של כיורי אמבטיה

כיור האמבטיה שלנו מתמודד מדי יום עם לא מעט אתגרים. שערות המוצאות את דרכן לחור הניקוז, חומרי שיער שומניים וחתיכות של סבון – כל אלו עלולים לפגוע בצנרת הכיור ולהוביל לסתימה. מלבד זאת, במשך הזמן מתרחש בלאי טבעי בתשתית הבית, וכך בשלב מסוים הצנרת כבר אינה מתפקדת באופן אופטימלי. עם זאת, סתימות ושאר צרות מסוג זה אינן בהכרח גזירה משמיים, ובאמצעות טיפול נכון ניתן למנוע בדרך כלל את רוב הבעיות באינסטלציה של כיור האמבטיה. איך עושים את זה? קראו במאמר הבא.

תחזוקה וניקיון

כדי לשמור על תשתית האינסטלציה בחדר האמבטיה, חשוב קודם כל לאמץ הרגלי ניקיון ותחזוקה נכונים. לשם כך ניתן להיעזר בדברים הבאים:
מסננת: ברוב חדרי האמבטיה, תמצאו במקלחון או באמבטיה מסננת. למסננת זו תפקיד מרכזי בשמירה על תשתית תקינה והיא מונעת חדירה של שערות לצנרת. אך לעיתים דווקא הכיור בחדר האמבטיה אינו מצויד במסננת, וכך עלולות להיווצר סתימות. לכן, אם עדיין אין לכם מסננת בכיור האמבטיה, מהרו לרכוש אחת כזאת. היא תסייע למנוע חלק גדול מבעיות הצנרת.
צמצום שפיכה של חומרים שומניים לכיור: חומרים שומניים החודרים לצנרת עלולים להידבק אליה ובמשך הזמן לפגוע בזרימה התקינה. לכן, השתדלו להימנע משפיכה של חומרים שומניים לכיור האמבטיה. אם אתם משתמשים במרכך בקרם או בכל מוצר שומני אחר – אל תשכחו את המסננת!
מים רותחים: לצד הניקוי השגרתי של חדר האמבטיה, כדאי פעם בשבועיים לשפוך מים רותחים לחור הניקוז. פעולה זו תסייע לפתוח את המעבר בצנרת. אם כבר החלה להיווצר סתימה בכיור כדאי לחזור על פעולה זו כ-3 פעמים ולוודא שאכן חל שיפור במצב.
חומרי ניקוי ייעודיים: בחנויות תוכלו למצוא חומרי ניקוי לשימוש תקופתי בכיור האמבטיה. אך שימו לב – יש לוודא כי חומרים אלו אכן מתאימים לשימוש בצנרת וכי הם אינם חזקים מדי.

פתרונות ביתיים לפתיחת סתימות

גם אם הקפדנו על שגרת ניקיון קבועה, מדי פעם עלולה להיווצר סתימה בכיור האמבטיה. כדי לפתוח אותה לא תמיד צריך לפנות לאיש מקצוע או לבחור כיור חדש בחנות אביזרים לאמבטיה. במקרים רבים, תוכלו לפתוח את הסתימה בדרכים הבאות:
תערובת ניקוי ביתית: כדי לפתוח סתימה בכיור, תוכלו להיעזר בחומרים שיש כמעט בכל בית. ערבבו חומץ וסודה לשתייה, הוסיפו מים וערבבו שוב. בסוף תהליך ההכנה תקבלו חומר ניקוי מצוין שרק תצטרכו לשפוך לצנרת הכיור.
קולב בגדים: זהו אחד הכלים הזמינים והפשוטים ביותר לפתיחה של סתימות. כל שעליכם לעשות הוא לקחת קולב פשוט מחוט תיל, לפתוח את החוט, ליישר אותו ולהשתמש בחלק המעוקל של הקולב כדי לנסות לפתוח את הסתימה.
מכשור מיוחד: אם בבית שלכם מותקנת צנרת ותיקה יחסית, ייתכן שכדאי לכם להחזיק במכשור קצת יותר מקצועי. מלבד הפומפה הרגילה, תוכלו למצוא בחנויות גם צינורות לפתיחת סתימות ופותח סתימות בלחץ אוויר. עם זאת, לפני שאתם מתחילים, ודאו כי אתם קוראים היטב את ההוראות ויודעים כיצד להשתמש במכשיר.

פנייה לאיש מקצוע

פתיחת סתימות עשויה להיות עניין פשוט יחסית, אך לעיתים יש צורך לפנות לאיש מקצוע המומחה בתחום. אם למשל מעוניינים להתקין ברזים או לבצע עבודת תשתית מורכבת יחסית בצנרת, מומלץ מאוד להיעזר באינסטלטור מקצועי. המלצה זו חשוב במיוחד כאשר נדרש טיפול בצנרת שאינה גלויה, בפתיחה של קיר או בהרמה של ריצוף. בכל מקרים אלו, ניסיון לטפל בכיור או בסביבתו באופן עצמאי, עלול להתברר כטעות יקרה מאוד. לכן, אם אינכם בטוחים שאתם יכולים לפתור את הבעיה לבד, התקשרו לאיש מקצוע מומלץ, התייעצו איתו ובקשו הנחיות להמשך הטיפול.