איך תעצבו את חדר האמבטיה שלכם?

כשאנחנו מעצבים את הבית, כל חדר דורש את תשומת הלב שלנו, אבל לפעמים נדמה שדווקא חדר האמבטיה הקטן יחסית מצריך מאתנו את ההשקעה הרבה ביותר. אנחנו צריכים לבדוק את מצבה של הצנרת, לבחור ארונות שישתלבו היטב בחלל הלח ולמצוא את אנשי המקצוע שיסייעו לנו להרכיב את חדר האמבטיה האידאלי שלנו. במצב זה קל ללכת לאיבוד, ולא תמיד פשוט למצוא את הכיוון העיצובי שינחה אותנו. אז איפה מתחילים? הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לעצב את חדר האמבטיה שלכם.

מקלחון או אמבטיה?

בשלב הראשון, עוד לפני שאתם מחליטים איזה גוונים לבחור ואיזה סגנון עיצוב מועדף עליכם, בחנו היטב את חלל החדר ואת הממדים שלו. הצעד הזה נחוץ לצורך אחת ההחלטות המרכזיות בעיצוב חדר הרחצה – מקלחון או אמבטיה? כאן חשוב לציין שאין תשובה אחת נכונה, ושני הפתרונות יכולים להתאים לכם. הבחירה ביניהם תלויה במקום העומד לרשותכם ובהעדפה האישית שלכם. בכל מקרה, בין אם בחרתם במקלחון ובין אם אתם רוצים אמבטיה, חשוב מאוד להתייחס גם לשאלת פיזור המים. אם בחרתם במקלחון ודאו כי הוא מותקן באופן המונע זליגה של מים החוצה לרצפת חדר הרחצה, ואם התקנתם אמבטיה, כדאי להרכיב מחיצה שתחסום התזה של מים ותצמצם את סכנת ההחלקה.

תכנון אזורי אחסון

בחירת ארונות אמבטיה היא כמובן עניין אסתטי, אך אל לנו להתעלם מההיבטים הפרקטיים. תכנון נכון של ארונות אמבטיה יסייע לנו לשמור על מראה נקי ומסודר בחדר הרחצה, ויקל עלינו למצוא את הפריטים המבוקשים בעת הצורך. כצעד ראשון, חשבו היטב אלו חפצים אתם שומרים בחדר, ונסו לבחון אם ישנם פריטים שמקומם בחדר אחר. לדוגמה, הלחות הגבוהה בחדר האמבטיה אינה מועילה לתרופות, וגם חומרי ניקוי כדאי לאחסן במקום אחר. בשלב הבא, אחרי שברור לכם מהו נפח האחסון הדרוש לכם, תכננו את החלוקה הפנימית של הארונות כך שתתאים לצרכים שלכם. למשל, כדאי לוודא שעומד לרשותכם מקום מספק למגבות, ומומלץ לדאוג לארון סגור לצורך אחסון של פרטים אישיים וקטנים.

בחירת אריחים

לצד ארונות אמבטיה ומקלחונים, הריצוף של חדר הרחצה ואריחי הקיר שלו מסייעים לקבוע את האופי המיוחד לו. כיום, לא תתקשו למצוא מגוון רחב של רצפות ואריחים שיתאימו כמעט לכל סגנון שבו תבחרו. תוכלו לשלב בין אריחים חלקים לבין אריחים מצוירים, או להרכיב על הרצפה מעין פספס או "שטיח" מאריחים למראה מושך. אך לפני שאתם מקבלים את ההחלטה הסופית, כדאי לשים לב לשתי הנקודות הבאות:

·   עמידות: לא כל אריח ולא כל ריצוף יתאימו בהכרח לחדר האמבטיה. זכרו כי מדובר בסביבה לחה מאוד, ולכן לפני הבחירה מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע ולוודא כי האריחים עשויים מחומרי גלם עמידים.

·   תחזוקה: כדי לשמור על מראה נאה של חדר האמבטיה יש לדאוג לתחזוקה לניקיון סדירים. אך אריחים מסוימים וחומרי המילוי שביניהם (הרובה) עלולים להיות רגישים לחומרי ניקוי מסוימים, וכך אם תשתמשו בחומר הניקוי הלא נכון אתם עלולים לשחוק את האריח ולפגוע במראהו. לכן, לפני הבחירה בררו כיצד מנקים את האריחים והאם יש להם דרישות תחזוקה ספציפיות.