איך תעצבו את חדר האמבטיה שלכם בצורה פונקציונלית?

 פעמים רבות אנשים טועים לחשוב שהמילים "יופי" ו"פונקציונליות" לא הולכים יחד – אך למעשה, הם ממש משלימים זה את זה. ככל שחדרי הבית שלכם יהיו פונקציונליים וישרתו אתכם יותר, כך היופי שלהם – הטבעי או זה האופן שבו בחרתם לעצב אותם – יהיה בולט יותר לעניין וינעים לכם את השהות בהם. אז איך משלבים את היופי והפרקטיקה באחד החדרים הכי חשובים בבית – חדר האמבטיה? הנה כמה טיפים שיסייעו לכם בדרך לרחצה מושלמת. 

בוחרים: אמבטיה או מקלחת?

אם אתם בתחילת תהליך עיצוב או בונים בית חדש או אם ניתנת בידיכם האפשרות להחליט האם לבנות אמבט או מקלחון בחדר – דעו כי לבחירה הזו יש משקל רב בפרקטיקה הכוללת של החלל כולו. כדי להבין מה מתאים לכם וגם לחדר, בחנו שתי סוגיות: האחת היא האם באמת תשתמשו באמבטיה? והשנייה היא האם יש די מקום בחלל לכך. אם עניתם על התשובה הראשונה בחיוב, הרי שנותר לבדוק את סוגיית הגודל. אמבטיה תופסת מקום נרחב ואתם לא רוצים שהיא "תיקח" לכם את כל המקום בחלל. עם זאת, יש מגוון רחב של גדלי אמבטיה – גם כאלה המיועדים ליחיד וגם כאלה המיועדים לשני אנשים, כך שאם המקום מאפשר זאת – תיהנו!

מתכננים: מי ישתמש בחדר?

במידה רבה, מלאכת התכנון מתחילה עוד הרבה לפני שאתם בוחרים את אריח הקרמיקה הראשון לחדר – אי שם במלאכת התכנון החשובה כל כך. קביעת העיצוב בחדר האמבטיה מושפעת באופן ישיר מהמשתמשים בחדר. האם זהו חדר אמבטיה המיועד רק להורים? אולי לכל בני הבית? רק לילדים? ואולי בכלל לאורחים? בהתאם לתשובה שתענו, כך תוכלו לדעת מהי הנגזרת הפונקציונלית המתבקשת מכך. במידת הצורך, תוכלו לתכנן את החדר כך שיתאים לכמה משתמשים בו זמנית (למשל: בחירת כיור כפול, אמבטיה רחבה, יותר מקום אחסון וכדומה) ועוד. בנוסף, בחנו את מקום האחסון הרצוי בחדר באופן פרטני: האם תאחסנו בו רק מוצרי טואלטיקה וניקיון? מגבות? מצעים? אולי אפילו תבחרו שארון הבגדים ימוקם בסמוך לחדר האמבטיה ויהווה מעין המשכיות שלו? אם תוכלו, צרו מערכת ארונות בהתאמה אישית, שיבטיחו שתנצלו את החלל באופן הטוב ביותר – והפונקציונלי ביותר (הרי בשביל כך אנחנו כאן!). בנוסף, תכננו את עיצוב החלל גם בסוגיית האמבטיה והשירותים. האם הם יהיו באותו החלל? האם יופרדו באופן מלאכותי? או אולי בשני חללים נפרדים (רצוי, כמובן)? אם נותר לכם עוד מקום, שקלו להקצות אותו לטובת פינת איפור והתארגנות. פעמים רבות חדרי אמבטיה גדולים יותר מחדר השינה, וכך תוכלו לנצל את המקום שהתפנה בחדר השינה לצרכים אחרים.

אסתטיקה עיצובית

חדר פונקציונלי הוא חדר שבו לכל אזור יש תפקיד משלו, אך כולם יחד יוצרים חלל אחיד והרמוני. הכלל הזה נכון גם לגבי העיצוב. שמרו על אסתטיקה עיצובית בחדר, על ניקיון עיצובי ועל הרמוניה בכל חלקי החלל – מהדלת ועד לאמבט. הקפידו על זרימה אחידה בפלטת הצבים הנבחרת, בגימורים השונים, בצבעי הארונות ובבחירת הסינטריה. כך יהיה לכם חדר שלא רק נעים להיות בו, אלא גם כיף!