איך שומרים על חדר האמבטיה לאורך זמן?

יש חדרים בבית ש"סובלים" בלאגן יותר מאחרים, זה נכון, אך בכל הנוגע לחדר הרחצה – זהו אינו אחד מהחדרים הללו. ממש כפי שהמטבח שלנו הוא אחד המקומות שעלולים להיות מזוהמים מאוד, כך גם חדר האמבטיה עשוי להיות כר נרחב להתפתחות חיידקים ושאר אלמנטים לא רצויים. אז איך נשמור עליו לאורך זמן? הנה כמה טיפים מעולים שיסייעו לכם בכך.

לפני הכל: אנחנו כאן כדי להרגיע

אנחנו יודעים, אחד האתגרים הגדולים ביותר בשמירה על חדר אמבטיה מסודר נעוץ במהות שלו: אנחנו הופכים בו להיות נקיים יותר, ומשאירים מאחורינו בתוך כך גם לכלוך. טבעי? כן. גזירת גורל? ממש לא. על אף שהתחזוקה של החדר הזה עשויה להיות מעייפת למדי, כדאי לדעת שרוב משטחי האמבטיה, הרצפות וגם ארונות האמבטיה קלים מאוד לניקוי, בעיקר אם מקפידים לתחזק אותם על בסיס קבוע.

שמירה על ניחוחות נעימים

יש שני מרכיבים עיקריים לצורך שמירה על חדר אמבטיה נקי ורענן, הראשון קשור למראה שלו והשני לניחוחות העולים ממנו. מכיוון שבחדר הרחצה לרוב גם יש אסלה, שמירה על ניחוחות נעימים היא גם קצת אתגר, אך לגמרי אפשרית. ראשית, כדאי לדאוג לאוורור מיטבי בחדר, כך גם נשמור על ריחות ניטרליים וגם נימנע מלחות העלולה להפוך לעובש (האויב מספר 1 של האמבטיה שלכם, תכירו). כדי לאוורר את החדר תוכלו להצטייד בוונטה חשמלית או פשוט, בחודשים הנעימים יותר בשנה, דאגו לפתוח את חלון החדר.

מקור נוסף לריחות לא נעימים הוא מגבות משומשות. כדי להימנע מהריח המעופש שהן מייצרות (וגם כדי לשמור על היגיינה), דאגו לכבס את המגבות לעתים קרובות ותלו אותם באופן שיסייע להם להתייבש לחלוטין בין שימוש לשימוש.

דרך נוספת לשמירה על ניחוחות נעימים בחדר האמבטיה הוא פשוט… להוסיף ריח נעים! ולשמחתנו, יש אינספור אמצעים לעשות זאת. כך למשל, תוכלו להניח על ארון האמבטיה שלכם אגרטל קטן עם פרחים טריים, סבונים עם ניחוחות רכים ונקיים וגם מפיצי ריח איכותיים. ארון אמבטיה המצויד במוצרים הללו לא רק יהיה יפה יותר – אלא גם יסייע לכל החדר להריח נעים יותר.

יש הרבה דברים קטנים שיכולים לגרום לחדר אמבטיה להיראות מלוכלך, כך שמעקב אחר האזורים האלה הוא המפתח לשמירה על טריות המגזין שלך. כיורים וברזים צריכים להיות נקיים מנקודות מים, אז וודא שאתה מנגב את הכל במגבת נקייה ויבשה לאחר השימוש. האזורים סביב הכיור מתנקזים ואיפה הברז פוגש את החרסינה הם מקלט להצטברות עובש. מגבת האזור לאחר השימוש היא דרך קלה להימנע מכך.

מרוקנים את הפח לעתים קרובות

בפח האשפה שבחדר האמבטיה מתגוררת "בכיף" פסולת שלא כדאי להשאיר לאורך זמן. לרוב, בשל העובדה שזהו פח קטן יחסית, הוא גם מתמלא במהירות ועולה על גדותיו. התוצאה: ריח לא נעים, מראה לא אסתטי וגם חיידקים שחוגגים על רצפת החדר. מה עושים? דואגים לרוקן את הפח לעתים תכופות על בסיס קבוע.

כאן מקרצפים בכיף

אחד האויבים הגדולים ביותר של ניקיון חדר האמבטיה הוא  השירותים. זהו המקום שמתלכלך הרבה יותר מהר מיתר אזורי החדר, ולכן חשוב לדאוג לאחזקתו הקבועה. איך עושים זאת? מצטיידים במברשת אסלה וחומר ניקיון ייעודי לאסלות ומקרצפים בכיף. כן, כן, בכיף. תחושת הניקיון שתרגישו ותראו ממש ממכרת, באחריות!

שימו לב לנקות את מושב האסלה עצמו, את חלקה הפנימי של האסלה וגם מסביב. הביטו גם מחוץ לאסלה, על הרצפה, זהו מקום שבו בד"כ מצטבר אבק.

עוצרים את הלחות

אין מקום לח יותר מאשר חדר האמבטיה. הלחות הזו, אם היא נשארת לאורך זמן, עלולה להפוך לעובש – וממנו כבר לא כל כך פשוט להיפטר. הדרך הראשונה והפשוטה ביותר להימנע מעובש וטחב בחדר האמבטיה הוא לדאוג שהאחרון שמתרחץ אחראי לנגב קלות את הקירות, את האמבטיה ואת הדלתות. מבאס? אין ספק. יעיל? מאוד!

דרך מהירה לנדף לחות מהחדר היא לדאוג לאוורור קבוע, בעיקר לאחר הרחצה. דאגו להשאיר חלון פתוח, להפעיל את הוונטה אם יש והקפידו גם על השארת דלת החדר פתוחה, גם אם מדובר בסדק קטן.

תחזוקה נכונה מתחילה בהכנה

ארון אמבטיה מצוין לא רק כ"מחזיק" לכיור, אלא גם לאחסון חפצים שונים שאנחנו רוצים לשמור בהישג יד. אחסון של חומרי הניקוי השונים בארון תסייע לכם להיפטר מלכלוך ברגע שאתם רואים אותו. זה עד כדי כך פשוט: ברגע שאנחנו מטפלים בבעיה מיד כשהיא מתרחשת, אנחנו לא רק הופכים את הפתרון שלה לפשוט יותר, אנחנו גם מבטיחים שבאמת נטפל בה. אחסנו בארון חומרי ניקוי ייעודיים לזכוכית המקלחת אם יש לכם, לקרמיקה באמבטיה, חומרים ייעודיים לארון האמבטיה וגם מטליות ומגבונים.

על פני השטח, פשוט לוודא שהמגבות מקופלות ונערמות בצורה מסודרת מוסיפה למראה הכללי והרענן. מגבות על הרצפה או אפילו תלויות מעל וילון המקלחת מעניקות לחדר האמבטיה מראה לא מסודר. כדאי להסיר גם את כל הבגדים המלוכלכים. חדרי אמבטיה הם בגדים קטנים ומלוכלכים נוטים להריח, לכן שמור על בגדיך בחדר אחר.

ניקיון מסילות המקלחת

אם יש לכם מקלחת, אתם וודאי מכירים מקרוב את הכתמים הבלתי נסבלים הנוצרים במסילות המקלחת, במקום המפגש עם הרצפה. הניקיון שלהם לעתים עשוי להיות מורכב, שכן מדובר בכתמים עקשניים למדי, אך אם תשכילו להימנע מניקיון מסיבי ודאגו לתחזוקה נאותה אחת לשבוע לערך – תוכלו להיפרד לשלום מהכתמים העקשניים, ואפילו לא לערוך איתם היכרות כלל. השתמשו בספוג קשיח יחסית והשפריצו חומר מסיר כתמים ייעודי על המסילות. הניחו לו לחלחל פנימה ולפעול את פעולתו – ואז תשפשפו קלות.