איך מנקים פרקט?

אין כמו פרקט! העץ הוא חומר חם וטבעי, והוא משרה אווירה ביתית ונעימה. הגוונים הרבים של חומר גלם זה, האפשרות להתקין אותו בדרכים שונות וההתאמה שלו למגוון רחב של סגנונות עיצוב, הופכים אותו לחומר מבוקש ביותר. אך הפרקט הוא חומר הזקוק ליחס מיוחד ולמעט תשומת לב, וכדי לשמר את המראה הייחודי שלו לאורך זמן, חשוב מאוד לדעת איך לנקות אותו. לשם כך הכנו מדריך קצר לתחזוקה נכונה של פרקט בבית.

מה לא לעשות?

מים ועץ אינם שילוב מוצלח במיוחד. המים עלולים לחדור לעץ ובמשך הזמן הם יזיקו לו ויפגעו במראה שלו. לכן, גם אם אוהבים לנקות את הבית בשיטת ההצפה, אל תעשו זאת בחדרים המרוצפים בפרקט. מלבד זאת, השתדלו כמובן להגן על הפרקט מפני חשיפה למים. שימו לב! אם התקנתם פרקט בחדר האמבטיה, כדאי למנוע הרטבה של משטח הפרקט באמצעות שטיחונים. את השטיחון תוכלו להניח לפני מקלחונים, וכך בעת היציאה מהאמבטיה תדרכו על השטיחון ולא ישירות על משטח הפרקט.

בוחרים בפרקט המתאים

כשמנקים פרקט, צריך לזכור את הכלל הידוע "קודם כל – לא להזיק". אך עוד לפני זה, חשוב לבחור בפרקט המתאים לחדר שבו מדובר. בחדרי השינה אפשר בדרך כלל לבחור בכל סוג של פרקט, אך בחדרי אירוח למשל יש לשים לב לעמידותו של הפרקט בפני שפיכה של נוזלים. אם יש ילדים קטנים בבית, הנוטים להפיל ולשפוך שתייה ומזון על הרצפה, ייתכן כי כדאי לבחור בפרקט למינציה העמיד בפני מים. בחדר האמבטיה לעומת זאת, תוכלו גם לבחור בפרקט פולימרי או בריצוף דמוי פרקט. שימו לב! אם בחרתם בפרקט עבור חדר האמבטיה, כדאי להתקין מקלחות זכוכית או מקלחון פינתי שיסייעו למנוע פיזור של המים על הרצפה.

הצעד הראשון בניקיון – שאיבה וטאטוא

השלב הראשון בניקוי משטח פרקט הוא שאיבה בשואב אבק מתאים וטאטוא יסודי. פעולת ניקוי זו חשובה במיוחד מפני שהיא מסייעת לסלק חלקיקי לכלוך קטנים העלולים לשרוט את הפרקט ולפגוע בשלמותו. לכן, נקו היטב את פינות החדר, וודאו שליקטתם את מרבית הלכלוך שבחדר. שימו לב גם שאתם בוחרים במטאטא המתאים למשימה; כאשר מנקים פרקט, יש לבחור במטאטא בעל זיפים רכים, זיפים קשים מדי עלולים לשרוט את הפרקט ולפגוע במראה שלו.

השלמת הניקוי במטלית לחה

אז כפי שאמרנו – לא כדאי לשפוך מים, אך בהחלט אפשר לנקות את הפרקט בעדינות באמצעות מטלית לחה. לצורך כך, תוכלו להיעזר במטלית מיקרופייבר שסופחת את הלכלוך בקלות ומקלה את הניקוי. טבלו את המטלית בדלי מים וסחטו אותה היטב לפני השימוש. בדרך כלל אין צורך להשתמש בסבון, אך אם תרצו, ניתן לבחור בחומרי ניקוי המתאימים במיוחד לפרקט. אם הפרקט שלכם התיישן מעט ואתם רוצים לחדש את המראה שלו תוכלו לפנות לאיש מקצוע מתאים שיבצע ליטוש וציפוי של הפרקט, וכך תרעננו את המראה שלו ותשמרו עליו לאורך זמן.