איך מנקים כלים סניטרים?

אנשים רבים מנקים כלים סניטרים דוגמת אסלות כיורים או ברזים במטבח ובחדר אמבטיה על בסיס שבועי. אם זאת, כמו הרבה דברים אחרים, זו לא רק שאלה של "איך אנחנו עושים את?" זה אלא "איך אנחנו עושים את זה נכון". זה נכון שלא מדובר במדע טילים, אבל הקפדה על כמה פעולות ושלבים פשוטים יכולים לסייע לך לנקות את הכלים הסניטרים בבית ובמשרד בצורה המיטבית ושמור עליהם לאורך זמן.

אסלות וכיורים

אסלות וכיורים הם הכלים הסניטרים אותם אנחנו מנקים בתדירות הגדולה ביותר. בכל הנוגע לניקוי אסלות ישנם אסכולות שונות, מאנשים המנקים בסודה לשתיה ועד אנשים אשר משתמשים בחומר הכי אגרסיבי שהם מסוגלים למצוא על המדף. במידה והחלטתם ללכת על שימוש בחומרים ייעודיים לניקוי אסלות חשוב להקפיד על שימוש בכפפות ולהרחיק ילדים ובעלי חיים מן האזור שכן בחומרים מאוד רעילים. לאחר שנתתם לחומר הפעיל מספיק זמן השתמשו במברשת/ או ספוג ייעודי לניקוי הפנים של האסלה.
בנוגע לכיורים ולחלקים החיצוניים של האסלה מומלץ לנקות אותם קודם עם מטלית על מנת להסיר לכלוכים בולטים ואבק ורק לאחר מכן להשתמש בחומר ניקוי ייעודי לניקוי אבנית. כלל רצוי להימנע מסקוצ'ים או ספוגים גסים על מנת להימנע משריטות של הציפוי החיצוני. במידה וזה נשמע לכם כמו יותר מדי עבודה אתם תמיד יכולים להיעזר בעזרה חיצונית בין אם מדובר בשכירה של עוזרת בית או שירותי ניקיון מקצועיים דוגמת אלו המציעה סמארט קלין חברת ניקיון – העיקר הוא שתקפידו על ניקיון.

אמבטיות

אחד מן המטלות המייגעות במסגרת מטלות הניקיון היא ניקיון יסודי של האמבטיה. רבים נוטים להניח, שלא בצדק, שכלל פעולות הניקוי שרלוונטיות לאסלות וכיורים נכונות גם במקרה של ניקוי אמבטיות. אם זאת אמבטיות (לרוב) עשויות מאקריל פח או ברזל יצוק בעוד כיורים ואסלות עשויות לרוב מכרס. צריך לוודא כי חומרי הניקוי שאנחנו משתמשים בהם מתאימים לחומרים מהם עשויה האמבטיה שלנו. לדוגמא, שאנחנו עומדים מול המדף בסופר לוודא שאנחנו קוראים את כל האותיות הקטנות על מנת לוודא שהתרסיס שאנחנו קונים אך מתאים לניקוי משטחי אקריל. בנוסף, כמו במקרה של אסלות וכיורים, גם כאן חשוב לתת לחומר הפעיל לעשות את העבודה ולתת לו מספיק זמן לעבודה על מנת שתוכלו לבלות כמה שפחות זמן בשפשוף כתמי האבנית.

ברזים וכלים סניטרים אחרים

ברזים בשונה מן מוצרים סניטרים ארחים לרוב עושים ממתכות שונות המצופות מניקול ועל כן בדומה לכלים סניטרים אחרים חשוב להתאים את החומר הניקוי לכלי אותו אתם מעוניינים לנקות. על המדף ניתן למצוא לצד תרסיסים רב תכליתיים (אשר מותאמים גם לניקוי ברזים) גם תרסיסים יעודים לניקוי ספציפי של ברזים. במקרה הזה , רצוי להימנע משפשוף של הברז בספוג או בסקוץ' ולהסתפק בניגוב במטלית מיקרופייבר.
בנוגע לכלים סניטרים אחרים דוגמת מראות או מתלים ניתן להשתמש בתרסיסים מסוג "רסס ונגב" בהתאם לסוג החומר מהם הם עשויים. כפי שאמרתי בפתיחה ניקיון של כלים סניטריים זה לא מדע טילים, אבל קצת תשומת לב לפרטים יכולה בהחלט לשדרג לכם את חווית הניקיון.