איך לנקות כתמים מחדר האמבטיה?

מבין כל החדרים בבית, חדר האמבטיה הוא זה שנוטה להתלכלך הכי הרבה. מלבד ה"אויבים" הרגילים – אבק ולכלוך סטנדרטיים, אנו נאלצים להתמודד עם אתגרים נוספים. הסביבה הלחה מעודדת היווצרותו של עובש, וסימנים ניכרים היטב באריחי האמבטיה וכמובן גם בווילון האמבטיה החשוף אף הוא לרטיבות. מלבד זאת, גם על ראש המקלחת והברזים מתגלים סימנים שונים, וכדי לשמור על מראה מטופח אנחנו צריכים להקפיד על ניקיון הולם. אז כיצד מתמודדים עם ניקיון חדר האמבטיה ואיך לשמור על מראה אסתטי ועל אווירה נעימה בחדר זה? על כך במאמר הבא.

מונעים הצטברות של עובש

העובש הוא הרבה יותר מעוד בעיה אסתטית שיש לטפל בה. העובש הוא למעשה פטריה המשגשגת באזורים לחים, ולכן עבורה חדר אמבטיה עשוי להיות גן עדן של ממש. כדי למנוע את הופעת העובש רצוי כמובן לנקוט פעולות מניעתיות כגון אוורור חדר הרחצה, אך מלבד זאת יש להקפיד על ניקוי תכוף וסדיר של האזור, ובפרט של שטח האמבטיה עצמה. כבר עם הופעת הסימנים הראשונים תוכלו להסיר את העובש בעזרת אמצעי פשוט הקיים בכל בית – חומץ. קחו סמרטוט, טבלו אותו בחוץ ונסו להסיר את העובד. אם בכל זאת לא השגתם את התוצאה הרצויה, תוכלו כמובן להשתמש בחומרים אגרסיביים יותר כגון אקונומיקה.
רק שימו לב! אם אתם משתמשים בכימיקליים מסוג זה, הקפידו להגן על עור הידיים ועל מערכת הנשימה, והיעזרו בכפפות ומסיכות לפנים.

מנקים גם את הווילון

כתמים של עובש אינם מופיעים רק על אריחי הקיר של חדר אמבטיה. תוכלו למצוא אותם גם על וילון האמבטיה. על כן, חשוב מאוד להקפיד להסיר את הווילון ולכבס אותו מעת לעת. אם על הווילון התגלו כבר סימני עובש והוא דורש ניקיון יסודי יותר, לפני שאתם מכניסים אותו למכונת הכביסה, תוכלו להשרות אותו בחומץ. לאחר מכן כבסו אותו בנפרד מפריטים אחרים, ולבסוף – תלו לייבוש. אפשרות אחרת היא לבחור מקלחון לאמבטיה שאת המשטח שלו תוכלו לנקות בקלות. מקלחון אמבטיה עשוי לרוב זכוכית – משטח חלק שמראש אינו מעודד את הצטברותו של עובש או את הצטברותם של חיידקים. לכן, בעת הצורך ניתן לנקות אותו ללא קושי ולשמור על מראה נקי ונעים לעין.

מנקים את הברזים

לבסוף, אחרי שניקיתם את אריחי הקיר ואת וילון חדר האמבטיה, נותר לכם רק להקדיש מעט תשומת לב לברזים ולראש המקלחת. אל חשש, אין צורך לשפשף או לעבוד קשה כדי להסיר את כתמי האבנית שנוצרו. למעשה, כדי לחדש את מראה הברזים וראש המקלחת תוכלו להיעזר בחומר הטבעי שהוזכר לעיל – חומץ. לדוגמה, כדי לנקות את ראש המקלחת הוציאו אותו ממקומו והשרו אותו בחומץ. אחרי כעשרים דקות נקו אותו בעזרת מטלית ושטפו בכמות גדולה של מים. גם את הברזים בחדר האמבטיה תוכלו לנקות באופן דומה – טבלו את מטלית הניקוי בחומץ, הבריקו את הברזים, המתינו כמה דקות ואז שטפו את האזור ויבשו אותו. בסיום התהליך הזה הברזים שלכם יחזרו להבריק וראש המקלחת אף יפעל טוב יותר.