איך להפוך את עבודת המטבח לקלה ונוחה יותר?

אפשר לחלק  את האנושות לשני סוגים: אלה שעבורם העבודה במטבח היא כיף אמיתי ואלה שעבורם היא עונש והם ניגשים לבשל מתוך חוסר ברירה מוחלט. בין אם אתם שייכים לקבוצה הראשונה או השנייה, עבודה במטבח בצורה יעילה ונוחה יותר רק תתרום לכם: או שתתפתחו עוד ותצמחו או שתראו שהשד לא כ"כ נורא. יש הרבה דברים שאפשר לעשות, גם בתכנון המטבח וגם בדברים הקטנים והיומיומיים שיהפכו את המטבח לנוח וכיפי יותר. הנה כמה שמצאנו.

לאחסן חומרי גלם בקופסאות אחידות

 

נשמע לכם מסודר מדי? לא שווה את המאמץ? תתפלאו עד כמה זה יכול לעזור ובנוסף גם להוריד מן העומס והבלגן בעיניים. חומרי גלם יבשים כמו אורז, סוכר, מלח, קטניות ועוד אחסנו בקופסאות פלסטיק איכותיות בגודל אחיד. עדיף לבחור קופסאות מלבניות ולא עגולות לניצול מקסימלי של המדף. ככה גם תוכלו לשמור על מראה מסודר ונעים יותר בלי להתאמץ, וגם שליפת החומרים תהיה קלה יותר (תודו שלנבור במגירה כדי למצוא את שקית המלח או האורז זה לא כיף גדול…).

ברז- אחד מהפרטנרים החשובים שלכם במטבח

 

הברז מהווה אביזר מרכזי מאוד במטבח ויכול להשפיע על נוחות העבודה. היום ישנם ברזים שונים במבנה ובתכונות שלהם כך שתוכלו להתאים את הברז לצורת העבודה ולהרגלים שלכם. אם למשל אתם אוהבים את אזור השיש נקי ומחפשים דרך קלה לעשות זאת, ברז נשלף יהיה פרטנר מצוין עבורכם. שליפת הצינור תאפשר לכם להתיז מים גם על האזורים הרחוקים בשיש ולגרוף עם מגב קטן. אם אתם צריכים מקום לסירים גדולים בכיור, בין אם לשטיפה נוחה ובין אם למילוי מים, התקינו ברז עם קשת גבוהה שישאיר מקום להנחת הסיר בצורה נוחה.

לכל סיר יש מכסה, אבל איך מוצאים לו מקום?

 

כדי לאחסן בנוחות סירים ולמצוא לכולם מקום במגירה או בארון לרוב תכניסו בתוך סיר גדול סיר קטן יותר. כך יוצא שאת מכסי הסירים צריך לאחסן במקום אחר במגירה או בארון בצורה לא מסודרת שיכולה אפילו להפריע לסגירתם. אז יש כמה רעיונות יצירתיים שיכולים לאחסן את מכסי הסירים כך שלא יהיו תקועים. דרך אחת היא על גב דלת הארון או דופן המגירה (אם היא גבוהה מספיק) לתלות מתלים למגבות. כל מכסה יוחזק על ידי שני מתלים משני צדדיו כך שהוא מודבק ממש לדלת הארון או המגירה. דרך אחרת היא לתלות על הקיר מתלה לעיתונים או מגזינים שיש בו מספר תאים. בכל תא תוכלו להניח מכסה. אם יש אזור פנוי ליד הכיריים לתליית המתלה- עוד יותר טוב. כך תוכלו לשלוף את המכסה בשעת הצורך בקלות.

לחתוך עשבי תיבול כמו שף איטלקי

 

אתם מתמלאים קנאה כשאתם רואים את כל השפים בטלוויזיה חותכים את עשבי התיבול, במיוחד פטרוזיליה או כוסברה בצורה מקצועית? אצלכם תוצאות החיתוך רחוקות מלהיות חתיכות קצוצות וזעירות? במקום להשתמש בסכין השתמשו בחותך פיצה. אתו חיתוך עשבי התיבול, גם העקשנים שבהם יהיה קל ונוח, והתוצאות- ממש כמו של שף איטלקי אמיתי.

לאחסן את הכפות הארוכות בעציץ- גם יפה וגם אופה

 

מגירת הסכו"ם לא מצליחה להכיל את כפות הבישול הארוכות, המריות, התרוודים או כפות המרק שלכם? פעמים רבות כפות אלה גורמות למגירה להיתקע ולא להיסגר ואתם נאבקים לסדר את הכפות כך שהיא תיסגר בכל זאת. דרך לאחסן את אותם כלים ארוכים, שתהיה לכם גם נוחה וגם תוסיף לעיצוב המטבח היא לאחסן אותם בתוך עציץ יפה. אם יש לכם כמה עציצים שאתם לא משתמשים בהם כרגע, בחרו עציץ שיתאים לעיצוב המטבח בצורה ובצבע.  אפשר כמובן להשתמש גם בקופסה מוארכת שתהיה גדולה מספיק או צנצנת גדולה.

להפוך את הבישול שלכם לתוכנית בישול

אם יוצא לכם לראות סרטוני מתכונים או תכניות המלמדות בישול, בטח שמתם לב שכל החומרים מוכנים בצלוחיות בכמות המתאימה מראש. אין ספק שזה מקל על המגיש בזמן הצילום אבל גם בכלל כשמכינים הכל מראש חוסכים עבודה מיותרת, בלגן וחוסר סנכרון בין פעולות. כמה פעמים קרה שבדיוק ברגע שהגיע הזמן להוסיף את הירקות לתבשיל גיליתם ששכחתם לחתוך אותם?… אז גם אם אתם אוהבי ספונטניות, במיוחד אם אלה תבשילים עם הרבה מרכיבים או אם אתם מכינים מספר דברים במקביל, הכינו את הכל מראש, גם ירקות חתוכים, גם חומרים יבשים בצלוחיות לפי הכמות. כל מה שנשאר אח"כ הוא לזרוק כל רכיב בזמן שלו, לחכות ולטעום מדי פעם. כמו שאומרים אצלנו: קשה באימונים, קל בקרב…

רוצים לחסוך את ניקוי השיש מקליפות? פתרון פשוט

 

מגלים כל פעם מחדש כמה מעצבן לנקות את השיש מכמויות של קליפות תפוחי אדמה, בצל, או זנבות של ירקות? במקום לקלף את הירקות על השיש או על קרש החיתוך, פרשו נייר עיתון על כל אזור העבודה, נייר סופג או שקיות ניילון קרועות שיצאו משימוש. כך, במקום לאסוף את הקליפות מכל האזור ולהעביר לפח, פשוט תקפלו את הנייר או השקית וזה הכל. כמה פשוט ככה נוח ומקל.

 לשמור על הירקות והפירות בצורה המתאימה להם

 

לכל ירק או פרי יש את התכונות שלו וכן, גם הצרכים שלו כדי להישמר טוב יותר. כדי לשמור עליהם קודם כל הפרידו ואל תאחסנו את כולם בצורה מעורבבת יחד. תפוחי אדמה, בצל ובננות אחסנו דווקא מחוץ למקרר ותשמרו עליהם במרחק אחד מהשני, אחרת אחד גורם להבשלה מהירה מדי של האחר. רוצים לפנק את הבצל והשום עוד יותר? שימו אותם בשקיות (כל סוג בשקית אחרת) עשויות מנייר עיתון בהן תנקבו חורים במרחקים קטנים זה מזה בעזרת מחורר ותסגרו בעזרת אטב. אחסנו את השקיות במקום מוצל, לא צריך במקרר.