איך לבחור ריצוף לחדר האמבטיה?

במהלך השיפוץ של חדר האמבטיה תמצאו את עצמכם מול דילמות שונות – אילו אביזרים סניטריים לרכוש? האם להתקין אמבטיה או שאולי עדיף מקלחון חזית? באיזה צבע לצבוע את הקירות?
וכמובן אחת מהדילמות המרכזיות היא בחירת הריצוף לחדר האמבטיה. יש היום מגוון של סוגים, גדלים וצבעים, וההשפעה של הריצוף נוגעת גם בעיצוב של החלל וגם בנוחות השימוש ברמה היומיומית.

אז איך בוחרים את הריצוף הכי מתאים לחדר האמבטיה שלכם?

 

אריחי קרמיקה

אריחי קרמיקה הם אחד מהבחירות הנפוצות, אם לא הנפוצה ביותר לחדרי אמבטיות. ובהחלט יש לכך סיבות טובות, מאחר וקרמיקה נותנת מענה גם לעיצוב וגם לשימוש הפרקטי. אפשר לרכוש היום מגוון רחב מאוד של אריחים בצבעים, גדלים וסגנונות שונים, וכמובן אפשר לשלב בין אריחים שונים כדי ליצור אפקטים מיוחדים. למשל אריחים בצורה של לוחות עץ שמקנים תחושה חמימה ואותנטית, רק בלי הצורך לתחזק ולטפל ברצפת עץ. סגנונות עיצוב שמושפעים מהמזרח התיכון משלבים בין אריחים גדולים בגוון ניטרלי, לאריחי פסיפס ססגוניים בגווני כחול. ואלו רק כמה דוגמאות קטנות לשפע שתוכלו ליצור בעזרת האריחים.
מאחר והקרמיקה עמידה מאוד בפני מים ולחות היא מתאימה מאוד לשימוש בחדר האמבטיה בצורה נרחבת – כולל חיפוי הקירות, יצירת משטח עליו ניתן להתקין אמבטיות, וכמובן יצירת המשטח והשיפועים הדרושים עבור מקלחון חזית.

פרקט

השימוש בריצוף פרקט הפך נפוץ בישראל בשנים האחרונות, אבל הוא מקובל בעיקר בחדרי שינה ומשרדים, ופחות בחדר הרחצה. הסיבה לכך היא שרצפת עץ או רצפת פרקט לרוב תהיה קשה יותר לתחזוקה בחדרים שבהם יש לחות ומים, אך זה לא בלתי אפשרי.
אופציה שלישית היא פרקט למינציה – למעשה זהו ריצוף סינטטי עם גימור שנראה ממש כמו עץ. הבחירה בפרקט למינציה לריצוף של חדרי אמבטיות נפוץ מאוד בחו"ל, במיוחד במדינות כמו ארה"ב ובריטניה. מאחר ופרקט למינציה הוא ריצוף סינתטי, משקלו נמוך, ולכן קל מאוד להוביל ולהתקין אותו. ההתקנה היא בשיטה של ריצוף צף, כך שניתן להתקין ולהסיר בקלות ובמהירות – ואפילו לבצע את העבודה בעצמכם. בדיוק כמו אריחי קרמיקה, גם פרקט למינציה מגיע במגוון של דגמים וצבעים.

השאלות שחשוב לשאול

הצגנו כאן בהרחבה שתיים מהבחירות הנפוצות והמומלצות עבור חדר האמבטיה, אך ישנן אפשרויות נוספות. לפני שתגיעו למעמד הרכישה יש כמה דברים שחשוב מאוד לשאול:
1. מהי העלות? חשוב לקחת בחשבון את עלות חומרי הגלם וגם את עלות ההתקנה.
2. האם הריצוף מתאים לחדר האמבטיה? הקפידו לבחור רק בריצוף שמותאם לחדר האמבטיה גם מבחינת העמידות במים ולחות וגם בכל הקשור לבטיחות ומניעת החלקה. במיוחד אם אתם מעוניינים להשתמש בריצוף גם בתוך מקלחון חזית.
3. מבין הדגמים הפופולריים היום – אילו עיצובים יהיו נצחיים? אומנם חדר האמבטיה הוא מקום נהדר להעז, אך בכל זאת תרצו עיצוב שיהיה רלוונטי גם בעוד חמש ועשר שנים.